Littleroosie & Regina ruig genoeg?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarLottie

Littleroosie & Regina ruig genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 17:31

Volgens roos zijn alle leuke gelukte sprongen RUIG
en de iets minder leuke gelukte sprongen OEEEH
dus je hoort steeds OEEEHH of RUIG whhhaah roos kan niet geluidloos springen volgens mij Clown

hahaha

ik mocht er ook even op oeeeeh wat springt die apart haha maar wel heel erg leukk

Afbeelding
Regina Wacht!!
hahah zie roos daar achter

Afbeelding
Findira wacht geduldig binnen

Afbeelding
En arbeid

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ikkee
Afbeelding

Afbeelding
EEuh muuhahahah hoe gek deze
ik moet haar meer laten gaan maar das echt heel lastig met deze ppony..
ze springt heel vreemd.. proberde t wel alleen vonk moeilijk
was btw eerste keer op deze pony

Afbeelding
ik weer

Afbeelding
Roos nog weer even
Laatst bijgewerkt door Oscar op 12-04-05 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel verwijderd.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:34

ruig hoor :p
ik vond je stijgebeugels eerst wat kort, maar volgens mij heb je ze daarna verlengd?
let op je benen die soms een beetje afsteken
paardje springt best raar maar toch mooi hoor.
vind het best goed voor de 1e maal!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:44

op iedere foto wanneer het paard springt word hij/zij in de mond getrokken.. probeer je hand iets meer naar voor te houden dan zal ze ook niet meer zo idioot springen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:47

hihi volgens mij gingen jullie eerder over die hindernis dan de pony Knipoog
Wel een ontzettend mooie pony trouwens!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:18

misschien de volgende keer even een galopbalkje neer leggen ik denk dat de pony wel wat moeite heeft met het inschatten van de hindernis en probeer inderdaad mee te gaan met de beweging lijkt soms netzoals lowara zegt dat jullie eerder over de hindernis gingen dan de pony Knipoog

en echt een prachtig beestje ... hoe groot is ze eigenlijk?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:22

mooie pony! ik heb alleen een beetje het idee dat je je aan de teugels omhoog trekt als je over die hindernis heen gaat. maar ja het zijn foto's he, kan ook een moment opname zijn.

jaimpjuh

Re: Littleroosie & Regina RUIG GENOEG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:29

haai wat een geweldige pony is dat zeg.. leuke aftekeningen heeft die Vingers aflikken alleen net wat iedereen zegt is dat je boven de sprong je handen meer naar voren moet doen.. dan gaat het al een stuk soepeler.. en wat je ook kan doen is de grondbalk iets naar voren leggen. niet meteen een meter of zo maar een klein beetje dan leer je je paard goed inschatten wanneer die moet af zetten. en als die zo op de hindernis af trekt moet je proberen in draf op de hindernis af te gaan. als die dan daarna gaat galoperen is het niet zo erg maar dan kan jij je ook beter op de sprong concenteren en je pony ook,..
maar even iets heel anders wat een gigantische bak hebben jullie!! Vingers aflikken wat zijn de afmetingen daar van whow heb me ogen uit gekeken wat een bak zeg.. is zeker een springbak of niet..
groetjes j.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:30

Ziet er goed uit, je gaat alleen heel sterk naar voren zitten. Iets minder naar voren, en probeer je handen mee te laten gaan met de beweging.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:48

probeer uit die mond te blijven. Het paard gaat wel erg raar over de hindernis. Hoort een paard zijn hoofd niet net omlaag te bregen in plaats van omhoog?

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:54

Zo eindelijk mijn reactie.

Ik ben het met jullie commentaar eens maar hij springt af en toe ook poedersuiker wanneer je wel genoeg ruimte geeft want op de onderste foto hangen me teugels wel in een boogje Knipoog

Maar ik zelf zie geen afstand en ben eigenlijk een beetje een scheiterd geworden met springen maar ik probeer nu weer het vertrouwen terug te krijgen. Doordat ik niet goed afstand zie kom ik soms niet helemaal op tijd mee met me handen.

Deze pony is trouwens 17 en staat te koop, voor meer info daarover kan je altijd PMén.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:55

Een paard hoort idd te basculeren wanneer die springt maar niet ieder paard doet dit automatisch.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:57

Je moet inderdaad je handen wat naar voren doen, meer ruimte. Dan wordt springen voor beide leuker en dat geeft ook meer vertrouwen aan beide kanten.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:45

Wát een ontzettend ruige knol Haha!

Daar moet nog wel ffies wat aan gebeuren Roosje Knipoog
En idd de handen iets meer naar voren, maar daar hadden we het laatst al over gehad.

Ziet er goed uit verder OK dan!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:55

Logisch dat hij af en toe briek springt als jullie je hand niet meegeven. Tong uitsteken

[niet aanvallend bedoeld verder]

Leuk beestje trouwens!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:07

Nee maar dat is ook mijn probleem, door dat ik geen afstand zie, weet ik niet precies wanneer de pony afzet en doe ik mijn hand niet ver genoeg naar voren. Maar hier wordt aan gewerkt.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:15

alles is al gezegd, alleen je benen naar achteren, ook met de dressuur je steekt ze naar voren af. Dat zie ik zo goed omdat ik daar ook nog weleens een beetje last van heb Clown
Verder wat een schatje !!! en leuke combi

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:44

Beestje komt steeds veels te dicht onder de hindernis waardoor hij bijna recht omhoog moet springen..
ziet er ook alsof 'ie over een muur van 2 meter wil Tong uitsteken

Kan me voorstellen dat dat niet prettig aanvoelt en dat het dan moeilijk is om je evenwicht er goed bij te houden dan.

Ik zou eens een grondbalkje neerleggen voor de hindernis , zo'n beetje even veel afstand houden als dat hij hoog is , bvb een sprongetje van 60 cm : dan 60 cm voor de hindernis een balkje neerleggen.

Misschien dat hij dan wat eerder afzet en niet zo raar steil omhoog springt Clown

Wel een leuk diertje !

Als hij wat minder vroeg afzet en jullie er wat minder stijfjes opzitten (die rug en nek , veels te gespannen , krampachtige schouders en armen... Knipoog ) , dan is het echt een mooi plaatje !!

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:02

littleroosie schreef:
Nee maar dat is ook mijn probleem, door dat ik geen afstand zie, weet ik niet precies wanneer de pony afzet en doe ik mijn hand niet ver genoeg naar voren. Maar hier wordt aan gewerkt.

Toch denk ik dat ook al zie je wel afstand, je dan nog steeds hetzelfde probleem zou hebben.
Want je moet je hand naar voren brengen zodra je de pony voelt afzetten, dus in principe heb je daar nog genoeg tijd voor.

Tot een tijdje geleden deed ik het zelf ook dus ik heb mooi banketstaaf, maar nu stop ik die handen gewoon in de oren hoor Clown

MarLottie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 10:14

Mariek87 schreef:
littleroosie schreef:

Toch denk ik dat ook al zie je wel afstand, je dan nog steeds hetzelfde probleem zou hebben.
Want je moet je hand naar voren brengen zodra je de pony voelt afzetten, dus in principe heb je daar nog genoeg tijd voor.

Tot een tijdje geleden deed ik het zelf ook dus ik heb mooi banketstaaf, maar nu stop ik die handen gewoon in de oren hoor Clown

maar het is wel extra moeilijk met deze pony hoor want
ik heb het ook altijd wel een beetje maar nooit zow erg
maar op regina had ik het heel erg
en werd als een bommetje de lucht in geschoten

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:35

kissbambino schreef:

Kan ik het toch niet helemaal mee eens zijn, hoe ruiger die springt hoe verder je automatisch het zadel uit wordt gegooid dus hoe makkelijker je mee komt en hoe makkelijker je handen naar voren gaan.
Tenzij je een noodsprong hebt natuurlijk, maar het lijkt me niet dat je op iedere sprong die je maakt een noodsprong hebt, wel? Knipoog

Maar verder niet aanvallend bedoeld hoor, ik bak er zelf ook niet veel van, maar ik blijf het proberen Clown

moes

Re: Littleroosie & Regina ruig genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:38

leuke pony ik vind het er verder wel goed uitzien maar het springen is nogal rommelig je laat haar veel te vroeg afzetten en gaat zelf ook te vroeg naar voren....
probeer goed je afstand te zien door netjes te blijven zitten en een normaal tempo te galoppren of draven..
ga maar eens oefenen op kruisjes op een goede afstand helpt echt....

MarLottie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 12:05

Mariek87 schreef:
kissbambino schreef:

Kan ik het toch niet helemaal mee eens zijn, hoe ruiger die springt hoe verder je automatisch het zadel uit wordt gegooid dus hoe makkelijker je mee komt en hoe makkelijker je handen naar voren gaan.
Tenzij je een noodsprong hebt natuurlijk, maar het lijkt me niet dat je op iedere sprong die je maakt een noodsprong hebt, wel? Knipoog

Maar verder niet aanvallend bedoeld hoor, ik bak er zelf ook niet veel van, maar ik blijf het proberen Clown

toch wel een beetje
maar het zal vooral komen omdat ik meestal spring op een paard ong dezelfde hoogte als dit
en ja voor een pony moet die dan een stuk hoger springen
en schiet je gelijk de lucht in
denk dat dat ook t verschil is..

maar ik spring dan ook wel eens op een pony , maar dat gaat dan alsnog niet zo ahah!!

maja..
oefenen!!

Knipoog

baart kunst

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:12

Het verschil is gewoon dat hij veels te laat afzet , te dicht onder de hindernis komt...
en dan steil omhoog moet om er nog overheen te komen Knipoog

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:44

Er komt maar 1 ding en mij op en dat is...

Neem springles! Knipoog

Dat de pony kan springen is een feit, maar denk dat het voor beide wat plezieriger is als de houding van de ruiter boven de sprong veranderd Knipoog

littleroosie

Re: Littleroosie & Regina ruig genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:15

Springles daar zijn we mee bezig Lachen