Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Ik heb precies hetzelfde gehad en het ook op die manieren opgelost
Het kost wel wat bloed zweet en tranen maar uit eindelijk heb je wel wat !!!! Succes M3isSi3j schreef:ja je bent zker goed bezig!
Ik zou toch proberen het paardje niet al te veel over zn tempo te rijden ivm het vasthouden/aanspannen in de rug.. probeer hem door heel veel overgangen op je zithulpen verder door te rijden naar die ontspanning.. en als die meer over zn rug loopt en in je hand komt weer wat meer op te richten (contact aan nemen) en hem dan meer stelling in te rijden ed.
Als die gaat rennen kan je hem een keertje tegen de rand gooien maar om dit elke keer te doen werkt niet denk ik. Zo verliest die het vertrouwen in jehanden waardoor die nog vluchtigere zal worden. Hiervoor geld het zelfde als het verhaal hierboven.. door middel van overgangen en schijnovergangen meer over zn rug rijden.. dan zal je betere zithulpen kunnen geven en hem beter onder controlle hebben. Hou hem goed bezig met figuren ed.
ofwel.. keep going!
) maar het probleem is dat er weinig aan te houden valt vaak. Het liefst ze ik dr op de volte en houd dr bezig, maar soms loopt ze overal doorheen.... 
M3isSi3j schreef:je moet dan voorkomen dat ze weg kan gaan.. zodra je voelt aankomen dat ze weg wilt rennen (word tegen de hand, gaat zitten, zitten kijken, oortjes spitsen of wat dan ook) dan zet je der gelijk ana het werk (zijgangen zijn ideaal hiervoor.. moeten ze wel terug komen en jij hoeft geen kracht te zetten op je teugels)
Beloon je paardje als die netjes en goed loopt zodat ze meer vertrouwen in je krijgt en probeer der recht te rijden zodat ze op rechts lekkerder gaat lopen
M3isSi3j schreef:uit zich zelf mag ze niets doen.. dan geef je eigelijk je controle over aan je paardje en dus ook weer de gelegenheid om dingen te doen als weg schieten..
sorro1 schreef:je weet zeker dat ze nu echt geen rugklachten meer heeft? Want die hoeven niet altijd aan je zadel te liggen.
Zo nee, dan ga je goed denk ik. Je pony komt nu ook in de pupertijd he.

wendytjeG schreef:M3isSi3j schreef:uit zich zelf mag ze niets doen.. dan geef je eigelijk je controle over aan je paardje en dus ook weer de gelegenheid om dingen te doen als weg schieten..
Ehm, ja, maar houd dat maar eens tegen...
Trainen dus
gewoon lekker door gaan Citaat:ik weet het!! heb een friesje die soms ineens van uit het niets keihard in galop er vandoor gaat.. hoe meer druk ze krijgt op der mond hoe langer ze doorrent.. hou het dan maar eens tegen
je komt er wel toch!! hahaha kan altijd erger..!! gewoon lekker door gaan

sorro1 schreef:Voor de kar gebruiken ze hun rug anders als onder het zadel. Misschien verstandig om toch even te laten checken voor de zekerheid.