Hier mijn verslag van deze heerlijke dag!
Vanmorgen ben ik vroeg uit de veren gegaan om Roofer optijd in te laden en zodoende weer optijd in Austerlitz aanwezig te zijn. Om 5 uur ging de wekker en om 6 uur vertrokken we vanaf stal. Alles zat mee en even voor 8 uur waren wij aanwezig op het terein. Eerst maar eens aanmelden en vervolgens Roofer gaan halen voor de voorkeuring.
Spannend, dit was allemaal nieuw voor ons, niet dat ik echt bang was voor een te hoge HF ofzo (hij is echt super wat dat betreft), maar toch, de eerste keer blijft spannend! Gelukkig was alles goed, een HF van 36 en voor de lokomotie een A. Op het gemakje terug naar de trailer en gereed maken om te starten. Ik zou samen met Carina (Gomir) starten, en gelukkig werd Ot ook goedgekeurd met een HF van 40 en ook een A voor Lokomotie. Om 5 voor 10 stonden wij braaf aan de start:
We hebben met een heerlijk tempo kunnen rijden, idd, het was wel behorlijk blubberig op sommige stukken maar Roof is gek op water en Ot is wel wat waterbakken gewend van de cross, dus daar hebben we eigenlijk weinig problemen mee gehad. Tot het PA punt (toen even groom-punt voor ons, we kwamen er pas de eerste keer langs) voornamelijk gedraafd en een klein galopje gedaan. Hier kwamen we aangestormd:
en nog even dichterbij, ja Roofer had het super naar z'n zin en dat kan je echt niet zien aan hem....
Roofer moet nog wel leren om te gaan met paarden die hem paseren, hij wordt dan nogal sterk (en dat is bij dit type dus ook echt STERK) en wil er achter aan gaan.... Komt ook wel goed als we het wat vaker gedaan hebben. Maar goed, laatste paar meters voor de PA maar even aan de hand, we moesten nog wachten tot het stoplicht op groen ging en dat ging er naast toch wat beter....
Bij de PA moesten we eignelijk best wel lang wachten voordat we aan de beurt waren en dat was aan Roof zijn HF wel te merken: slechts 48! Wel erg netjes natuurlijk. We besloten dat we lange wachten maar goed moesten maken met een galopje en dat beviel zo goed dat we maar een heel einde gegalopeerd hebben. Roofer had geen moment dat hij terug wilde naar de draf, dus zijn galopwerk gaat toch duidelijk vooruit.
Uiteindelijk het laatste stuk voor de finish gestapt.....
Langs het voedbalveld..... Roofer gaf er niets om maar Ot vond het blijkbaar toch een beetje raar, want bij de finish had Ot een HF van 68.... Roof zijn HF was ook te hoog 62.... Dat was trouwens nog een beetje suffig... Ik stapte af en Roof ging meteen klaarstaan om te plassen, maar ik werd geroepen door een vet en dus trok ik hem mee.... Had ik hem nou maar gewoon even laten staan.... Tijdens het tellen ging-ie er ook uitgebreid voor staan om te plasssen, maar helaas, we moesten 10 minuten wachten.... Volgende keer laat ik hem lekker eerst even plassen! Het arme beest stond op springen!
Gelukkig waren ze allebij netjes gezakt na 10 minuten Roof 52 en Ot 48. Terug naar de trailer en na 30 minuten hebben we ze nagekeurd met goed reslutaat! Roofer had een HF van 40 en alle andere waarden waren net zo netjes en precies hetzelfde als bij het voorkeuren en ook voor Lokomotie weer een A! Ook Ot was helemaal okè, HF van ..... uh, weet niet meer dacht 48 ofzo..... Nou ja, helemaal goed iig!
Wij hebben dus een heerlijke dag gehad! Helemaal super! En nu zijn we zeker verliefd op het Endurance!