Endurance Austerlitz: de eerste rit van Roofer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roofer

Endurance Austerlitz: de eerste rit van Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:32

Wat heb ik een tevreden en voldaan gevoel zeg! En terecht, wij hebbe vandaag onze eerste endurance rit gereden en die hebben we goed uitgereden!

Hier mijn verslag van deze heerlijke dag!

Vanmorgen ben ik vroeg uit de veren gegaan om Roofer optijd in te laden en zodoende weer optijd in Austerlitz aanwezig te zijn. Om 5 uur ging de wekker en om 6 uur vertrokken we vanaf stal. Alles zat mee en even voor 8 uur waren wij aanwezig op het terein. Eerst maar eens aanmelden en vervolgens Roofer gaan halen voor de voorkeuring.

Spannend, dit was allemaal nieuw voor ons, niet dat ik echt bang was voor een te hoge HF ofzo (hij is echt super wat dat betreft), maar toch, de eerste keer blijft spannend! Gelukkig was alles goed, een HF van 36 en voor de lokomotie een A. Op het gemakje terug naar de trailer en gereed maken om te starten. Ik zou samen met Carina (Gomir) starten, en gelukkig werd Ot ook goedgekeurd met een HF van 40 en ook een A voor Lokomotie. Om 5 voor 10 stonden wij braaf aan de start:

Afbeelding

We hebben met een heerlijk tempo kunnen rijden, idd, het was wel behorlijk blubberig op sommige stukken maar Roof is gek op water en Ot is wel wat waterbakken gewend van de cross, dus daar hebben we eigenlijk weinig problemen mee gehad. Tot het PA punt (toen even groom-punt voor ons, we kwamen er pas de eerste keer langs) voornamelijk gedraafd en een klein galopje gedaan. Hier kwamen we aangestormd:

Afbeelding

en nog even dichterbij, ja Roofer had het super naar z'n zin en dat kan je echt niet zien aan hem.... Haha! Knipoog

Afbeelding

Roofer moet nog wel leren om te gaan met paarden die hem paseren, hij wordt dan nogal sterk (en dat is bij dit type dus ook echt STERK) en wil er achter aan gaan.... Komt ook wel goed als we het wat vaker gedaan hebben. Maar goed, laatste paar meters voor de PA maar even aan de hand, we moesten nog wachten tot het stoplicht op groen ging en dat ging er naast toch wat beter....

Afbeelding

Bij de PA moesten we eignelijk best wel lang wachten voordat we aan de beurt waren en dat was aan Roof zijn HF wel te merken: slechts 48! Wel erg netjes natuurlijk. We besloten dat we lange wachten maar goed moesten maken met een galopje en dat beviel zo goed dat we maar een heel einde gegalopeerd hebben. Roofer had geen moment dat hij terug wilde naar de draf, dus zijn galopwerk gaat toch duidelijk vooruit.

Uiteindelijk het laatste stuk voor de finish gestapt.....

Afbeelding

Langs het voedbalveld..... Roofer gaf er niets om maar Ot vond het blijkbaar toch een beetje raar, want bij de finish had Ot een HF van 68.... Roof zijn HF was ook te hoog 62.... Dat was trouwens nog een beetje suffig... Ik stapte af en Roof ging meteen klaarstaan om te plassen, maar ik werd geroepen door een vet en dus trok ik hem mee.... Had ik hem nou maar gewoon even laten staan.... Tijdens het tellen ging-ie er ook uitgebreid voor staan om te plasssen, maar helaas, we moesten 10 minuten wachten.... Volgende keer laat ik hem lekker eerst even plassen! Het arme beest stond op springen!

Gelukkig waren ze allebij netjes gezakt na 10 minuten Roof 52 en Ot 48. Terug naar de trailer en na 30 minuten hebben we ze nagekeurd met goed reslutaat! Roofer had een HF van 40 en alle andere waarden waren net zo netjes en precies hetzelfde als bij het voorkeuren en ook voor Lokomotie weer een A! Ook Ot was helemaal okè, HF van ..... uh, weet niet meer dacht 48 ofzo..... Nou ja, helemaal goed iig!

Wij hebben dus een heerlijke dag gehad! Helemaal super! En nu zijn we zeker verliefd op het Endurance!

Gracia

Re: Endurance Austerlitz: de eerste rit van Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:37

mooie foto's zeg... enne een gaaf verslag!!!! gefeliciteerd met zo'n gave rit!!!!

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:40

Ja, jij ook gefeliciteerd ik las dat jij hem ook goed hebt uitgereden.....

Klink idd wel interessant hoor Klasse II startgerechtigd.....

Moet ik nog even een paar ritjes voor rijden! Gaat goed komen dit jaar...... *klopt nu af*

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:41

leuk hè, endurance!
ik was ook meteen verslaafd na mijn eerste rit!
Vandaag was alweer mijn dertiende klasse 2!! De vijfde in austerlitz!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:41

Echt superleuke foto's! Vooral die waar jullie aan komen stormen.
Zo te zien (en te lezen) hebben jullie alle vier veel plezier gehad! OK dan!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:42

Wauw, dat lijkt me gaaf zeg Ja
Gefeliciteerd, super dat je hem zo fijn uit hebt gereden!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:45

Super hoor OK dan! .

Ik kan alleen maar hopen dat mijn 1e rit eind mei ook zo goed gaat.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:50

Gefeliciteerd!!! leuke foto's!!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:16

goed gereden! leuke foto's!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:38

Leuke foto's en welkom bij de AE!! (anonieme endurance verslaafden Haha! hoewel....anoniem........)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:25

Leuk, weer twee enthousiaste endurancers erbij! Cool

Blij te horen dat jullie zo hebben genoten, dat straalt ook wel af van de foto's!

Die ene foto waar jullie met z'n drietjes door de bagger gaan, die is wel erg tekenend voor hoe de route erbij lag... Ik ben nu 5x in Austerlitz geweest (4x gereden en 1x gegroomd) maar de bodem is in al die gevallen nooit eerder zo slecht geweest... Nou ja, aan het weer kun je als organisatie weinig doen. Knipoog

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:05

Gefeliciteerd! Mooie foto´s!

Inhalen en ingehaald worden zal hij wel leren door ervaring, en met die ervaring gaat het zo te lezen wel goed komen ! Haha!

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 06:57

Allemaal bedankt voor de leuke reacties! Het is nu inmiddels de volgende morgen en ik zit nog na te genieten.

Ik heb zojuist op de lijst met uitslagen gekeken en ik ben als 62e ge-eindigd, Carina asl 61e. Jammer dat we 10 minuten straftijd hadden, dat scheelt toch een hoop op zo'n "korte" afstand. Ach, ik heb iig geval lol gehad en heerlijk gereden, da's ook heel belangrijk!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:50

Echt hele leuke foto's, jullie hebben zo te zien een hele geslaagde rit gehad.
Grappig om te zien dat Otje zo'n rare kop trekt..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:49

Super gedaan roof!!
Gefeliciteerd!
Heb jullie ook nog even voorbij zien hobbelen maar wist niet dat jij het was Bloos

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 14:23

Super foto's, en gefeliciteerd, echt heel goed gereden!

En ik vond het leuk jullie tegen te komen! Haha!

Dominque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:17

hee wat leuk, twee mensen van onze stal reden ook voor t eerst mee in Austerlitz en zijn ook helemaal tevreden! (misschien heb je een KWPN vos met witte vlek en een grote KWPN bruine gezien Knipoog dat zijn ze)

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:33

Hmmm, weet niet, wat waren de startnummers? Weet je dat toevallig? Zij namelijk wel een paar keer een grote vos + grote bruine "tegen gekomen"... Wie weet.... Of anders de naam of naam van de paarden, dan spiek ik wel even op de startlijst!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:51

Toevallig met een KWPN-dekje met afgesleten logo Knipoog Die hebben we namelijk wel gezien *LOL*

MIjn verslag volgt nog steeds, heb het onwijs druk gehad met de studie en morgenochtend gaat om kwart voor zes de wekker
alweer Bloos!

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 06:51

Ik zag trouwens dat ik er nogal naast zat met de eindwaarde van Ot..... *schaam* Hij had net als Roofer HF 40 bij de nakeuring..... Superpaardjes!