vervelend bij andere paarden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karmandi

vervelend bij andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 18:51

Hoi!
Ik ben vorige week voor het eerst met mijn paard naar de rijvereniging geweest, en hij werd toen supervervelend! Ik kon hem echt niet houden en hij was de hele tijd aan het dribbelen en galoppeerde af en toe gewoon weg en na een half uur begon hij te steigeren en heel hoog te bokken en ben ik er vanaf gevallen... Huilen Hij heeft vroeger met een andere ruiter ook bij de rijvereniging gereden en heeft ook aan wedstrijden meegedaan, maar als hij daar nu komt kun je echt helemaal niets. Hij doet zijn tong over het bit of pakt het bit tussen zijn kiezen. Ik heb al een martingaal om hem beter onder controle te kunnen houden, maar daar helpt het niet.... Wat moet ik doen????

Chrissetje

Re: vervelend bij andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:32

een goede les nemen mss???

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:58

ja idd.. als je nog geen les heb goede les nemen..
en op zn lazer geven

jij bent de baas niet hij

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:20

Je rijdt toch al les bij die verening of heb ik dat nou mis ? Als dat zo is dan kan je instructeur/instructrice daar toch helpen ????????????

Ik denk dat je het beste een groepsles nemen want alleen met andere paarden doet ze toch zo.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 15:23

ja maar die instructrice kan er ook niet voor zorgen dat ze niet meer bokt.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:26

Ik denk dat je paardje gewoon opgewonden was omdat hij andere paarden zag. De mijne doet ook altijd zo. Vraag om tips tijdens de les, en vraag de aandacht van je paard.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:53

oefenen, misschien eerst even met maar 1 of twee paarden in de bak, misschien is je paard zo enthousiast met al die andere paarden en met wat minder heb je zelf ook wat meer overzicht en dan langzaam steeds meer er bij.
Ik zou ook even met je instructrise overleggen.
Succes