Eerste keer in de B met Karan.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Eerste keer in de B met Karan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:29

Vandaag had ik met Karan de eerste officiele wedstrijd. Ik was een beetje laat. (verslapen) Maar had nog wel genoeg tijd om nog heel even los te rijden. Het was immers bij ons op stal. lekker makkelijk dus.

Karan was met alles bezig behalve met mij. Hij vond al die andere paarden een stuk intresanter. Groot gelijk heeft ie. Met het inrijden ging het redelijk. Maar in de bak was het een puinhoop. Hij kwam ontzettend tegen de hand en sprong verkeerd aan. Toen ik hem corrigeerde bleef hij het verkeerd doen. En dat doet hij eigenlijk nooit meer. Verder schrok ie een keer bij de A. Verward En toen ook nog een ander paard begon te hinniken vond ie mij helemaal niet boeiend meer. Ik kon hem nog net steeds de goede richting insturen.

Dus nog even verder gewerkt voor de tweede proef. Hij was er iets meer bij, maar nog lang niet goed.

De prijsuitreiking kwam. Ik was vijfde geworden en vierde. Helemaal niet zo slecht. Maar de punten vielen erg tegen. Alleen de nr 1 had een winstpunt met maar liefst 156 punten. De jury was heel erg streng. Gaf heel veel strafpunten. Iemand had zelfs een -4 omdat ze bij net voorbij de A uitkwam bij het 'in vrije stap de rijbaan verlaten'. -4! Ik vond dat, zeker in de B, erg hard afgestraft. Mijn punten waren dan ook 138p en 144p voor de tweede proef. (ik had gen minpunten)

Mijn beugels zitten iets te kort. Ik weet het. Maar dit is weer een van de eerste keren op mijn dressuurzadel en dat was even wennen. Op een springzadel zit je echt veel korter. Ik miste een gaatje, dus als ik ze 1 langer zou doen dan raakte ik ze steeds kwijt. En een gaatjestang was dus niet te vinden zo snel, omdat ik al wat laat was.

Tenen steken ook nog steeds naar buiten. Maar met die korte dikke pootjes van me is het best lastig. Ik ben al flink aan het oefenen daarmee. Maar vandaag dacht ik "laat maar..."

Ik was ook helemaal niet zenuwachtig ofzo. Lekker relaxed. Mijn vader kwam ook nog even kijken en Fairy heeft de foto's gemaakt met mijn toestel. *o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier wilde hij zowat de bak uitscheuren. Je ziet aan me dat ik hem uit alle macht probeer tegen te houden. Was wel gelukt trouwens...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dressuurenzo

Re: Eerste keer in de B met Karan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:33

hey leuk paardje hoor

misschien om volgende keer aan te denken inderdaad beugels een gaatje langer. Goed aan denken dat je achterover blijft zitten en dan heel belangrijk niet aan die binnen teugel trekken want dan houd je hem ook niet lekker aan de teugel en hij loopt niet recht zodat hij alle kanten uit kan. Misschien heb je er iets aan. VOor de rest vind ik dat je paardje een erg leuk kleurtje heeft een jullie zijn een leuke combie.

groetjes

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:35

Natuurlijk heb ik daar wat aan. Ik vind zulke reacties ook fijner als alleen maar "leuk paard"

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:37

Leuk beest! Wat voor ras is het?

Als hij eruit wil peren, trek dan niet aan je binnen teugel, *nouja.. trek hem iniedergeval niet om hoog maar naar binnen.* druk je buitenteugel tegen zijn hals, zodat hij zich opgesloten voelt.

Probeer iets meer achterover teblijven zitten..de andere punten geef jezelf al aan. voor de rest zag het er wel netjes uit! zeker omdat je zegt dat hij zo aan het vervelen was!

Leuke combinatie!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:44

Hee Heike.
Ziet er netjes uit hoor Haha!
Alleen je zit soms wat terug te werken op je binnenhand Knipoog
Van fouten leer je,toch?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:47

Wat heeft jouw paard een leuke uitstraling Haha! !Heel erg stoer,zeker met die vliegende sokjes en voorpluk Lachen !

Ik vind het er eigenlijk best mooi uitzien,ik heb met minder winstpunten gehaald in de B Bloos !

Wel jammer dat de Jury zo streng was,dat haalt toch een beetje de lol van de dag af!

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:50

Leuke foto's heike! Die eerste is heel erg mooi. Ik vind het er netjes uitzien hoor ondanks hij lekker aan het etteren was. Hij loopt er best lekker bij. Maar je zit inderdaad soms wat vaak aan de binnenteugel -> Haha, moet ik zeggen; jij die mij les geeft elke zaterdag Haha! Zie ook mijn topics hier Schijnheilig

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:58

Ik weet het zo goed, van die binnenteugel. maar ik merk wel dat ik er nog beter op moet letten. Het werkt ook helemaal niet aan je binnenteugel trekken.

*zucht* kon ik maar eens lesgeven aan mezelf...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:20

Leuke foto's Heike.
Karan toont erg leuk onder het zadel.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:29

Heike schreef:

Hehe, het is gewoon erg moeilijk als je er zelf op zit.

Zijn toch best leuke foto's geworden. Er zat er een bij die me wel enorm gaaf leek, maar die staat hier niet bij.

Ik vind de eerste foto wel een gave portret foto geworden (had ik zo ver ingezoomt of is het een crop? Tong uitsteken) Alleen jammer van die witte omheining he Lachen

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:56

Ik vind jullie echt een leuk stel Heike!
Commentaar van wat ik heb gezien is al gegeven..

Wat had je trouwens voor het halsstrekken?

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:00

Meike; ik had een keer een zes, en een keer een zeven...

Urko schreef:
Leuk beest! Wat voor ras is het?
Leuke combinatie!

Karan is een Welsh Cob. Welsh Cobs zijn gewoon hele gave beesten!

ruitje schreef:
Wat heeft jouw paard een leuke uitstraling Haha! !Heel erg stoer,zeker met die vliegende sokjes en voorpluk Lachen !

Wel jammer dat de Jury zo streng was,dat haalt toch een beetje de lol van de dag af!

Ja hij is erg stoer. Ik zeg altijd dat ie dat zelf ook zo vind.
Zijn manen ook lekker lang. Maar voor deze gelegenheid gevlochten.

Ik vond het ook erg jammer dat de jury zo'n lage punten gaf. Niet dat ik persee een WP moest halen. Want dat was echt niet verdient. Maar als je 2e bent en je geen WP hebt....

Fairie schreef:
Ik vind de eerste foto wel een gave portret foto geworden (had ik zo ver ingezoomt of is het een crop? Tong uitsteken) Alleen jammer van die witte omheining he Lachen

Die is gecropt. Maar hij was al erg dichtbij.

Goh vraag me nu af welke foto het is? Misschien dat die niet helemaal scherp was. Het was ook zo'n raar weer.

Afbeelding
Karan je haren dansen
Afbeelding

Afbeelding

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:04

Heej Heike,
Ik ben het nichtje van Lizzy en Joy (van Wandor) en kben een tijdje geleden ook bij jullie op de manege geweest....

Ik vind dat het er op zich niet slecht uit ziet hoor! Alle verbeterpunten zijn al gezegt!

En Karan, ik moet het toch even zeggen: Het is een leuke pony Tong uitsteken!

Lizzy en Joy waren laatst nog hier (vorige week zondag) dus moesten ze wel even paardrijden natuurlijk! Dus hierbij even een foto, Lizzy zit op mijn hafje Sharon en Joy zit op Joy (arabier x dartmoor).
Het was echt prachtig weer, en ik reed erna op mijn ijzeren ros...
Afbeelding

Joy op Joy (het is niet een erg fotogeniek paard...)
Afbeelding

Lizzy op Sharon
Afbeelding

Mijn hafje is maar 1.38 en in vergelijking met Wandor erg breed, was wel lache dus...

Groetjes Barbara

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:05

Waauww Karan is zo gaaf Kwijl Lovers
Ik vind t er toch wel goed uitzien hor Haha!
enne jammer van je punten ja.. volgende keer beter toch Ach gut
(en dan met een leuke jury Haha!)

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:16

Fairie schreef:
Heike schreef:

Hehe, het is gewoon erg moeilijk als je er zelf op zit.

Helemaal mee eens Ach gut