Ik ben helemaal geen held met longeren, ik kan er niks van, raak altijd in de knoop met vanalles, heb een arm te kort, en mijn paardje Narbella (4jaar pas) snapt er ook nog niet zoveel van. En als ik het verkeerd doe, kan ik het haar ook niet goed leren toch? Dus.. toen ik las dat er een clinic zou komen, me opgegeven...

Een vriendin van me, Sabrina (Horseylove hier op bokt) was naar Zaandam afgereisd, om me te helpen. Thnxxxx!

Eerst kregen we een uur (ruim) theorie. Zeer leerzaam. Lammert kan leuk vertellen, met humor.
Toen gingen we longeren. Longeercirkel afgezet in de binnenbak. Alle deelnemers erbij.
Als eerste een Z-paard die voordeed hoe het hoort
(Ben de naam even vergeten, sorry)Als tweede Ilion van Shirley. Die was wat onstuimiger, maar ook die ging netjes lopen, met Lammert. Hij weet wel waar hij het over heeft.

Bella word 'ingestapt' door Horseylove:

Dan zijn wij aan de beurt:

Lammert legt de andere deelnemers wat uit, en ik stap Bella in de rondte:

Dan ga ik haar longeren. maar raak al meteen met zweep en lijn in de knoop.....:

Lammert gaat het van mij overnemen:

Hij gaat wel even zijn mening over mijn paardje aan het publiek vertellen. Okay, na eerst 2 'vol'slanke dressuurpaarden, een klein dravertje in je cirkel, dat is voor Lammert schijnbaar even schrikken. Want wat zegt hij?
'Ik heb eigenlijk een beetje medelijden met dit paard.. Het is wel een zielig paard. Kijk naar die vacht, die uitstraling.. Ik heb het idee dat ze een niet zo fijne jeugd gehad heeft'....
Nou, toen moest ik natuurlijk wel even slikken, het liefst trok ik Lammert over het hekje heen

Mijn paard is niet zielig! en ze heeft helemaal geen slechte jeugd gehad, toevallig weet ik dat ze het geweldig goed heeft gehad bij de trainers waar ze vandaan komt!!!! Dus.. ik was wel een beetje beledigd, dat snappen jullie wel.....

Maar goed, we gingen door, Bella ging wat ontspannen:

En toen moest ik het weer overnemen..

Eerst alleen de lijn:

Na afloop kwamen wat mensen vragen hoe de lijn nou aan mijn paard bevestigd was, en tevens heb ik van verschillende mensen gehoord dat ze de manier waarop mijn paardje 'afgekraakt' werd ook niet erg aardig vonden.... Lief van ze. Dacht al dat het aan mij lag.

Dat Bella nog zo dik in haar vacht zit komt omdat ze in december pas haar wintervacht ging aanmaken. Toen ze uit de (draf) training kwam. Daarna is ze dus 'op rust' gezet, met een dek op, overdag lekker het land in.
Ik heb haar nu 4 weken, en ze staat nu (nog) dag en nacht op stal. Hele omschakeling! Maar om nou te zeggen dat ze zielig is.... dacht het toch niet?
Mijn dank aan mijn man Ton, voor het maken van de foto's en Sabrina (Horseylove) voor het gezellige weekend.

)