Terugrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessica23

Terugrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 13:58

Als je je paard wilt terug rijden als hij bijvoorbeeld te hard draaft, doe je dat dan met beide teugels of met je buitenteugel. En wat moet je met je benen doen.

Jessica

Lottew

Re: Terugrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:24

Ophoudingen met buitenteugel (zachtjes knijpbewegingen maken, niet trekken!) en met de binnenteugel stelling vragen. Zet m aan t werk wanneer ie te hard loopt, slangevoltes met een volte in de boog, door een S van hand veranderen, schouderbinnenwaarts etc. Het is wel heel belangrijk om wanneer je paard rustiger gaat lopen en nageeft jij ook moet ontspannen, niet de hele tijd gespannen druk op de teugels houden. Probeer m dus rustiger te krijgen door te laten werken, ophoudingen en ontspanning.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:28

Als je paard hard gaat draven maak je een ophouding op je buiten teugel je gaat niet trekken of vasthouden maar geeft een duidelijke ophouding op je buiten teugel tegelijkertijd ga je zwaar zitten in het zadel maar houd je wel je been eraan.

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:51

hallo, je moet een ophouding maken met je buitenteugel en dan met je binnen teugel spelen. je been [url]niet[/url] afsteken maar eraan houden!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:19

De buitenteugel regelt de hoofd halshouding, het tempo en de houding. De binnenteugel regelt de mate van de stelling afhankelijk van hoe ver je indraait vanuit je pols.
Als je paard te hard gaat moet je jezelf lang maken, zwaar gaan zitten, je bekken kantelen (kruis aantrekken) been lang en aangedrukt houden en een duidelijke parade op de buitenteugel extra maken bovenop dat continue spelen met die buitenteugel ten einde de regeling van de hoofd/halshouding en dergelijke.

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:55

Effe off-topic: Kafue, wat weet jij de dingen toch altijd perfect te verwoorden Haha! ! Ik denk het zo maar weet niet goed hoe het moet worden uitgelegd en jij schrijft het altijd zo mooi, haha...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:40

Lottew schreef:
Effe off-topic: Kafue, wat weet jij de dingen toch altijd perfect te verwoorden Haha! ! Ik denk het zo maar weet niet goed hoe het moet worden uitgelegd en jij schrijft het altijd zo mooi, haha...

Effe off topic erug ThanXXXXXXX kwestie van goede instructeur, beetje over nadenken en al heel vaak herhaald tegenover anderen. En natuurlijk een beetje goed in de Nederlandse taal.
En nu maar niet naast m'n schoenen gaan lopen ik glim van trots Cool Cool zo en nu ga ik weer leren met mijn internationaal goederenvervoer.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:11

beter dan kafeu kan ik het niet zeggen. Het is erg handig om je paard goed op je zit leren terug te komen, zo blijft de aanleuning stiller als je terug wil rijden.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:56

Kafue schreef:
Lottew schreef:

Effe off topic erug ThanXXXXXXX kwestie van goede instructeur, beetje over nadenken en al heel vaak herhaald tegenover anderen. En natuurlijk een beetje goed in de Nederlandse taal.
En nu maar niet naast m'n schoenen gaan lopen ik glim van trots Cool Cool zo en nu ga ik weer leren met mijn internationaal goederenvervoer.

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Lottew, Ja !!!!
Dat heeft Kafue mij afgelopen zaterdag ook nog eens met succes in de
praktijk heel duidelijk kunnen maken, OK dan! het voelde gewoon
super !!!