ik wil mijn paardje heel graag aan de teugel rijden, maar dat gaat bij haar heel lastig. andere paarden krijg ik wel aan de teugel, maar bij haar werkt het echt niet, ze heeft ook een hele lange hals.. en dat is nog wel eens lastig, iemand tips? ik krijg haar wel heel laag
Is er niets lichamelijks? krijgt iemand anders haar wel aan de teugel? Ik heb les gehad in centered riding en daar een hele andere manier geleer van an de teugel rijden, niks geen getrek en gespeel. Bij mijn pony werkte het....
heb je haar al lang? is er misschien western mee gereden? ik denk ook dat je het paard toch meer moet activeren aan de achterkant en goed aan het been houden zodat ze voor meer nagevelijker wordt. succes ermee
het ligt wel degelijk aan de manier van rijden.. voorwaarts voorwaarts voorwaarts.. Als je goed voorwaarts rijdt en je pony is goed aan het been moet het al een heel stuk "van zelf" gaan...
Mocca
Geplaatst: 11-04-05 15:25
Het ligt inderdaad aan je manier van rijden. Je pony moet ook goed los in z'n lichaam zitten. Amo kreeg ik ook nooit aan de teugel, nu ben ik hem echt aan het loswerken, en het gaat al veel beter Maar ik ga nu ook les nemen...
ik zou ook zeker even kijken of ze het bij andere wel doet en of het iets lichamelijks is. Als een paard actief loopt gaat hij als het goed is vanzelf nageven.
Zie het bericht van Patsur, hierboven staat een uitgebreide FAQ met daarin een heleboel topics over aan de teugel lopen waarin een hoop goede antwoorden staan.