moeilijk aan de teugel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BlekkiieGirl

moeilijk aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 21:38

ik wil mijn paardje heel graag aan de teugel rijden, maar dat gaat bij haar heel lastig. andere paarden krijg ik wel aan de teugel, maar bij haar werkt het echt niet, ze heeft ook een hele lange hals.. en dat is nog wel eens lastig, iemand tips? ik krijg haar wel heel laag

Kafue

Re: moeilijk aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:00

De lengte van de hals heeft niets te maken met het al dan niet makkelijk aan de teugel kunnen rijden.

Een paard rijd je van achter naar voren aan de teugel de ene moet je echter iets consequenter doorsluiten met de buitenhand dan de ander.

De enige tip is duidelijk activeren achter en duidelijk met de buitenhand de ophoudingen maken en spelen met het paard.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:48

Is er niets lichamelijks? krijgt iemand anders haar wel aan de teugel? Ik heb les gehad in centered riding en daar een hele andere manier geleer van an de teugel rijden, niks geen getrek en gespeel. Bij mijn pony werkte het....

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 00:11

heb je haar al lang? is er misschien western mee gereden?
ik denk ook dat je het paard toch meer moet activeren aan de achterkant en goed aan het been houden zodat ze voor meer nagevelijker wordt.
succes ermee

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 00:15

Lengte van de hals heeft er niets mee te maken.

Lengte van de nek kan wel een probleem zijn. Paarden met een korte nek kunnen moeilijk tot bijna niet buigen.

Maar vaker ligt het aan de manier van rijden, daar ben ik het helemaal mee eens.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 14:14

het ligt wel degelijk aan de manier van rijden.. voorwaarts voorwaarts voorwaarts.. Als je goed voorwaarts rijdt en je pony is goed aan het been moet het al een heel stuk "van zelf" gaan...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:25

Het ligt inderdaad aan je manier van rijden. Je pony moet ook goed los in z'n lichaam zitten. Amo kreeg ik ook nooit aan de teugel, nu ben ik hem echt aan het loswerken, en het gaat al veel beter OK dan! Maar ik ga nu ook les nemen...

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:56

ik zou ook zeker even kijken of ze het bij andere wel doet en of het iets lichamelijks is.
Als een paard actief loopt gaat hij als het goed is vanzelf nageven.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:57

check de faq

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:37

Zie het bericht van Patsur, hierboven staat een uitgebreide FAQ met daarin een heleboel topics over aan de teugel lopen waarin een hoop goede antwoorden staan.