ik heb een vraagje over de houding van je benen met rijden. ik vraag me af of er mensen zijn die zich in het volgende stukje herkennen of nog goede tips hebben.
ik draai met rijden mijn knieen te veel naar buiten. hierdoor wordt mijn hele zit beinvloed, en dat vind ik erg vervelend. ik weet wel zeker dat het probleem bij mijn knieen ligt, want als dat wel goed gaat, gaat de rest ook goed.
ik heb moeite mijn benen naar binnen te draaien, hou het simpelweg niet vol maar ook de beweging uit mezelf maken vind ik al moeilijk. (als iemand anders mijn been voorzichtig 'draait', snap ik het gevoel wel, gaat het wel beter...
) ik heb al van alles geprobeerd, zonder beugels, met dressuurzadel, kranten tussen knieen, enz. het verbetert hierdoor wel iets, dat merk ik wel, en ook aan de spierpijn de dagen erna merk ik dat er verschil is. toch helpt het niet goed genoeg, ik merk zo weinig verschil met rijden zelf... ook al rijd ik meestal maar één of twee keer in de week gemiddeld, gezien hoe lang ik hier al mee bezig ben, zou ik zeker weten meer vooruitgang moeten zien tijdens het rijden.ik vraag me af, kan dit dan een lichamelijke oorzaak hebben? want dan zou ik volgens mij juist helemaal geen verbetering moeten zien, maar dat zie ik dus wel, alleen (relatief) te weinig. ik loop wel met mijn voeten ietsje naar buiten als ik gewoon loop (doe dat met fietsen dan weer niet..
), maar probeer daar nu dus ook op te letten...wie weet raad met mijn 'gekke' verhaal?
groetjes,
m
)