stilhouden benen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jedine

stilhouden benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 19:13

ik heb het gevoel dat ik erg met mn benen wiebel, instructrice zegt dat het niet overdreven is maar ik heb wel dat gevoel. Wil mn beugels niet verliezen en ga daarom denk ik verkrampt zitten met het gevolg dat ik wat pijn in mn liezen krijgen. ik trek ook te snel mn hakken omhoog terwijlik mezelf juist lang moet maken en mn haken uit moet drukken....
In galop probeer ik lekker ontspannen onder uit te gaan zitten en dat is echt heerlijk maar zodra ik wat been bij moet geven ga ik los zitten met mn benen

Ik wil zo graag netje met mn benen stil zitten hoe kan ik dit het beste aan pakken. Dacht zelf misschien aan schuine blokjes in de beugels weet alleen niet of dat gaat werken.
Zonder beugels rijden is geen optie, Tabor is nog vrij jong, wel super braaf, maar vind soms ineens iets erg eng en maakt dan een schijn beweging.

Bruintje_87

Re: stilhouden benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:17

alleens geprobeerd je beugels vast te maken aan de singel?
moet je natuurlijk wel niet op een al te gek paard doen Haha!
maar dat wil soms nog welleens helpen.

hoezo ben je bang je beugels te verliezen?heb je ze soms te lang?

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:19

ik weet niet wat voor zadel je hebt maar ik heb mijn stijgbeugelriemen onder mn zweetbladen. daardoor hangen je beugels stabieler kan je minder bewegen met je benen.

bij mij helpt het!

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 19:25

Omdat ik het gevoel heb dat ik er wiebel denk ik dat ik mn beugels snel kwijt ben wat dus niet de bedoeling is. bang is misschien het verkeerde woord wat ik gebruikt heb maar hoop dat je bergrijpt wat ik bedoel. het is tenslotte de bedoeling om ze aan te houden Knipoog

Als je de beugelriemen onder de zweetbladen doet heb je dan nog wel wat 'speling'? beugels helemaal vastzetten aan de singel zie ik niet echt zitten omdat hij soms onverwacht opzij springt of schijnbeweging maakt. Hij doet niet gek of gevaarlijk maar toch

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:53

nee als je het niet vertrouwd moet je het zeker niet doen (beugels aan singel vastmaken) maar het kan soms wel helpen.
of beugels eens gaatje korter maken (al weet ik niet hoe je ze nu hebt)

als je je beugels onder je zweetblad vast maak heb je nog genoeg speeling/speling? Haha! hoor.

heeft je instructrice geen tips?

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:43

met je beugels onder je zweetbladen heb je indd nog wel voldoende beweging maar ze houden toch je benen meer op de plaats.
bodendien houdt het ook je zweetbladen langer mooi

zelf ben ik het gaan doen omdat ik een flink omstuimig paard had dat nog wel een er van doorschoot waardoor ik altijd mn beugels kwijt was! toen ik ze onder het zadel deed was dat meteen minder

(maar een gaatje korter lijkt mee ook geen slecht plan! )

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 18:00

ik zal eens kijken of het lukt met de beugelriemen onder mn zweetbladen.
En ik doe van de week mn leren rijlaarzen weer aan, volgens mij zit ik dan al stevig dan met mn chaps en jophers...

Met instructrice heb ik het er nog niet over gehad, sinds van de week heb ik heel erg het gevoel los te zitten. en ja sinds van de week heb ik chaps aan. Clown
Zat ik gisteravond ineens aan te denken.

Bedankt voor de tips, ik ga zeker proberen om de beugelriemen eronder te krijgen.

thanxxx

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:04

Je benen funcioneren als schokdempers. Dit kan naar opzij, waardoor je benen niet mooi stil liggen, maar dt hoort naar beneden.

Hou je voet los in je enkel en laat je voet naar beneden veren.
Je zult zien dat je benen dan stiller zijn.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:10

kan ik je troosten met het feit dat mijn benen dusdanig te stil liggen dat mn paard ontploft als ik er een keer aan kom Scheve mond Ziek

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 19:24

Lenn schreef:
kan ik je troosten met het feit dat mijn benen dusdanig te stil liggen dat mn paard ontploft als ik er een keer aan kom Scheve mond Ziek

Dan geef ik een beetje van mn wiebel aan jou en jij wat van je stille benen aan mij Knipoog

xxx

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:33

haha goed idee ja Clown

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:47

ik ga eerst mn voeten weer pijnigen en mn leren laarzen deze keer echt goed inlopen! Heb net alleen met jophers gereden het was dan wel in de bossen maar kon mn benen niet langs het zadel houden hahaha zie je het al voor je
tja, gewoon sokken over je rijbroek is wel erg glad en dan nog zon heerlijk paardje wat zn balans nog moet vinden

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:46

Lenn schreef:

dat probleem heb ik ook ongeveer,en is idd erg rot...
vooral met de gallop,maarja oefenen he Haha!

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:44

LEVENS GEVAARLIJK!! er zitten veiligheidhaken aan je zadel, dat dient ervoor wanneer jij van je paard af valt en met je voeten aan de stijgbeugels blijft haken, de reiemen schieten los van het zadel en jij dus ook. wanneer je de riemen onder het zweetblad hebt hebben de veiligheidshaken geen effect meer en bedenk je maar eens wat dat voor gevolgen heeft, als je eraf valt, dat je paard op hol slaat en jou voet blijft steken............. :@

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:48

een stokje aan de achterkant in je laarzen duwen tot de hak, als je dan je hakken omhoog drukt doet dit pijn.. en doe elastiekjes aan je stijgbeugel en bevestig deze aan je singel( deze kunnen losschieten, wanneer je van je paard af valt) bijvoorbeeld net een minder zwaar model als de ''postbode'' elastieken

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:49

lienemiem,die haken die jij bedoeld zijn waar je je beugels inhangt he? maar daar zit een dingetje aan wat je naar voren kun schuiven,kun je je beugelriem erin hangen,en dat ding moet je dan weer naar boven schuiven,dus ik denk niet dat die los laten als je blijft hangen met je voet?

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:53

ja wel..
als je met je voet blijft steken.. dan schiet de riem eruit..
of wat bedoel jij?

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:55

weleens tegen ee staander aan geknalt? dan schiet je beugelriem ook uit de haak, het is sowieso verstandiger om ze open te laten want de meeste hakje die je dichtdoet gaan vrij moeilijk open.. doe ze wel dicht natuurlijk als de riemen er onnodig af schieten..

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:08

hoi
ik heb altijd de haken open staan en niet dicht gedrukt.
met jonge paarden doe ik dat voor al en dan doe ik het niet meer dicht
voor mijn idee gaan ze me niet snel genoeg open vandaar

en je vooral lang maken dat helpt met je bennen
ik heb een paard en met die heb ik ook ietsmeer wiebbel bennen dan met het andere paard die is weer super gevoelig

wat ook nog kan helpen doe {sporen om Knipoog } dan leer je snel genoeg je benen stil houden want anders doet hij/zij dingen die jij niet wilt

suc6 Pling

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:06

heb ik eigenlijk nooit geweten lienemien,maar nu ik erbij nadenk klopt het idd wel.
laat ze voortaan ook maar eens open staan Haha! (of ik heb ze al geloof ik vaker open?)

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:35

Ondanks dat mn beugels onder het zadel zitten kunnen ze gewoon los schieten hoor. De haakjes heb ik zoiezo altijd opstaan dus er is niets onveiligs aan.