Rijden zonder martingaal onmogelijk

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marietjuh

Rijden zonder martingaal onmogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 12:39

hey allemaal ! Ik rij nu al 4 jaar op een paardje van iemand anders ddit paardje is al 18 jaar gereden met martingaal en ik wil echt heel graag zonder rijden! maar zodra ik dat ding af doe gaat dr kop de lucht en dr verstand op nul...

hoe krijg ik er normaal aant lopen

( spelen en been hulpen zijn onbegonne werk dr kop gaat de lucht in en alle kleine been hulpen zorgen ervoor dat ze gaat rennen! )

Soph12

Re: Rijden zonder martingaal onmogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 13:25

als je der nagefelijk rijd met de martingaal dan moet het ook zonder kunnen. Maar, als ze, als je met martingaal rijd, ze de hele tijd der hoofd zo hoog mogelijk houd als kan, dan zal ze der hoofd alleen maar hoger doen zonder martingaal. Zorg dus dat je een ontspannen nagevelijk paard hebt, en doe dan de martingaal eraf. Succes ermee!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:13

Volhouden en blijven oefenen. Richt je met name op ontspanning in het lijf van het paard. Laat hem de aanleunign van jouw hand op zoeken. Veel overgangen en schijnovergangen, tempo wisselingen (verrruimen) willen ook wel eens goed helpen.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:50

Blif proberen, lukt het echt niet, kun je ook je martingaal steeds iets losser zetten. (kan onderaan bij de singel)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:39

volgensmij zit het dan ook wel een beetje in het paard... Net als paarden die buiten met slof niks doen, maar zodra die eraf is... }>

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:04

Natuurlijk probeert een paard je uit als je iets wat zijn natuurlijke beweging al 18 jaar beperkt heeft ineens eraf gaat.
Maar een paard heeft een geweldig leervermogen en zal het allemaal best wel kunnen leren.
In de bak moet je dus consequent zijn in je hulpgeving. Been en zit en naar je hand toe rijden. De buitenteugel regelt het tempo en de binnenteugel draait vanuit de pols in voor de stelling.
Okee een paard zal in het begin gaan rennen en zijn hoofd omhoog gooien maar dit is maar tijdelijk. Los het op door gewoon met het paard mee te gaan. Sta toe dat het paarde loopt dus niet blokkeren op je binnenhand maar juist toestaan. Het paard moet leren omgaan met zijn herwonnen vrijheid. In het begin is het moeilijk maar geloof me het paard gaat vanzelf rustiger lopen. Het is vaak ook wel de spanning die jij onbewust overbrengt op ja paard van oh oh nu is martingaal weg wat zal er gaan gebeuren, spanning mischien trekken aan de teugel logisch dat het paard daar op reargeert,
Heb gewoon een beetje geduld en laat het in het begin maar even in de bak kan je niets gebeuren ik bedoel waar kan het paard heen.