Edwine @ springwork met verzorgstertje en mij

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Edwine @ springwork met verzorgstertje en mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 18:58

Alweer even geleden, dat springen. Kon steeds niet vanwege een zeiknatte bak. Maar de bak is weer droog dus kriebelt het weer Haha!

Vandaag even een hindernisje opgezet en eerst Tinet, ons verzorgstertje laten springen. Het gaat best goed, al moet ze nog wel goed om haar houding en handplaatsing letten, ze moet meer uit het zadel komen en Edwine meer ruimte geven. Ook komt ze boven de sprong alweer terug, waar ik liever zie dat de verlichte zit nog even volgehouden wordt. Maar ze zet goed door en is een goede leerling Haha!

Daarna ben ik er even op gegaan, eerst even wennen met wat lage sprongetjes, daarna al gauw weer iets wat op het 'echte' werk begon te lijken Haha! Edwine kan het goed, al moet je haar vanwege haar zware bouw wel meehelpen de hindernis over, anders springt ze niet, maar kaffelt ze er gewoon wat dom overheen.

Hier eerst even wat foto's van Tinet:

Afbeelding

Huup huup huup...
Afbeelding

Barbatruuk! Haha!
Afbeelding

Nee, de balk is niet blijven liggen Haha!
Afbeelding

Begint er al op te lijken
Afbeelding

Afbeelding

Tinus netjes draven
Afbeelding

Afbeelding

En toen was sannie aan de beurt!

Net over de hindernis
Afbeelding

Bandjes even omgewisseld voor tonnen en springen maar!
Afbeelding

Even terugrijden, Ed wordt nogal opgewonden van het springen
Afbeelding

Bwhuh, geloof dat ik hier de rem zocht maar 'm niet heb gevonden Haha! Vork
Afbeelding

Ook er weer net over, is nog best moeilijk op het juiste moment een foto te nemen
Afbeelding

Van voor
Afbeelding

Erboven ( tsja het heeft wel iets van een erg brede noodsprong weg he? Tong uitsteken )
Afbeelding

Eroverheen
Afbeelding

Toen de tonnen nog even rechtop, we moeten natuurlijk wel even echt springen i.p.v huppelen over balkjes
Afbeelding

Ja, mn reet deed daar erg pijn Clown Bloos ( komt hard aan zo'n lepel Haha! ) Verder geen commentaar Koe
Afbeelding

Hier wel weer goed, geen reetpijn meer Haha!
Afbeelding

Nog even een lekker sprintje trekken
Afbeelding

Edje werd er nogal opgefokt van
Afbeelding

En uitstappen maar!
Afbeelding

Tijdens het uitstappen raak ik wel eens bevangen door maffe buitenaardse stralingen...

Do the hippy shake!
Afbeelding

Afbeelding

Tong uitsteken
Afbeelding

Maar na een tijdje trekken die er wel weer uit
Afbeelding

Commentaar op mij is welkom, zelf vind ik dat ik mn onderbenen verder naar achter moet leggen, ik zoek nogal vaak de rem ( oke die ene waarbij ik dat noem is wel een heel foute momentopname en niet mijn normale houding Knipoog )

Springen met een dressuurzadel gaat toch iets minder prettig dan met een vzh of springzadel.
Ben benieuwd of ik morgen spierpijn heb van het springen

TeamSpirit

Re: Edwine @ springwork met verzorgstertje en mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:01

leuke fotoos!
sommige zijn echt grappig getimed Vork
Echt een heel leuk paard Haha!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:05

Probeer je voeten wat minder ver in de beugels te doen.... Haha! Dan ziet het geheel dr al een stuk beter uit! Knipoog
Voor de rest ziet het er nie verkeerd uit! Je geeft hem genoeg vrijheid boven de sprong, wat je niet van alle ruiters kunt zeggen. Pling

Wel lijkt het net alsof je met een noodgang naar de hindernis gaat. maar dit kan ook gezichtsbedrog zijn. Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:08

jeuh... Sanex.
rare straling daar in Friesland.

maar super gave foto's... vind het wel knap van je verzorgstertje dat ze geen hoogte vrees kreeg na Bas Tong uitsteken

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 19:09

Mn voeten zitten idd vrij ver in de beugels bij de hoge sprongen. Kwam omdat mn beugelriemen een tikkie te lang waren maar de gaatjes waren op Haha! Dus ik floepte steeds de beugels in.
Ik had geen zin om voor die paar sprongetjes een slag in de beugelriemen te doen

Noodgang valt mee, ik probeer haar juist steeds terug te rijden voor de hindernis omdat ze anders ongecontroleerd gaat springen en er niks meer van bakt. De wapperende manen komen meer van de harde wind die er stond

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:23

Afbeelding

Sorry, maar die foto.......... Haha! Ik lig hier echt in een deuk achter de pc. Haha! Ik weet nu hoe ik en mijn vorige paard er met springen uit hebben gezien Bloos . En ja, ik vind ook dat springen met een dressuurzadel belabberd gaat. Ach gut
Maar je hebt een heel leuk paard Knipoog

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:30

Leuke foto's! Hier zei net iemand dat je genoeg vrijheid boven de sprong geeft.. Maar ik ben het daar niet mee eens. Je geeft te veel. Nou, ik zeg het maar want als je op wedstrijd moet, en nu is het bijna altijd stijlrijden (dat is gecontroleerd op hoe je springt enzo) dan ga je daar zeker een 0 voor hebben want soms hangen je teugels echt door.. Maar het is maar een tip en echt niet kwa bedoeld hoor Knipoog Dat met je reet heb ik ook al eens voorgehad, is niet echt gezellig hé Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 23:57

Saffierie schreef:
Leuke foto's! Hier zei net iemand dat je genoeg vrijheid boven de sprong geeft.. Maar ik ben het daar niet mee eens. Je geeft te veel. Nou, ik zeg het maar want als je op wedstrijd moet, en nu is het bijna altijd stijlrijden (dat is gecontroleerd op hoe je springt enzo) dan ga je daar zeker een 0 voor hebben want soms hangen je teugels echt door.. Maar het is maar een tip en echt niet kwa bedoeld hoor Knipoog Dat met je reet heb ik ook al eens voorgehad, is niet echt gezellig hé Haha!

Verwar jij mij niet toevallig met mn verzorgster ? Ik geef voldoende ruimte, maar hou zeker wel contact met de mond. ( Laat me anders een foto zien waar bij mij de teugels doorhangen, op welke foto jij doelt ? ) Mijn verzorgster gooit de teugels los, maar houdt haar handen op de plaats

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 23:59

@Unika, ja dat was een zwaar belabberde sprong, maar die hoort er ook gewoon bij Knipoog ( ben niet een persoon die alleen de nette fotootjes er tussenuit pikt, maar ook de mislukkelingen )

Edwine is een D-pony van 1.48, al toont ze veel groter, en ze is niet van mij, maar van mn beste vriendin, waar mn pony Bas ook op de boerderij staat. Echter verzorg ik haar wel dagelijks en mag ik met doen wat ik wil ( mag haar pakken als ik daar zin in heb )

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:00

SANEX schreef:
Saffierie schreef:

Verwar jij mij niet toevallig met mn verzorgster ? Ik geef voldoende ruimte, maar hou zeker wel contact met de mond. ( Laat me anders een foto zien waar bij mij de teugels doorhangen, op welke foto jij doelt ? ) Mijn verzorgster gooit de teugels los, maar houdt haar handen op de plaats

Afbeelding

Bij deze foto

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:21

Ik vind dta je verzorgstertje een beetje ver uit het zadel komt,
bij o.a. foto 2 en 4 zie ik dat.
En ze moet wel proberen verbinding te houden.
Ik vind dat het op de foto's er een beetje ongeconctroleerd uitziet,
maar dat is mijn mening Lachen.

Verder vind ik het een leuk paardje Knipoog!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 10:01

Saffierie schreef:

Bij deze foto

Dat is dus mijn verzorgstertje, als je goed gelezen had, had je vernomen dat ze nog veel leren moet, letten moet op haar houding en handhouding. Dat staat allemaal in het voorstukje Knipoog

Wat vind je van de tweede ruiter dan ? Dat ben ik nl Haha!

Suziej, klopt hoor. Ze laat Edwine te langzaam op te hindernis afgaan, er zit geen goed tempo in. Ze geeft niet op het juiste moment been waardoor Edwine meestal te laat springt, en zij heel raar in het zadel zit, de teugels losgooit en dus idd wat ongecontroleerd over de hindernis gaat. Maar dat moet allemaal nog leren, dit is misschien de 2e keer dat ze met Edwine springt, en daarvoor heeft ze alleen maar een poosje manege gereden, dus veel bijzonders in het springen ook niet

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 10:14

SANEX schreef:
Saffierie schreef:

Bij deze foto

Dat is dus mijn verzorgstertje, als je goed gelezen had, had je vernomen dat ze nog veel leren moet, letten moet op haar houding en handhouding. Dat staat allemaal in het voorstukje Knipoog

Wat vind je van de tweede ruiter dan ? Dat ben ik nl Haha!

Suziej, klopt hoor. Ze laat Edwine te langzaam op te hindernis afgaan, er zit geen goed tempo in. Ze geeft niet op het juiste moment been waardoor Edwine meestal te laat springt, en zij heel raar in het zadel zit, de teugels losgooit en dus idd wat ongecontroleerd over de hindernis gaat. Maar dat moet allemaal nog leren, dit is misschien de 2e keer dat ze met Edwine springt, en daarvoor heeft ze alleen maar een poosje manege gereden, dus veel bijzonders in het springen ook niet

Nou, ik vind wel dat je goed springt.. Knipoog

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 10:24

ik vind je heel goed springen
die beugels heb ik ook altijd Knipoog
ik vind alleen de techniek van je paardje niet zo mooi, het ligt misschien aan de momentopname? springt ze vaker?
wel een moooie pony hoor lekker fors Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 10:32

Sanex aan het jumpen Knipoog
leuke foto's hoor, en erg au, dat je bij die ene sprong op de lepel beland ( arme jij)
kijk wel uit dat je na de sprong weer recht gaat zitten, voor je het weet maak je een keer een schitterende salto naar voren. Haha!
En hoewel op stijl rijden er wel punten worden gegeven, denk ik niet dat ze zo'n salto meerekenen Knipoog Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 10:35

Ze springt vaker, maar heeft het de hele winterperiode niet meer gedaan, vanwege het weer ( 1 bui regen en de bak is onberijdbaar Knipoog )

Haar techniek is bagger als je haar niet helpt met springen. Wanneer je niets doet en het erop aan laat komen springt ze te laat, te vroeg, benen ongelijk en wijd uit elkaar, hoofd opgekropt etc Zoals ik in het voorstukje al vermeldde kaffelt ze dan maar wat aan. ( te zien bij de foto's van mn verzorgster, die weet nog niet precies op het juiste moment been te geven waardoor Edwine zelf maar wat springt wanneer het haar uitkomt)

Als je haar er netjes op aan rijdt, op het juiste moment goed been geeft en ook boven de sprong haar verder helpt gaat het wel best, in die zin dat ze dan iig dr poten optilt en fatsoenlijk springt. De basculatie is niet je-van-het, maar met zo'n lichaam en korte nek gaat dat ook wat moeilijker

Vanwege haar zware en korte bouw zal het nooit een super-parcours springer worden, dat redt ze denk ik niet, maar zo af en toe een enkele sprong kan ze aardig redden en vind ze nog leuk ook.

@Lowara, dat ik lang bleef doorzitten was meer voor Tinet bedoeld, omdat zij dus te snel terugkomt ( al boven de hindernis komt ze terug en snokt ze edje in dr mond ) blijf ik even wat langer in de verlichte zit om aan te geven hoe het moet. Dit was wel een beetje overdreven lang, maar hoorde dus bij de les Knipoog

Ben daarna nog een paar keer opzettelijk foute dingen gaan doen, om vervolgens aan Tinet te vragen of zij kon zien wat ik fout deed. Ik herhaalde haar fouten, zette edje er te kort voor, bleef zitten boven de sprong, trok terug boven de sprong etc. Zo kan ze goed fouten leren inschatten. Voor Edwine misschien niet echt prettig, maar die kan het wel hebben Haha!