Gisteren in draf aan teugel geprobeerd nu met hoofd schudden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Gisteren in draf aan teugel geprobeerd nu met hoofd schudden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 18:55

Gisteren probeerde ik mijn draver een beetje nagevelijk te rijden in draf,heel zachtjes knijpje in hand en been eraan,en toen ging ie kreupel lopen. Later met lange teugel liep ie wel weer goed. Nu vadaag na ffies te rijden liep ie in stap alleen maar met zijn hoofd te sschudden zodra ik de teugels wat strakker nam. Zou hij protesteren tegen het nagevelijk rijden?Het is een draver die net onder het zadel is een maand en heeft 3 jaar op de baan gelopen. Dus heeft nog niet veel rugbespiering.Heeft iemand tips? groetjes eline

wisja

Re: Gisteren in draf aan teugel geprobeerd nu met hoofd schu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:38

uu..
als je paard nageeft doet die dat omdat die ontspant en niet omdat jij kneepjes geeft dus zodra je paardje bij het rijden gewoon helemaal ontspant enzo zal die vanzelf nageefelijk gaan rijdne:!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 19:39

hmmm ben ook weer geen dressuurtyp.whahaha. ik dacht ik probeer een swat,hij gaat wel naar beneden maar houd het niet aan vanzelf,dus dacht daarom een klein kneipje

Schimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:54

Wat jij beschrijft is dat je paard teugelkreupel ging lopen.
Want als je met lange teugel rijdt is het ook over dus maak je geen zorgen daarover heel veel paarden hebben het.
Je paard zal niet gewend zijn in deze houdig te lopen en zal de dag daarna wel spierpijn gehad hebben. Je moet in ieder geval niet opgeven.
Wat ik wel vind is dat je paard uit zijn eigen niet aan de teugel zal gaan lopen.
Zeker bij dravers omdat ze die houding gewoon niet gewend zijn.
Dat betekend niet dat ze niet aan de teugel kunne lopen.
Wat mijn advies is dat je je voornamelijk op je buitenteugel draagt en goed stelling houdt met je binnenteugel. je mag best wel een keer een kneepje geven in de teugel zolang je maar niet het bit door de mond trekt.
Ook is het belangrijk dat je goed je been erbij houdt.
En als laatst moet je goed in en uitstappen om de spierpijn zo minimaal mogelijk houdt.
Succes er mee,
Gaat je vast lukken
Haha!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 20:04

Dank voor de reactie,ik schrok idd gelijk weer,mijn voriger paard net maand ingeslapen wegens hko,ik dacht nee he niet weer
whahaa

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:49

Probeer niet terug te werken op de binnehand dan blokker je het binnenachterbeen wat taktfouten in de hand werkt het zgn teugelkreupel lopen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:51

Maar hij is ook nog niet zo lang onder het zadel he, dan zou ik eerst zorgen dat ie goed loopt, vooral goed van achteren en hem ontspannen houden. Probeer hem anders eens met zijn neus over de grond te laten lopen. Wel gewoon met je teugels op contact. Dus voorwaarts en hem een beetje laten zakken met zijn hoofd door middel van lichte ophoudingen, als hij wat zakt dan laat je de teugels iets langer, zorg wel dat je contact houdt!! Anders ben je het kwijt. Doe dit net zo lang tot dta j epaard met zijn hoofd laag over de grond loopt. Hier wordt je paard lekker ontspannen van en het is nog niet zon zware belasting. Vraag ook niet meteen te veel van hem ivm spierpijn !
Ik zou het zo doen, ik weet het ander sook niet! iig veel suc6 !1

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 05:18

Bedankt voor de reactiesik zal het zo proberen Knipoog