naar binnen vallen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

naar binnen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 20:44

hoi,
mijn paard valt heel erg naar binnen in de galop. als we door de hoeken gaan valt het nog wel mee maar zodra we de volte op gaan is het echt erg... hierdoor zijn we dus ook al een keer onderuit gegaan in het weiland.... het is zelfs zo erg dat ik veel moeite heb om dan nog een beetje recht te blijven zitten...
wat kan ik hier aan doen??

groetjs!!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-04-05 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

Kafue

Re: na binnen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:04

Het paard valt heel duidelijk door je binnenbeen weg. Je moet je er allereerst heel erg van overtuigen of het paard wel aan je hulpen is, takt, aanleuning, moeten in orde zijn en het paard moet wel enigzins recht gericht zijn.
Je moet dan in het aangalloperen heel duidelijk je binnenbeen eraan houden en absoluut de binnenhand voor houden dus niet terugwerken want dan blokkeer je natuurlijk.
Zorg dat je paard sterk wordt in galop door juist enorm veel overgangen te maken dus draf galop en vice versa. De overgang maakt hem sterk en attent op je been. Vervolgens moet je lange lijnen galloperen totdat het paard sterk is. Je mag de volte wel inzetten maar zodra het paard door je been valt moet je direct weer rechtrichten en de basis herstellen.
In het weiland moet je natuurlijk altijd uitkijken dat is gladder dan een zandbodum het paard kan zich ook spannen door de bodum en juist daardoor onderuit gaan.

hunter87

Re: na binnen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 08:47

Kafue schreef:
Het paard valt heel duidelijk door je binnenbeen weg. Je moet je er allereerst heel erg van overtuigen of het paard wel aan je hulpen is, takt, aanleuning, moeten in orde zijn en het paard moet wel enigzins recht gericht zijn.
Je moet dan in het aangalloperen heel duidelijk je binnenbeen eraan houden en absoluut de binnenhand voor houden dus niet terugwerken want dan blokkeer je natuurlijk.
Zorg dat je paard sterk wordt in galop door juist enorm veel overgangen te maken dus draf galop en vice versa. De overgang maakt hem sterk en attent op je been. Vervolgens moet je lange lijnen galloperen totdat het paard sterk is. Je mag de volte wel inzetten maar zodra het paard door je been valt moet je direct weer rechtrichten en de basis herstellen.
In het weiland moet je natuurlijk altijd uitkijken dat is gladder dan een zandbodum het paard kan zich ook spannen door de bodum en juist daardoor onderuit gaan.

oke bedankt voor je uitleg!! normaal rijden wij ook gewoon in de bak maar ik heb volgende week zondag wedstrijd op gras dus we waren daar aan het oefenen.

Kafue

Re: naar binnen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:04

Geeft ook niet maar zet hem als het enigzins mogelijk is in het weiland dan wel op kalkoenen zodat die meer grip heeft.
Susses met de wedstrijd

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:31

Kleine kinderen leer ik altijd hoeken rijden...in stap, draf EN galop! Beginners ben ik nog wat milder in, maar ze moeten in elke gang "in stap meer overdreven" het binnenbeen gebruiken in de hoek. Ze rijden bij ons alleen maar in de bak en die ruimte moet benut worden, anders hadden ze beter ronde bakken kunnen maken Clown . Wat ik weleens doe als het bij de beginners of ook gevorderden niet lukt, dan zet ik springstaanders in de hoek waar ze omheen moeten rijden. Rijden ze hem om door een stuur of hulpfout dan moeten ze 5x opdrukken Haha! Haha! . Zo zijn ze op een leuke en oplettende manier bezig met het benutten van de hoek. Spelenderwijs krijgen ze door dat je als je je been gebruikt, je pony voor de staander wijkt en de pony's zien ook dat ze om de staander moeten...hoewel de ruiter vaak vergeten wordt Bloos . Maar de uitleg van Kafue hierboven kun je ook wat mee, maar misschien voor jezelf eens een hulpmiddel in de vorm van staanders gebruiken.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 18:10

Kafue schreef:
Geeft ook niet maar zet hem als het enigzins mogelijk is in het weiland dan wel op kalkoenen zodat die meer grip heeft.
Susses met de wedstrijd

ze heeft geen ijzers van wege haar vele mok dus kalkoenen erin doen is wel erg moeilijk dan...:S