hoe verveling tijdens het rijden in de bak doorbreken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iris17

hoe verveling tijdens het rijden in de bak doorbreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 14:52

Wie heeft er een goede tips om m'n pony op een leuke manier soepeler te krijgen? Ik zat al te denken om te gaan slalommen ofzo, dat soort dingen vindt ze nl leuk en dan doet ze goed haar best.

klomp

Re: hoe verveling tijdens het rijden in de bak doorbreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:59

tja je kunt vanalles doen. behalve bestaande figuren kun je ook zelf fantasie- figuren rijden...zet bijv. wat pionnen o.i.d. neer

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:03

Slangevoltes halve baan met 10 bogen Haha! . Maar je kan ook 'n keer wat caveletti's neerleggen, of een sprongetje maken.

Overgangen en veel figuren... Moet goedkomen, toch?

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:25

Ze worden ook ultrasoepel van in-uitjes. Anders wissel je het meer af, ga je een dag echt flink dressuren, volgende dag longeren, dag daarna flink springen en dan weer een dagje scheuren in het bos. (zo doe ik het en werkt goed Bloos )

botanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:24

yep veel slangenvoltes en goed laten buigen

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 15:38

thanx! ik ga het proberen!! probleem is nl dat ze nog niet echt attent op mijn been is en valt op de voltes nogal naar binnen.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:35

krientje schreef:
Ze worden ook ultrasoepel van in-uitjes. Anders wissel je het meer af, ga je een dag echt flink dressuren, volgende dag longeren, dag daarna flink springen en dan weer een dagje scheuren in het bos. (zo doe ik het en werkt goed Bloos )

mag ik vragen wat in-uitjes zijn?
ik wil namelijk ook wel eens wat anders doen om hem soepel te houden Ja

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:04

Je zou voor je zelf een plan kunnen maken voor dat je begint met rijden wat je gaat doen zodat je niet altijd het zelfde doet.Je kan bv een keer alleen maar voltes rijden en dan grote voltes, kleine voltes, voltes verkleinen en weer groter maken,achten maken enz en dan wel zo zodat je bijna niet gewoon over de hoefslag rijdt.Dus zo veel mogelijk voltes rijden en bijna niet rechtdoor.Zorg er wel voor dat je zoveel mogelijk op beide kanten rijdt.

Een andere keer kun je alleen maar overgangen rijden en daar kun je in stap al mee beginnen door je pony wat terug te laten komen en hem wat te laten veruimen.En dan om de zoveel bordjes bv 2 of 3 een andere gang rijden een stukje stappen een stukje draven een stukje veruimen een stukje terug laten komen een stukje galopperen en weer in draf en weer in galopperen en weer een stukje stappen enz ook af en toe een schijnovergang mee nemen dus bv in draf bijna terug naar stap laten komen en dan weer wegdraven.Zo krijg je je pony ook beter aan je been door al die overgangen.

Verder kun je deze 2 dingen ook combineren.Rij ook eens op de binnen hoefslag dit kan rechtuit maar kan ook op de volte.Maak er elke keer een uitdaging van dan blijft het leuk.Salommen kan altijd is erg leuk voor de afwisseling ga je er ook niet op dood staren maar rijdt ook eens even lekker buiten ga eens longeren of ga eens springen dan wordt het nooit saai.

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:08

Veel overgangen maken, veel figuren. Houd haar wakker Haha!

Je kunt eens gaan springen, slalommen, voetballen, zonder zadel rijden,longeren, balkjes neerleggen.
En als je wilt dat ze soepeler wordt, veel voltes rijden!
reageert ze niet op je been, reageer dan want harder of geef een tik. Beter 1 keer goed hard, dan 10 keer zachtjes zonder resultaat.

Maak voltes van klein naar groot, en van groot naar klein.
Succes ermeee