Toen ik proefreed op haar galopeerde ze makkelijk drie rondjes en het aangaloperen was ook geen probleem
Ik ben nu met haar begonnen met springen en train haar bijna elke dag. Ze loopt best goed in stap en draf, maar als ik wil aangaloperen gaat ze klieren.
Ik krijg haar moeilijk in de galop en als ze dan eindelijk galopeert gaat ze of heel erg racen of ze valt meteen weer terug en gaat staken. (stil staan, rondjes draaien, enz.)
Ik heb nu één keer per week les (springles) en naar de sprong toe wil ze wel galoperen maar erna krijg ik haar niet meer verder in galop.
En als ze galopeert op de volte bijv. moet ik haar er bijna doorschoppen, om het zo maar eens te zeggen. Ze reageert in galop bijna niet meer op mijn benen en zweep.
Op buitenritten galopeert ze wel, maar dan alleen naar huis toe. Op het strand is ook geen probleem.
Hoe moet ik dit aanpakken? Alsjeblieft, wie heeft er tips? Ik zit hier namelijk erg mee, omdat ik over een poosje met haar de dressuur inwil, maar dat lukt echt niet als de galop zo bagger blijft....
Ik wil niet galoperen!!!!