Phara@springwork, ex@ dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Phara@springwork, ex@ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 23:10

hier de 2 fotos van mij en Phar. Ik moet minder naar voor zitten en mijn handen bij zijn schoft houden

Afbeelding
Afbeelding
zit er meer langs dan er op Rolleyes

Ex, mijn houding is slécht Scheve mond
maak mijn rug hol
moet mijn hakken uit drukken
mijn tenen naar binnen draaien
mijn handen hoger
en geen pianohandjes
en dan ben ik vast nog heel wat vergeten Scheve mond

Let vandaag uab niet op de af en toe verkrampte houding, gisteren zijn ex en ik gevallen (ex struikelde in galop) en ik ben behoorlijk onzacht tegen de grond gekomen, op mijn schouder die vandaag dus niet erg goed voelde Scheve mond Helemaal stijf en kon niet veel opheffen met mijn linkerarm! Explosion heeft er gelukkig niets aan over gehouden, behalve dan de vijf minuten schrik toen het gebeurde.

Afbeelding
toch mooi vierkant?
Afbeelding
Afbeelding
deze vind ik mooi! hij kantelt zijn hoofdje bijna niet meer! Tov vorige keren Scheve mond
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
strekken, jammer van mijn houding anders was het een erg mooie foto geweest
Afbeelding
goed en hier tonen we dus hoe het níet moet Bloos
Afbeelding
Afbeelding
poging tot schouderbinnenwaarts, vind exje nog erg moeilijk!
Afbeelding
maar niet alleen ex zo te zien Bloos toch wat meer op mijn benen letten, lijken wel ongeleide projectielen Bloos normaal is dat niet zo hoor Schijnheilig
Afbeelding
Afbeelding
inzet wijken wat ook nog niet altijd even vlot verloopt Bloos
Afbeelding
woei veel stelling Bloos
Afbeelding
Afbeelding
loopt ie te diep Scheve mond
Afbeelding
nog zon zo-moet-t-dus-niet-foto
Afbeelding
ehm een heel erg moeilijke overgang naar draf? Bloos Bloos *schaamt zich diep*
Afbeelding
te diep en loopt ie niet echt goed denk ik?
Afbeelding
hier vind ik de beentjes wel leuk
Afbeelding
nog strekken, zijn jullie trouwens nog verwonderd dat ik er vanaf val? Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
een van de betere, ik dénk schouderbinnenwaarts, maar dan toch een heel erg mislukte geloofk Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deze vind ik leuk! ik geloof dat we hier wat aan het verruimen zijn
Afbeelding
Afbeelding
draf, maar waar ik heen ga Verward
Afbeelding
poging tot vw nw. Maar dat lukte dus niet erg goed Verward ik doe mijn handen breed omdat ik dat moet van mijn lesgever, zodat ik lager contact kan vragen met de mond en hij niet telkens zijn hoofd weer omhoog doet, wat ie wel doet als ik contact vraag wanneer ik mijn handen op de plaats houd, dit is alleen om te oefenen Lachen
Afbeelding
Afbeelding
galop op de volte, nu weet ik ook wat ik op de foto doe wat hier boven staat (4 fotos naar boven)

even ter vergelijking, zo liep ie dus een paar maanden geleden voor ik les kreeg van sandra.

Afbeelding
draf
Afbeelding
galop

ik vind geen halt-stap fotos. Zal nog een keer zoeken, in tussen tijd is er maar 1x fotos gemaakt die nog niet zo lang geleden op bokt hebben gestaan, wat denken jullie. Gaan we vooruit sinds we les krijgen van Sandra?
zo dat zijn ze.

Ayasha
Blogger

Re: Phara@springwork, ex@ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 23:17

gatver kank em niet wijzigen!
en een paar fotos doen t niet. Scheve mond

Afbeelding
strekken, vind je't gek dat ik er af val?

Afbeelding
hier vin ik de beentjes wel leuk

Afbeelding
en volgens mij deed deze t niet van Pharaon. Hoop dat ze't nu allemaal doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 23:28

leukleukleukleukkkkkk!!!! Haha!

ex is (nog steeds) heeeel mooi, jullie zijn echt vooruit gegaan! en Phara is gewoon gaaf...! Haha!

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 00:20

Hey,

Zoals eerder vermeldt op MSN vind ik je paardjes er erg goed voorkomen. Het verschil van rijden op Explosion is opmerkelijk in de positieve zin.

Hopelijk zijn Pharaon's gekke keuren in ieder geval toch al wat gekalmeerd. Je gaat nog hoog geraken met die Welshjes van jou. Leuke foto's en aan die houding werkt je instructrice nog wel Haha!

Nu ga'k slapen, doei. Slapen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 00:27

alacairion!!! Lovers Ben stiekem toch trots als ik de fotos van december zie Haha! Ga Sandra heel erg bedanken voor der hulp Ja Dankzij haar gaat ex zo goed vooruit

zaimfahd: Phara's kure zijn nog altijd niet over Clown Vandaag nog gevallen omdat hij besloot om na die lage hindernis meteen die hoge te springen. En ik kon hem niet houden, hij gooide zich dus meteen bij het neerkomen al om en dankzij mijn geweldige houding (not) lag ik er dus keihard langs Scheve mond Even heel boos gemaakt op em en toen ging die braaf doen wat ik vroeg Haha!
dus die kuren zijn nog steeds niet helemaal over. Pharaon is en blijft een pony die zijn zin doet Haha!
dankje voor t compliment over exje Haha! hoog komen hoeft niet. Zolang ik trots kan blijven op mijn paardjes ist goed Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 07:07

Gelukkig zijn het niet zo veel foto's Knipoog
Erg leuke pony, helemaal mijn smaak.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:34

Ik vind je houding erg mooi!
Je hakken mogen wel meer naar beneden, maar verder prima!
Ziet er goed uit en leuke pony's!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:07

Leuke foto's Lachen.
Hoe krijg je ex zo wit? *LOL*

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:12

leuke fotos alleen je moet als je een schouder binnenwaarts rijdt kijken naar waar je heen rijdt en niet aan je binnenteugel zitten, allen soms om te corrigeren.
met wijken het zelfde zorgen dat je recht op je pony zit en je paard met het hoofd voor de borst laten lopen, je kunt soms wel een hulpje geven met de teugel maar bij wijken moet je heel erg oppassen dat je dat zo minimaal mogelijk doet, veel met je been rijden.....
super leuke ponys rijdt je trouwens!!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:32

Waauw, mooie paardjes Knipoog Vooral die ex.. Ja

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:34

Hey Phara,

Mooie foto's!!! Ik ben bijzonder onder de indruk van Ex, hoe is zijn naam voluit?

Ik heb namelijk een zwak voor schimmels.. hoe ik eraan gekomen ben weet ik niet, maar goed erg mooi paardje. Wat is het voor merk? New forrest of Welsch???

Zo op de foto's te zien is hij niet heel erg hoog, damn kan ik 'm niet van van je kopen want ik ben nogal lang!! Rolleyes jammer!!!

Trouwens ook mooie actie foto's van Phara!! Vind hem stoer springen. Je geeft zelf commentaar op je foto dat je erg evr naar voren zit in de verlichte zit. Komt dat niet omdat Phar, zo te zien iets wat aan de kleine kant voor jou is?

Veel succes verder met de pony's!! Leuke foto's

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:20

Bij die schouderbinnenwaarts houd je je binnenbeen erg naar achteren. Eigenlijk mag dit niet, want zo druk je de achterhand naar buiten ipv de voorhand naar binnen. Probeer je benen/hakken lang te houden. Het paardje loopt tamelijk hoog met z'n hals. Tis wel een erg leuk paardje om te zien. Knipoog

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:32

je springt zonder zadel he?
omdat je zonder zadel zit vind ik het toch echt heel netjes!

dressuur foto's zien ook echt netjes uit Lachen
let wel erg op je handen! ik zie dat je hem soms wat tegen werkt.
en bij het wijken je paard rechthouden,dit lukt meestal wel door je buitenteugel ook heel goed erbij te houden.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:46

Vind dat je heel erg vooruit gegaan bent, Phara!
Ziet er erg netjes uit op Ex!! Ga zo door Haha!
De puntjes die je nog moet verbeteren heb je zelf al aangegeven, dus daar ga ik verder niet over zeuren Clown

En tja, Pharaon is een geval apart Clown

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:06

Gave pony's zeg! Vooral het schimmeltje is geweldig Kwijl Waren die hier maar een stukje groter te koop Tong uitsteken
Probeer bij het vragen van stelling en het wijken je binnenhand niet naar de schoft te brengen maar juist een beetje naar binnen.
Verder ziet het er netjes uit hoor, rij je ook wedstrijden met ze of niet?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:59

Leuke pony om te zien.
Ik vind het lijken op de foto's dat je hem teveel van voren in de krul trekt, pas als je probeert vwnw te rijden gaat hij zijn rug gebruiken en ontspant hij. De oude foto's vind ik dan een stuk beter lijken ook al loopt hij daar dan niet aan de teugel. Op de nieuwste foto's lijkt het alsof hij niet meer voorwaarts is terwijl dat het eerste vereiste is als je hem goed wil rijden. Het is niet voor niets voorwaarts neerwaarts... Bovendien begin ik daar altijd mee met rijden en niet ergens pas halverwege. Als het voorwaartse in orde is dan komt het neerwaarts haast vanzelf en als die basis in orde is dan kun je bijna vanzelf meer en moeilijkere oefeningen gaan rijden.
Het is natuurlijk maar een beoordeling vanaf foto's, het zijn en blijven momentopnamen, daarom staat er ook overal "lijkt", zo komt het op mij over. Ik zeg niet dat het zo is.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:14

Nou Pharagirlke, jullie zijn goed vooruitgegaan hoor!
Ga zo door, ziet er goed uit!

frescoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:22

Leuke combinatie hoor!
Maar zeg eens...jij bent zeker een stuk langer geworden... Haha!
Of lijkt het maar zo?
Succes met je pony's!

xXxBeautyxXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:31

Echt mooie paardjes!!!!! ze zien er ook heel lief uit!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:51

Mooie fotos!
Je moet zelf ook meer ontspannen lijkt het, gewoon lekker zitten op je pony, en benen lang maken. Laat hem jou meenemen. En volgens mij moet je je armen iets losser houden, kreeg met sommige fotos dat je je armen gebruikt om 'tegen te houden'. (Deed ik ook eerst hoor, zo kom je met spierpijn van je paard af... Huilen )

Hij doet zijn hoofd wel naar beneden, maar hij laat de bovenlijnen niet los, hij loopt nog een beetje verkrampt. Jij moet het ook toelaten, dus niet naar beneden dwingen met je teugels, maar je armen los houden en contatc houden met je teugels, en je pony de gelegenhied geven om je hand aan te nemen. Dit kan pas als je een zachte hand hebt.
Schouderbinnenwaarts? Je zegt dat je pony dit moeilijk vindt, maar weet jij hoe het moet?
En als je gaat wijken met zijn hoofd de andere kant op, lijkt het alsof het goed gaat. Maar als je hem rechtstelt, (wat dus hoort) zul je merken dat hij er geen bal meer van kan. Bloos Oefen dus met een rechtgestelde hoofd, gooi als je jezelf betrapt (met naar binnentrekken) je binnenteugel maar los!

De 18e foto vind ik je pony echt heel verkrampt.
Je kan ook zien dat hij voor kortere pasjes neemt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling Haha! En idd bij je poging tot vwnw ziet hij er al iets meer ontspannen uit. Probeer alleen niet zoveel met je hand te doen, niet zoals Anky trekken (bekende foto natuurlijk...), porbeer dit zelfde effect te krijgen door gewoon contact met je teugels te houden en je pony naar je hand toe rijden.
En ik vind de oudere fotos ook je pony mooier en ontspannender lopen.

Ik kraak je verder ECHT niet af. Veel van die dingen heb ik ook moeten leren hoor, maar ook vandaar dat ik weet waar ik het over heb. Gelukkig heb ik nu goede les!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:55

oke even reageren, had nog niet door dat er zoveel reacties waren Bloos

Citaat:
Mooie fotos!
Je moet zelf ook meer ontspannen lijkt het, gewoon lekker zitten op je pony, en benen lang maken. Laat hem jou meenemen. En volgens mij moet je je armen iets losser houden, kreeg met sommige fotos dat je je armen gebruikt om 'tegen te houden'. (Deed ik ook eerst hoor, zo kom je met spierpijn van je paard af... )

Hij doet zijn hoofd wel naar beneden, maar hij laat de bovenlijnen niet los, hij loopt nog een beetje verkrampt. Jij moet het ook toelaten, dus niet naar beneden dwingen met je teugels, maar je armen los houden en contatc houden met je teugels, en je pony de gelegenhied geven om je hand aan te nemen. Dit kan pas als je een zachte hand hebt.
Schouderbinnenwaarts? Je zegt dat je pony dit moeilijk vindt, maar weet jij hoe het moet?
En als je gaat wijken met zijn hoofd de andere kant op, lijkt het alsof het goed gaat. Maar als je hem rechtstelt, (wat dus hoort) zul je merken dat hij er geen bal meer van kan. Oefen dus met een rechtgestelde hoofd, gooi als je jezelf betrapt (met naar binnentrekken) je binnenteugel maar los!

De 18e foto vind ik je pony echt heel verkrampt.
Je kan ook zien dat hij voor kortere pasjes neemt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling En idd bij je poging tot vwnw ziet hij er al iets meer ontspannen uit. Probeer alleen niet zoveel met je hand te doen, niet zoals Anky trekken (bekende foto natuurlijk...), porbeer dit zelfde effect te krijgen door gewoon contact met je teugels te houden en je pony naar je hand toe rijden.
En ik vind de oudere fotos ook je pony mooier en ontspannender lopen.

Ik kraak je verder ECHT niet af. Veel van die dingen heb ik ook moeten leren hoor, maar ook vandaar dat ik weet waar ik het over heb. Gelukkig heb ik nu goede les!

dankje voor de tips
schouderbinnenwaarts werk ik inderdaad veel te veel met mijn binnenteugel zelfde als bij wijken. Mijn lesgever word ook helemaal dol omdat ik dat blijf doen. Ik probeer er op te letten maar t lukt nog niet gelijk t moet Haha! En ik leg inderdaad mijn been te ver naar achter! wist niet eens dat ik dat zo fel deed Bloos van die 18de foto schrok ik ook Bloos heel erg zelfs Bloos Ik zie dit ook niet als kritiek! ben net blij dat je me er op wijst Haha!

Citaat:
Echt mooie paardjes!!!!! ze zien er ook heel lief uit!

dankje! Ze zijn ook lief (als ze slapen)

Citaat:
Leuke combinatie hoor!
Maar zeg eens...jij bent zeker een stuk langer geworden...
Of lijkt het maar zo?
Succes met je pony's!

hoe bedoel je ? Haha! dankje trouwens

Citaat:
Nou Pharagirlke, jullie zijn goed vooruitgegaan hoor!
Ga zo door, ziet er goed uit

dankje! blij dat ik dat van jou mag horen Lachen

Citaat:
Leuke pony om te zien.
Ik vind het lijken op de foto's dat je hem teveel van voren in de krul trekt, pas als je probeert vwnw te rijden gaat hij zijn rug gebruiken en ontspant hij. De oude foto's vind ik dan een stuk beter lijken ook al loopt hij daar dan niet aan de teugel. Op de nieuwste foto's lijkt het alsof hij niet meer voorwaarts is terwijl dat het eerste vereiste is als je hem goed wil rijden. Het is niet voor niets voorwaarts neerwaarts... Bovendien begin ik daar altijd mee met rijden en niet ergens pas halverwege. Als het voorwaartse in orde is dan komt het neerwaarts haast vanzelf en als die basis in orde is dan kun je bijna vanzelf meer en moeilijkere oefeningen gaan rijden.
Het is natuurlijk maar een beoordeling vanaf foto's, het zijn en blijven momentopnamen, daarom staat er ook overal "lijkt", zo komt het op mij over. Ik zeg niet dat het zo is.

Hij was inderdaad niet erg voorwaarts Scheve mond In de zomer is ie zelden voorwaarts! jammer genoeg, ik heb in het begin ook vwnw gereden. Alleen in de helft ofzo doe ik dat ook nog om even te chekken of hij nog 'ontspannen' is zeg maar. Lachen De oude fotos zijn van de winter en daar is hij een stuk meer voorwaarts! Ik ben trouwens heel erg blijdat hij niet meer loopt gelijk daar...Want dat was voor beide geen pretje. Nu werkt hij naar mijn gevoel veel liever voor me Haha! Toch blij dat je me er op wijst! ik zal er op letten dat ik niet te veel in werk vanvoor.

Citaat:
Gave pony's zeg! Vooral het schimmeltje is geweldig Waren die hier maar een stukje groter te koop
Probeer bij het vragen van stelling en het wijken je binnenhand niet naar de schoft te brengen maar juist een beetje naar binnen.
Verder ziet het er netjes uit hoor, rij je ook wedstrijden met ze of niet?

dankje voor de tip. Ik rijd met het schimmeltje wedstrijden en dat begint nu wel goed te gaan Lachen

Citaat:
Vind dat je heel erg vooruit gegaan bent, Phara!
Ziet er erg netjes uit op Ex!! Ga zo door
De puntjes die je nog moet verbeteren heb je zelf al aangegeven, dus daar ga ik verder niet over zeuren

En tja, Pharaon is een geval apart

dankje Haha! Phar is inderdaad een geval appart Haha!

Citaat:
je springt zonder zadel he?
omdat je zonder zadel zit vind ik het toch echt heel netjes!

dressuur foto's zien ook echt netjes uit
let wel erg op je handen! ik zie dat je hem soms wat tegen werkt.
en bij het wijken je paard rechthouden,dit lukt meestal wel door je buitenteugel ook heel goed erbij te houden.

ik spring inderdaad zonder zadel, alleen een zadeldekje Lachen
ga inderdaad op mijn handen letten Bloos

Citaat:
Bij die schouderbinnenwaarts houd je je binnenbeen erg naar achteren. Eigenlijk mag dit niet, want zo druk je de achterhand naar buiten ipv de voorhand naar binnen. Probeer je benen/hakken lang te houden. Het paardje loopt tamelijk hoog met z'n hals. Tis wel een erg leuk paardje om te zien.

ga inderdaad op mijn benen letten Bloos wist echt niet dat ik ze zo ver naar achter legde
wat bedoel je met 'hoog in de hals' lopen? dankje trouwens Haha!

Citaat:
Hey Phara,

Mooie foto's!!! Ik ben bijzonder onder de indruk van Ex, hoe is zijn naam voluit?

Ik heb namelijk een zwak voor schimmels.. hoe ik eraan gekomen ben weet ik niet, maar goed erg mooi paardje. Wat is het voor merk? New forrest of Welsch???

Zo op de foto's te zien is hij niet heel erg hoog, damn kan ik 'm niet van van je kopen want ik ben nogal lang!! jammer!!!

Trouwens ook mooie actie foto's van Phara!! Vind hem stoer springen. Je geeft zelf commentaar op je foto dat je erg evr naar voren zit in de verlichte zit. Komt dat niet omdat Phar, zo te zien iets wat aan de kleine kant voor jou is?

Veel succes verder met de pony's!! Leuke foto's

zijn volle naam is Explosion, maar das een hele mond vol dus typ ik altijd ex Haha! Het is een welsh B'tje van 1.37 en alstie hoger was zou je'm ook niet kunnen kopen Tong uitsteken Tong uitsteken
Phar is inderdaad wat klein voor mij. Maar t probleem is dat ik hem niet echt aan een kleiner minder sterk iemand kan verkopen of laten berijden want die verongelukt dus met hem Nagelbijten / Gniffelen

edit: als je echt zijn héle naam wil weten: home 't' ranch explosion.

Citaat:
Waauw, mooie paardjes Vooral die ex..

dank Haha!

Citaat:
leuke fotos alleen je moet als je een schouder binnenwaarts rijdt kijken naar waar je heen rijdt en niet aan je binnenteugel zitten, allen soms om te corrigeren.
met wijken het zelfde zorgen dat je recht op je pony zit en je paard met het hoofd voor de borst laten lopen, je kunt soms wel een hulpje geven met de teugel maar bij wijken moet je heel erg oppassen dat je dat zo minimaal mogelijk doet, veel met je been rijden.....
super leuke ponys rijdt je trouwens!!

zal proberen zijn hoofd ovor zijn borst te houden! dankje Haha!

Citaat:
Leuke foto's .
Hoe krijg je ex zo wit?

wit? Nagelbijten / Gniffelen hier was ie nog ehm errug vuil omdat ik geen zin had om hem echt helemaal wit te poetsen. Was nl onbegonnen werk tenzij ik ook zou wassen en daar was het te koud voor Haha! Gewoon poetsen Haha!

Citaat:
Ik vind je houding erg mooi!
Je hakken mogen wel meer naar beneden, maar verder prima!
Ziet er goed uit en leuke pony's!

dankje. Maar maak ik mijjn rug niet hol? Mijn hakken moet ik inderdaad naar onder houden (foei stoute hakken Clown)
dankje Haha!

Citaat:
Gelukkig zijn het niet zo veel foto's
Erg leuke pony, helemaal mijn smaak.

Schijnheilig Bloos
meer kan ik hier niet op zeggen Haha! dankje Haha!

zo Haha! Iedereen is schijnbaar toch eerder onder de indruk van exje zo te lezen Haha! dat had zijn vorige eigenaar ook gezegd eigenlijk Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 22:52

weet iemand btw nog een site voor filmpjes? krijg het niet op zippyvideos (zal anders zo nog eens proberen maar vrees ervoor) het is vrij groot, het is mijn proef op de weide gereden...

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 06:40

Mooie foto's
en die schimmel is méér dan prachtig!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:14

Aaah dat schimmeltje is leuk !!

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:44

Phara, ik doe alles via www.imageshack.uk effe aanmelden en dan kun je volop (gratis) gebruiken, ik dacht ook filmpjes.