probleem dat bij mij ligt...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

probleem dat bij mij ligt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 21:16

ik rijd nu al 3 maanden (deze maand 4e Haha! ) op obartja.
maar ik betrap me zelf steeds onderhet rijden:

ik rijd eerst ontspannen, met beetje druk op de teugels, en k rijd voltes enzo met obartja. maar zo dra ik met haar gegalopeerd heb, dan wil ik haar weer terug hebben, en laag zo als ik het wil. zij is er dan niet mee eens (ik doe het ook oneerlijk... want ik wil het meteen! Verward ) ik zet mn linkerhand vast. (heel stijf en t kost me energie, en t lijkt of ik de "sterkste" wil zijn.

ik heb oook prive les, en zij had het ook al gezien, en zei dat ik dat niet moest doen, maar ik vind het zo moeilijk, om dan na het "vast"zetten te ontspannen....

wie kan mij helpen en de gouden tip geven?

xxiezz

M3isSi3j

Re: probleem dat bij mij ligt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:09

pak je teugel tussen je wijsvinger en duim.. op het momend dat je kracht wil gaan zetten op de teugels moet je er wel je hele hand om heen doen..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:40

steeds als je rijd iemand laten kijken en je erop wijst dat je je hand weer vastzet!!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 15:25

klomp schreef:
steeds als je rijd iemand laten kijken en je erop wijst dat je je hand weer vastzet!!

jaa maar dan weet ik niet zo snel hoe ik mn hand moet ontspannen :S

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:28

misschien kun je eens een tijdje met 1 hand rijden en de ander langs je lichaam laten hangen. zo kan je paard even bijkomen, en jij kan niet vasthouden op 1 kant. verder zul je er toch echt op moeten letten, want de kans dat het paard scheef wordt of al is is groot. ik denk ook niet dat er een gouden tip bestaat...behalve jezelf en iemand die je begeleid hierin

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:49

Ja dit is echt een probleem waar jij zelf aan moet gaan werken, desnoods met iemand erbij om je aanwijzingen te geven of je "af te straffen" als jij je vastzet. Je moet juist waar je vast zet, die hand losgooien en daar moet je zelf consequent in gaan worden om daar op te gaan letten, anders leer je het niet af.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 16:03

jaa mn lesgevester zegt er ook wel wat van, maar als ze er niet is, en ik "heb het" dan duurt het zeker wel 5 sec. voor ik loslaat, maar dan daarna doe ik het weer, en k word er echt moe van van me zelf....

echt lastig vind ik....
k heb vanavond weer les,dus ik word er weer streng op aan gekeken

xxiezz

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:07

Devica schreef:
jaa mn lesgevester zegt er ook wel wat van, maar als ze er niet is, en ik "heb het" dan duurt het zeker wel 5 sec. voor ik loslaat, maar dan daarna doe ik het weer, en k word er echt moe van van me zelf....

echt lastig vind ik....
k heb vanavond weer les,dus ik word er weer streng op aan gekeken

xxiezz

Ja dat is ook ontzettend moeilijk, maar je moet er zelf ook consequent aan gaan werken, niet altijd kan er iemand langs de bak gaan staan. Dus je moet zelf als je alleen bent ook heel goed aan werken... sorry het is niet anders. Ach gut Maar het gaat je echt wel lukken, heb geduld.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:53

hey

gewoon rondjes draaien met je schouders dan heeft het paard andere druk in zijn mond omdat jij dan ontspant en goed door ademen want je spieren hebben zuurstof nodig om te ontspannen.en veder veel lessen nemen zelf op letten en natuurlijk kun je aan andere mensen vragen of ze op willen letten

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 13:30

Hoe moeilijk het ook is je moet je hand toch ontspannen...en misschien helpt het als je alleen maar denkt dat als jij je hand ontspant je paard ook eerder weer zal ontspannen en hals en nek en kaak....
dus gewoon consequent...en anders gooi je voor de overgang de teugels los...en rij je op je zit een overgang...
veel suc6!!!

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:43

Het scheelt iig dat je er zelf van bewust ben dat je het doet! Pling
Wat je misschien kan proberen is elke keer dat je jezelf betrapt op vasthouden, je linkerhand even naar voren steken en dan rustig weer terughalen..
en gewoon tijdens het rijden goed erop blijven letten!
Succes!