Ik heb een vraag,hoe voel je dat je paard op de voorhand loopt?
Met deze vraag zat ik al heel lang....
Alvast bedankt iedereen
-xXx-
Tatjana
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Jooske schreef:Hai,
Als je paard op de voorhand loopt betekent dat dat de achterhand niet goed geactiveerd is en hierdoor gaat je paard dus eigenlijk een beetje hangen.
Je voelt dan veel gewicht in je handen en het voelt ook alsof je paard jou naar voren trekt. Je ellebogen blijven niet meer netjes naast je lichaam en je handen gaan naar voren.
Wat je dan dus moet doen is je paard naar voren toe rijden en je paard geen kans geven een soort touwtrek wedstrijdje met jou te gaan houden, want tegen al dat gewicht van je paard win je het toch niet![]()
Succes!
BrittKitt schreef:ik kan de foto niet bekijken
Ik snap er helemaal niks meer van... venusjah schreef:Maar ik vind dat ze niet op de voorhand loopt,eerst wist ik niet wat dat was dus vroeg ik dat en nu ik weet wat dat is voelde ik toch niet dat ze op de voorhand liep,ze 'hing' toch niet op de teugel dus.Maar ik heb gehoort dat ik er geen dressuur met kan rijden? :? Ik snap er helemaal niks meer van...
venusjah schreef:Ik heb het bericht opgezocht en er stond : "Ze is wat kort in het voorbeen en haar borst is inderdaad wat aan de zware kant. Het is maar net met welk doel je haar wilt kopen. Als je wilt dressuurrijden zal je veel moeite krijgen met haar op de achterhand te rijden omdat ze kort is in haar voorbeen. Zwaartekracht heb je dan tegen omdat het lijkt alsof ze voorovervalt en op de voorhand loopt."
Daarom vraag ik me af of ik nu wel dressuurwedstrijden met haar kan rijden,het is wel de bedoeling dat ze wel wat verder komt dan het B niveau...
Liever een korter voorbeen en een meewerkend karakter dan andersom