pony wil steeds in galop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

pony wil steeds in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 20:39

mijn verzorgpony's zijn vorige week naar een andere wei gegaan waar meer gras staat. en als ik aan het rijden ben en een keer in galop ben geweest wil de pony steeds weer in galop gaan. (ga alleen in galop op een pad waar niets of bijna geen gras staat. (een looppad zegmaar)
ik houd haar dan wel tegen maar dan begint ze te springen en steeds galop sprongettjes tussendoor te maken.
ik kan daarna eigelik niet meer normaal draven. ze probeert dan overal...maakt niet uit waar in galop te komen.
en als ze in galop is wil ze er niet meer uit. ze gaat dan op de plaats in galop en dan uiteindelik maar in stap.
ik ga dan als ik een keer in galop ben geweest niet uit mezelf zegmaar weer in galop als ze dat dan wel doet houd ik haar tegen en probeer dan haar in draf te houden. soms lukt dat wel maar ze maakt van zon heel kleine sprongetjes daartussen dan houd ik haar tegen en ontspan ik een beetje daarna en zo krijgt ze dus iets meer ruimte en begint ze weer. en als ik gewoon blijf tegenhouden dan gaat ze helemaal raar doen Vingers aflikken
zaterdag was ze helemaal floep floep Clown ze schrok eigelik om alles en was steeds opzei aant springen. later schrok ze nog van haar eigen stront Bloos

Afbeelding
licht groen: pad waar ik rijd, in stap,draf
donkergroen: hoger gras
pad waar 1 bij staat:ga ik dan in ook in galop(behalve stap en draf) allebei de kanten op
pad waar 2 bij staat:hetzelfde als 1, alleen hier minder

ze is eerst wel kreupel geweest maar of het daarmee iets te maken heeft zou ik niet weten Clown
soms gaat ze wel iets zoeken om op te schrikken. als je gewoon aan het stappen bent of rustig aan het draven(was in de andere wei) dan verveeld ze zich een beetje en dan gaat ze iets zoeken. als er bijv allemaal struikjes naast elkaar staan en eentje staat schuin dan schrikt ze daarvan...al ben je er al 100 keer langsgerede)

weet iemand misschien hoe dit kan komen en/of wat ik eraan zou kunnen doen?

groetjes patty en alvast bedankt Haha!

Anoniem

Re: pony wil steeds in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:46

energie teveel?
klierigheid?

Consequent zijn, ze moet luisteren!
JIJ hebt toch verdorie de baas!!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 21:00

het zou kunnen dat ze energie teveel heeft.
ze staat dag en nacht in de wei nu en ze krijgen wat extra voer omdat ze wat mager zijn(daarom zijn ze ook naar een andere wei gegaan)

maar wat zou ik daaraan kunnen doen? (heb pijn aan mun armen en kan haar nu ook niet zo goed tegenhouden, gaat dan nog meer pijn doen)

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:03

heeey!

misschien omdat de lente begint!? mijn paardje doet het altijd als de lente net weer is begonnen vandaag begon ze zomaar te steigeren en te bokken maar ja er kwam veel wind en de paarden op het land werden helemaal knettergek. en daar wou ze maar al te graag heen en trouwens zij wil ook nog wel is gaan rennen hoor op het moment.
succes ermee
Tong uitsteken

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 07:27

zou best kunnen, ik heb haar nog nooit meegemaakt in de lente Tong uitsteken (eens navragen aan de vorige eigenaar)
jij ook succes ermee Knipoog Vingers aflikken

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:06

Hoelang rijd je al op deze pony? Het klinkt naar kijken waar de grenzen liggen. Vooral ook vanwege dat "oei ik schrik" gedrag erbij. Dus laten zien dat jij de baas bent!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 08:30

op het einde van juli is ze bij mun andere verzorgpony komen te staan.
toen was ze nog kreupel en toen ze weer goed liep ben ik rustig op haar gaan rijden(was alleen kreupel in draf)
maar ik rijd nu iets van 7 maanden op haar.
het schrikken en alles heeft ze eerst niet gedaan. alleen met de buitenrit maar toen ook niet zo erg.

maar hoe zou ik dan kunnen zorgen dat ze niet in galop gaat en gewoon normaal blijft/gaat draven?
(kort wenden doe ik niet omdat ze zo snel weer kreupel kan raken)

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:13

Even een heel tegenovergesteld advies. Ik heb er zelf ook één gehad die dit grapje uithaalde. Op een gegeven moment was ik dit echt spuugzat.
Ik heb hem in een handgalop gezet en ben net zolang blijven galopperen tot hij het beu was en hij terug wilde naar draf... maar dan moet je hem nog 1 of 2 rondjes door laten galopperen en pas terug nemen als jij dat wilt.
De eerste dag duurde dit best een tijd voordat meneer het zat was maar na 3 dagen dit doen was het over. Hij vond het dus echt niet leuk meer om te galopperen als het moest.
Misschien kun je dit eens proberen met je pony.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 10:27

Haha! zou best wel eens kunnen helpen ja, wil het wel proberen maar w8 maar tot ze wat meer kaalgevreten hebben anders is het denk ik een beetje gevaarlik in het (wat) hogere gras.
bedankt voor je tip Knipoog

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:29

Inderdaad, zou even wachten tot het gras niet meer zo hoog is, dan heb je meer overzicht waar je rijdt.

In ieder geval succes.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 10:32

danke Clown doet jou pony dat nu wel nog soms proberen of is het nu helemaal over?

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:34

Alleen als het heel koud is, wil hij het nog wel eens in z'n bolletje halen. Maar dan ook meteen door galopperen en na 1 rondje weet hij al dat hij dus niet degene is die beslist maar dat ik dat ben. En dan is het echt niet leuk..... Clown

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 10:37

haha ok Tong uitsteken k ga het wel proberen Vingers aflikken

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:38

Goed zo Haha! Veel succes en ik hoop dat het lukt.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 10:39

hoop ik ook Clown Tong uitsteken

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:56

vandaag tijdens het rijden 'schrok' ze weer. en toen later ging ze steeds naar de jas kijken die over de fiets heenlag. en ja hoor, volgende keer dat ik erlangs kom gaat ze heel langzaam lopen,heel onzeker kijken,achteruit en schuin lopen en wil weg. ik eerst drijven en ging ze aarzelend naar voren. toen ik haar flink doordreef ging ze er gewoon langs. en schrok niet of iets.
later is ze ook niet meer geschrokken van iets(behalve een vogel die voor haar wegvloog)
heb eerst ook gewoon normaal kunnen draven maar naar de galop probeerde ze het weer.(steeds in galop te komen)
heb haar toen steeds tegengehouden en ben als ze in galop wou gaan stappen. en dan weer aandraven, wil ze in galop...dan maar weer stappen.
en op het einde kon ik gewoon aan een lange teugel draven zonder dat ze in galop ging. (probeerde het wel maar hoefde alleen een beetje spanning op de teugel te zetten en ze ging weer langzamer.
volgens mij is ze me toch aan het uitproberen. Vingers aflikken

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:11

jou pony is volgens mij hardstikke weelderig. tenminste zo noemen wij dat. als paarden net in een weiland komen waar meer gras in staat vreten ze zich meestal helemaal vol. mijn paarden wel in ieder geval.en als je dan weer gaat rijden zijn ze niet te houden. bij mij duurt dit meestal een week. in die week ben ik erg consequent, ik ben de baas en zij niet. en ik rpobeer er een beetje rekening mee te houden want eigelijk kunnen ze het niet helpen, ze eten te veel en krijgen een overdosis energie. ze raken vanzelf gewend aan die overdosis. ik hoop voor je dat dit bij jou ook het geval is, en dat het snel over gaat. en als er iets anders aan de hand is dat je het snel op kunt lossen! heel veel succes!!