Omdat mijn paard een dagje ouder wordt en ik hem niet meer wil pesten met zwaar dressuurwerk, rij ik enkele paarden bij om veel bij te leren. Waaronder dus deze achtjarige merrie van mensen die bij mij in de buurt wonen. Ze staat al van in november stil, ik heb met haar een maand buitengereden, veel stap en wat draf.
Toen ik de eerste maal in de piste reed met haar, werd ik onmiddellijk geconfronteerd met een hoop verzet. Dus ik nam de koe bij de horens en heb meteen een les bij mijn leerkracht geboekt met haar. De eerste les liep ze zalig, geen verzet en echt willen werken. Natuurlijk zijn daar geen foto's van
De tweede les, vrijdag 1 april, liet ze echter haar slechte kant zien, ik kreeg enkele boksessies en echt meewerken wou ze niet doen. Hiervan dus wel foto's
Opbouwende kritiek is zeker welkom, maar hou in je achterhoofd dat dit pas haar tweede les is na maanden een lui lekker leven gehad te hebben.
Klaar om aan de les te beginnen:

Instappen

Nog instappen (aan de nekspieren is nog veel werk, ze kropt zich geweldig op in haar nek als ze in verzet gaat, daarom dat we werken aan ontspanning in het werk)

Haar mooie koppie:

Mijn zus had ondertussen nog les met haar GVR, die steeds beter begint te lopen.
Op de volte

Twee galopjes, de eerste mag meer bergopwaarts vind ik.

Een uitgestrekte draf

En uitdraven in vw/nw

En dan was het dus aan ons:
Indraven met holle rug van mij en van Jazz...

En drie draffoto's aan het werk

Jammer genoeg geen galopfoto's meer... dat is voor een andere keer!