Umi(v.Gribaldi)@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Umi(v.Gribaldi)@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 19:00

Eindelijk staat me paardje weer thuis. Ze is 3maandjes weg geweest, ze stond bij een africhtingsstal MR. Stables in Stroe. Ik heb haar nu pas een paar daagjes thuis dus ik doe nog rustig aan. Hier wat foto's van Umi aan de longe. Ik longeer weinig met bijzet omdat ik het eigenlijk een beetje onzin vind, en ik eerst wil dat Umi zich gaat ontspannen enz. zonder hulpteugels.

Afbeelding
owja let niet op de loshangende singelstoten :s ik heb er geen beugels aan gedaan omdat ik het zadel al op had en het dan lastig is om de beugels enz. er dan aan te hangen.

Afbeelding
Als we net bezig zijn is ze nog een beetje fris Haha!

Afbeelding
hier ging ze in galop Clown was niet de bedoeling

Afbeelding
Hier is ze al een btje moe.

Afbeelding
drafje

Afbeelding
hier t zadel, vind het moeilijk om te zien of een zadel past, wat vinden jullie?

Afbeelding

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=IZDMPOI7[/img]
btje strekken.

Afbeelding
tussen door een paar rondjes stap.

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=HWFKSINP[/img]
wat zie ik daar?

Afbeelding

Afbeelding
hier gaat ze al wat meer naar beneden met d'r hoofd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
galopje

Afbeelding
uitstappen.

en wat vinden jullie ervan? vind zelf dat ze nu veel beter(meer ontspannen loopt) loopt dan eerst Haha!

Revanches

Re: Umi(v.Gribaldi)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:01

leuk beestje
het zadel ligt goed vrij zo te zien op de fotos...dus..volgens mij past het wel
al zou ik wel de volgende keer je singel gaatje strakker doen Knipoog

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:43

Leuk paardje hoor! Alleen ligt het zadel naar mijn idee te ver naar voren.Je zit zowat in zn nek dan Knipoog
Maar eh...lekker kontje heeft je paardje hoor Tong uitsteken

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 21:46

Afbeelding
btje strekken.

Afbeelding
wat zie ik daar?

zie net pas dat ik een foutje had gemaakt Knipoog

singel kon inderdaad nog wel wat strakker Clown heb vrij kort gelongeerd omdat er een buitje aankwam. had eigenlijk willen rijden maarja helaas, slecht weer, en moet nog even de beugels eraan maken vind ik altijd een vervelend werkje.

Citaat:
Maar eh...lekker kontje heeft je paardje hoor

haha vind zelf dat ze nog een beetje aan de dikke kant is.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:58

Ik vind je zadel niet echt mooi staan iig, ik weet niet waarom. Clown
Of het mooi ligt durf ik niet te zeggen.
Lekker voorbeen gebruik heeft ze.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:06

mooi paard heb je! ze loopt mooi.
ik zou haar wel met hoofdstel longeren eigenlijk.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 22:07

liza van loon schreef:
Ik vind je zadel niet echt mooi staan iig, ik weet niet waarom. Clown
Of het mooi ligt durf ik niet te zeggen.
Lekker voorbeen gebruik heeft ze.

ik vind het zadel eigenlijk ook niet echt mooi staan bij haar, ik heb nog geen passend zadel voor haar dus heb ik dit zadel er maar opgelegd dus ik ben nog wel van plan om een nieuw zadel te kopen Haha! haha als ik geld heb.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 22:10

Theake schreef:
mooi paard heb je! ze loopt mooi.
ik zou haar wel met hoofdstel longeren eigenlijk.

waarom? ik longeerde haar wel eens met hoofdstel, maar met halster doet ze het heel goed, ik wilde even kijken of ze goed op stem reageert enzo en met halster longeren vind ik gewoon iets fijner, waarom weet ik niet echt....

Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:37

Leuk paard hoor! Is dat een zadel van zadelmarkt.nl? Volgens mij ken ik namelijk iemand met hetzelfde zadel. Die lag in het begin redelijk, maar in no time lag ie helemaal achteover.....
Maar ik kan me vergissen hoor!

Pieterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 23:18

kadans16 schreef:
Leuk paardje hoor! Alleen ligt het zadel naar mijn idee te ver naar voren.Je zit zowat in zn nek dan Knipoog Maar eh...lekker kontje heeft je paardje hoor Tong uitsteken

Volledig mee eens. Dat beperkt de beweging van de schouders ook erg.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 23:33

Ligging van het zadel is moeilijk te oordelen van een foto. Enige wat ik zie is dat de dieptepunt van het zitvlak naar achteren ligt. Als je zo een ruiter in het zadel bedenkt moet hij/zij naar achteren vallen.

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 07:06

Leuk paardje, loopt goed, mooie kleur, sterk achterbeen, alleen lijkt hij een beetje schrikkerig, beetje bang, maar kan ook gewoon toevallig zijn.

Verder vind ik het zadel niet echt goed liggen, het sluit niet zo goed aan en daardoor schuift die wat naar voren.

Wat is er met d'r? gedaan op de africhtingsstal, zadelmak gemaakt?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 07:32

mooi paardje
dat zo ze zien goed kan lopen
wees maar zuinig op zo'n mooi diertje Knipoog
hij lijkt op de mijne (is ook familie van deze Knipoog )

kijk goed uit welk zadel je neemt
deze heeft een slechte pasvorm vindt ik en ligt ook veel te ver naar voren
als het een zadelmarkt zadel is zou ik het er zeker niet opleggen
omdat die meestal scheef zijn
als het zadel niet goed past
en dus pijn doet
heb je kans dat je paard stout word (en geeft hem eens ongelijk)
spaar nog even door en ga naar een zadelmaker die goed bekend staat (voor adressen pb me even)
na een half jaar tot een jaar moet een zadel weer aangepast worden omdat de rug gespierder word (als het goed is)
en fout zadel kan heel veel blijvende schade aanrichten
en uiteindelijk ben je met de kosten van de dierenarts /fysiotherapeut duurder uit

dit is mijn Amy (freestyle x Gribaldi) ik vindt dat je wel goed kan zien dat ze familie is
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door unamie op 05-04-05 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 07:34

Ro0sj schreef:
alleen lijkt hij een beetje schrikkerig, beetje bang, maar kan ook gewoon toevallig zijn.

Wat is er met d'r? gedaan op de africhtingsstal, zadelmak gemaakt?

schrikkerig is ze gelukkig niet echt Haha! ben ik wel blij mee, maar met longeren loopt ze soms even met d'r koppie hoog in de lucht als ze b.v de andere paardjes ziet galopperen in t weiland.

we hebben haar zelf aan het zadel en hoofdstel laten wennen, en hebben haar gelongeerd dat ze een beetje naar stem luisterd enz. we hebben er iets van 3maanden over gedaan en toen ging het met het zadel eindelijk beter, eerst was het echt rodeo. We hebben er aan gehangen en zijn er uiteindelijk toch nog opgekomen, t was echt een lastig paard. We hebben er mee gestapt en verder geen drafje ofzo.
Degene die me hielp kon maar 1x in de week dus dat schoot niet echt op, en ik vond dat er beter iemand mee verder kon gaan die er verstand van heeft. Ik heb nog nooit een paard zadelmak gemaakt, degene die hielp 2. Ik vond toch wel dat we ver gekomen waren, en vond het beter voor haar om haar dus ergens anders verder te laten beleren. Daar stond ze dus 3maandjes. Ze heeft er veel geleerd, alleen met opstijgen is ze soms wel een beetje lastig.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 07:37

unamie schreef:
mooi paardje
hij lijkt op de mijne (is ook familie van deze Knipoog )

kijk goed uit welk zadel je neemt
deze heeft een slechte pasvorm vindt ik en ligt ook veel te ver naar voren
als het een zadelmarkt zadel is zou ik het er zeker niet opleggen
omdat die meestal scheef zijn
als het zadel niet goed past en dus pijn doet heb je kans dat je paard stout word (en geeft hem eens ongelijk)
spaar nog even door en ga naar een zadelmaker die goed bekend staat (voor adressen pb me even)
na een half jaar tot een jaar moet een zadel weer aangepast worden omdat de rug gespierder word (als het goed is)
en fout zadel kan heel veel blijvende schade aanrichten en uiteindelijk ben je met de kosten van de dierenarts /fysiotherapeut duurder uit

dit is mijn Amy (freestyle x Gribaldi)
Afbeelding

Leuk paardje Knipoog lijkt er inderdaad wel op. Het is geen zadelmarkt zadel, dat denken wel meer mensen omdat het zo op dat merano zadel lijkt maar t is een state line tack zadel ofziets, ik ga vanavond met me vader overleggen of we misschien iemand van de ruitershop kunnen laten komen met een heleboel zadel's. Moet natuurlijk niet zo duur zijn, misschien een tweedehands. Het liefst een kieffer of Prestige Haha!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 07:43

elmiran schreef:
Leuk paardje Knipoog lijkt er inderdaad wel op. Het is geen zadelmarkt zadel, dat denken wel meer mensen omdat het zo op dat merano zadel lijkt maar t is een state line tack zadel ofziets, ik ga vanavond met me vader overleggen of we misschien iemand van de ruitershop kunnen laten komen met een heleboel zadel's. Moet natuurlijk niet zo duur zijn, misschien een tweedehands. Het liefst een kieffer of Prestige Haha!

een 2e hands zadel kan ook prima passen maar laat het zadel dan wel opnieuw vullen zodat je zeker weet of de vulling helemaal recht is en informeer bij mensen naar welke zadelmaker je het beste toe kan gaan
succes met dit leuke paard Cool

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:11

Haha! Ja ik dacht ook dat ze voor drie maanden naar een africhtingsstal was geweest om de basis te leggen voor het rijden...

Ik schrok ook toen ik de foto's zag, ik dacht als dit professioneel is....
Ze ziet er namelijk nog erg groen uit..!!
Neemt niet weg dat het karakter van Gribaldi je parten zal spelen tijdens de africhting... Haha! Knipoog

Als ik je een tip mag geven voor wat betreft je zadel...

Bij merries veranderd de vorm van de rug tot een jaar of zes...
Bij mijn eerste merrie, welke ik op twee jarige leeftijd kocht heb ik, tot haar zesde jaar, in totaal 5 verschillende zadels gekocht... een ramp!!
Telkens pastte het "kreng" (zadel) niet meer en kon ik weer op zoek naar een ander zadel...
Let wel: ik kocht drie nieuwe voordat ik het afgeleerd was....
Kostte me een rib uit mn lijf...

Beste is gewoon een tweedehands zadel en als ze helemaal is uitgegroeid pas te gaan kijken voor een nieuw zadel...

Natuurlijk is het wel van belang een goed passend en comfortabel zadel aan te schaffen voor je paard! Knipoog