Pimmie wil nie voorop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PimShettie

Pimmie wil nie voorop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 17:55

Ik ben Greetje en ik ben 11 en Pimmie is mijn ponie. Het is een Shettie en hij is van mij. Ik rij vaak buiten met hem, alleen er is geen bak, alleen maar een pad met gras ernaast. Pimmie wil alleen nooit voorop en dan gaat Pimmie stilstaan en ik weet niet wat ik moet doen. Op de terugweg is Pimmie heel snel en wil hij steeds draven en galopperen naar de wei terug. Als er andere ponnies mee zijn loopt Pim wel door alleen niet in z'n eentje want dan blijft Pimmie staan en gaat Pimmie draaien. Tik geven helpt niet, want dan wordt hij alleen maar saggerijniger. Ik weet niet wat ik moet doen ik wil gewoon een brave ponie die naar me luistert. In galop krijg ik hem vaak niet op tijd stil als ik zonder zadel rijd wat moet ik doen. Hopenlijk helpen jullie mij want ik ben ten einde raad help mij en Pimmie.

zasread

Re: Pimmie wil nie voorop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:24

Ga eens een paar keer naar buiten samen met je moeder of vader. Zonder andere paarden erbij, dan moet hij wel voorop. En als hij dan op de terug weg snel wil kan je vader of moeder desnoods in grijpen (of iemand anders die sterk genoeg is) Blijf op de terug weg eerst alleen stappen. Ga pas draven als hij echt rustig blijft stappen op de terug weg. Je kan ook proberen om een keer een andere terug weg te nemen, waardoor hij misschien niet door heeft dat je op de terug weg ben.
Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt

Corazon

Re: Pimmie wil nie voorop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:54

Ja ben het eens met wat er hier boven staat.
En als ie gaat galloperen probeer dan niet aan je teugels te trekken maar ontspannen te gaan zitten en je hadn rustig te sluiten.
Aan je teugels trekken helpt niet dan krijg je alleen maar een wie is er sterker strijd tussen jouw en je pony Knipoog