Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Kylan schreef:Als je uit de volte komt moet je volgens het proevenboekje direct doorrijden. Ik doe dat ook altijd, maar op het goede moment inzetten is wel erg moeilijk. Vanuit de hoek van de bak stel ik eerst recht en dan zet ik de travers in.
Omdat het in de proef ook regelmatig vanuit een volte moet stel ik vanuit een volte niet recht, maar eigenlijk is het best raar.
Memuska schreef:Ik leer het aan vanuit een volte halve baan in de hoek, dan zijn ze al goed gebogen en gaat het makkelijker. Eens ze dat goed doorhebben, laat ik de volte weg en begin gewoon vanuit de hoek. Het hangt dikwijls ook van het paard af, de ene is er sneller mee weg als de andere, en de ene vindt het vanuit de volte moeilijker als op de rechte lijn. Een beetje zoeken!
Ctal schreef:In de ruitersportzaak kun je ze gewoon kopen![]()
Als je gewoon de proeven wilt doorlezen kun je ook op www.dressuurproeven.nl kijken, maar daar staat denk ik niet wat alle figuren inhouden
?cloris schreef:Vanuit een kleine volte, dan heb je je stelling enz al en dat maakt het allemaal net even iets makkelijker vind ik persoonlijk
WickedMie schreef:Kylan schreef:Als je uit de volte komt moet je volgens het proevenboekje direct doorrijden. Ik doe dat ook altijd, maar op het goede moment inzetten is wel erg moeilijk. Vanuit de hoek van de bak stel ik eerst recht en dan zet ik de travers in.
Omdat het in de proef ook regelmatig vanuit een volte moet stel ik vanuit een volte niet recht, maar eigenlijk is het best raar.
Ik kom vast heel dom over maar wat is travers?.
Zo'n proevenboekje is miss voor mij wel leerzaam, waar haal je zoiets??
runningkawa schreef:Om aan te leren vanuit een volte en dan eindig ik vaak ook nog weer in een volte.
als ze verder in training zijn, wil ik het in kunnen zetten wanner ik wil.
Remember schreef:runningkawa schreef:Om aan te leren vanuit een volte en dan eindig ik vaak ook nog weer in een volte.
Hier hetzelfde...
runningkawa schreef:Om aan te leren vanuit een volte en dan eindig ik vaak ook nog weer in een volte.
Citaat:doe je dan bijvoorbeeld: je zit op de hoefslag, draait bij E een volte 10 m, stukje travers op de hoefslag en dan weer een volte 10m??

runningkawa schreef:Citaat:doe je dan bijvoorbeeld: je zit op de hoefslag, draait bij E een volte 10 m, stukje travers op de hoefslag en dan weer een volte 10m??
zo ja
Soms ook wel eens meerdere voltes 10 meter en dan pas traver, omdat ik dan met het juiste gevoel de travers in wilde zetten.
En in het begin maar 3 passen travers en dan weer de volte in om toch de buiging te bewaren.
Later uitbouwend naar meerdere passen.
, je gebruikt de volte om de travers in te zetten. talented schreef:Ctal schreef:In de ruitersportzaak kun je ze gewoon kopen![]()
Als je gewoon de proeven wilt doorlezen kun je ook op www.dressuurproeven.nl kijken, maar daar staat denk ik niet wat alle figuren inhouden
Wel wat de oefeningen inhouden?
Tijdens het aanleren doe ik het ook vanuit de volte. Wanner dit goed bevestigd is ga ik het vanuit een rechte lijn proberen.
Remember schreef:Omdat je je volte mooi rond wilt hebben neem je lengtebuiging aan. Hoe kleiner de volte, hoe meer buiging. Als je travers inzet vanuit de volte hou je je lengtebuiging aan terwijl de voorhand de hoefslag volgt zeg maar. Het gaat er dan ook niet om om een mooie volte te rijden, je gebruikt de volte om de travers in te zetten.