milenco ( 4j) @work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

milenco ( 4j) @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 11:46

gisteren hebben we eerst een wandelingetje gemaakt met Milenco
daarvoor zie ITP

daarna hebben we gereden en het ging heel goed naar mijn gevoel.
We hebben Milenco nu een 2tal weken en hij is 4j en nog maar enkele maanden bereden.

eergisteren had ik dus voor het eerst met hem gegalopeerd ( bij zn vorige eigenaar was er wel al met hem gegalopeerd) en gisteren dus weer, het gaat al goed alleen moet hij zijn balans nog vinden.

tips zijn welkom, zeer welkom zelf

ik weet dat ik op de vorige foto's mijn benen heel erg afstak en daaraan heb ik gewerkt, dat vind ik dan ook stukken verbeterd Bloos het is nog niet zo heel erg goed maar ik doe mijn best;
mijn tenen zijn dus een regelrechte ramp Boos! ze willen echt niet mee
en piano speel ik dus ook heel graag Knipoog

van het instappen zijn er geen foto's

Afbeelding
wat ik hier aan het doen ben weet ik zelf niet Verward

Afbeelding
drafje

Afbeelding
hier komt hij tegen de teugel omdat hij wou gaan lopen ( wat hij wel vaker probeert in die hoek )

Afbeelding
aan de zijkant zie je de tuintjes met de heel erg enge kleuters die paarden opeten waar we dus wel af en toe eens heel erg hard van moeten wegrennen Clown

Afbeelding
weer net na zo'n wegloopmoment Boos!

Afbeelding
even verruimen

Afbeelding
helleup ! een gillende kleuter Clown

Afbeelding
ja ik was heel rijk van al het geld dat ik gevonden heb Bloos

Afbeelding
verzamelen, hier ben ik trots op, dat ging dus echt heel goed
alleen mn tenen Bloos

Afbeelding
even wat wijken, is nog maar een beginsel natuurlijk,
te veel stelling enzo.

Afbeelding
toen we gingen galoperen wemelde het plots van de bakkabouters,

Afbeelding
hier waren de bakkabouters al weg

Afbeelding
dan nog wat de voorhand verlichten in draf Vingers aflikken

Afbeelding

Afbeelding

ziezo, dat waren ze

commentaar mag zeker, maar wees mals, de dingen die ik zelf al weet moeten niet nog 7 keer gezegd worden

Doei!

ilufprincess

Re: milenco ( 4j) @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:50

Dag meis!
Heb de foto's gisteren al gezien!
en het gaat echt goed!
je zit ook al véél beter!
Ik weet zeker ; jullie worden een super teampje! Haha!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:51

hey!
ziet er superontspannen uit!
doe zo verder

trouwnes, wat een lekkerding Vingers aflikken

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:02

Hmm.. Mooi paardje Haha! Dat ie wegloopt van die "Paarden-opetende-kleuters" Zie ik niets van hoor Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 12:56

Saffierie schreef:
Hmm.. Mooi paardje Haha! Dat ie wegloopt van die "Paarden-opetende-kleuters" Zie ik niets van hoor Knipoog

als hij zijn hoofd omhoog brengt op de foto's wil dat meestal zeggen dat hij net probeert weg te lopen Bloos

@frannie : ja een lekker ding is ie wel, en de ontspanning is idd al veel beter Haha!

@Ilufprincess : gisteren was blijkbaar een superdag want bij jou ging het rijden ook al zo goed *LOL*

xxxjoske

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 14:36

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:31

leuk dier!
en de foto's zien er al erg netjes uit.
Veel plezier er nog mee Lachen

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 18:37

thx Noukie

plezier zal ik er zeker en vast mee hebben Ja

paljastineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:52

en dan kom je je eigen paard met je bloedeigen zus tegen op bokt Haha!

Milenco is echt heel erg leuk
en mn foto's zijn nog redelijk gelukt vind ik , toch om met een halfdode digi genomen te zijn Bloos

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:10

mooie pony
ik heb zelf een vierjarige pony en ik spreek dus uit ervaring.
Een vierjarige die maar net enkele maanden onder het zadel is mag je zeker nog niet aan de teugel rijden je rijd hem het best met lekker ontspannen teugel om je paard zacht in de mond te houden, je laat hem lekker zijn eigen ballans zoeken dan zal hij later des te vlugger aan de teugel komen. je werkt eerst net je basis af zoals eerst zijn ballans in de gallop zoeken en stelling nemen en DAN begin je met rustig aan de teugel rijden, wijken en verzamelen. Je pony zal dan veel zachter zijn en meer voor je willen werken

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 15:20

fleurke schreef:
mooie pony
Een vierjarige die maar net enkele maanden onder het zadel is mag je zeker nog niet aan de teugel rijden je rijd hem het best met lekker ontspannen teugel om je paard zacht in de mond te houden, je laat hem lekker zijn eigen ballans zoeken dan zal hij later des te vlugger aan de teugel komen. je werkt eerst net je basis af zoals eerst zijn ballans in de gallop zoeken en stelling nemen en DAN begin je met rustig aan de teugel rijden, wijken en verzamelen. Je pony zal dan veel zachter zijn en meer voor je willen werken

de meningen hierover verschillen...

en dit paardje doet dit echt heel goed zelf, het is niet dat ik aan de teugels moet zitten ofzo. het komt gewoon voort uit de ontspanning

paljastineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:08

Paljassofie schreef:
fleurke schreef:
mooie pony

de meningen hierover verschillen...

en dit paardje doet dit echt heel goed zelf, het is niet dat ik aan de teugels moet zitten ofzo. het komt gewoon voort uit de ontspanning

nou, ik ga binnekort beginnen Milenco te rijden Ja
maar naar het schijnt (wat de vorige eigenaars zeiden enzo) heeft Paljassofie gelijk ! en als je het irl ziet merk je het ook wel, op foto's is het natuurlijk minder duidelijk

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 11:03

paljastineke schreef:

nou, ik ga binnekort beginnen Milenco te rijden Ja
maar naar het schijnt (wat de vorige eigenaars zeiden enzo) heeft Paljassofie gelijk ! en als je het irl ziet merk je het ook wel, op foto's is het natuurlijk minder duidelijk

hehe, ja jij met Milenco , dat zal ook nog wat worden, maar het komt wel goed, het is echt zo'n schatje Kusje

niemand meer? Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:08

fleurke schreef:
mooie pony

Als je met een ontspannen teugel rijd mag je een jonge pony best aan de teugel rijden, hoor. Aan de teugel rijden gaat altijd van de ontspanning uit, dus zonder druk kan je er gewoon aan beginnen. Laat hem wel altijd zelf de balans zoeken en ondersteun daarbij met je handen en benen. Rustig een pasje laten wijken kan niet zoveel kwaad, mits het ontspannen en rustig gebeurd. (dus niet meteen 10 meter laten opschuiven maar begin met 2 pasjes en werk dat langzaam uit).
Verzamelen zou ik zelf nog niet doen met een pony waarvan de basis nog niet helemaal bevestigd is, is ook niet nodig omdat pas in de M gevraagd wordt. Overgangen in de draf rijden kan echter niet zoveel kwaad.

Ik heb ook een 4-jarige ingereden, alles 'rustig' aangedaan en niks overvraagd. Zijn ondertussen ruim een jaartje verder en M2 dressuur.

Zijn leuke foto's geworden, probeer er alleen aan te denken dat je een knik in je ellebogen houd en niet naar de grond kijken.