Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

marleeniej schreef:mijn merrie gaat zodra ik haar vraag de hals te strekken ( in draf en stap ) gigantisch versnellen en de enige manier om haar weer rustiger te krijgen is door de teugels weer op te pakken, maar dan gaat ze eerst nog weer sneller. ook strekt ze d'r hals niet nettjes naar voren en beneden maar blijft ze gewoon met haar neus op borsthoogte lopen. iemand tips?
Lusitana schreef:Neus hoort op borsthoogte hoor! In proeven mogen ze niet lager, wel moet halsje lager komen en naar voren, ofcourse. Als je haar wel lager wilt hebben, moet je wat spelen met 1 teugel, dan neemt ze het bit weer mee naar beneden...tenminste, onder gewone omstandigheden.
Je krijgt vast meer tips.
Vergeet niet zelf ook te ontspannen!
)
) runningkawa schreef:je paard loopt niet op eigen benen.
En hij loopt niet nageeflijk, van achter uit, over de rug naar de hand toe.
halsstrekken is juist daarvoor een goede oefening om te kijken of dat wel zo is.
Een goede instructrice zal je daar we verder mee kunnen helpen.
het eerste vereiste is nu je paard aan het been krijgen en tempo veel meer met zit gaan bepalen.
)

Inèske schreef:En dan een trekknol krijgen, zeker?ik zou voorstellen om haar zelf te vragen als ze haar hals mag strekken, na het rijden gaan ze meestal vragen voor lange teugel of als je stilstaat, oefen daar eerst op
laat ze zelf de teugel uit je handen glijden
Sammie schreef:Inèske schreef:ik zou voorstellen om haar zelf te vragen als ze haar hals mag strekken, na het rijden gaan ze meestal vragen voor lange teugel of als je stilstaat, oefen daar eerst op
laat ze zelf de teugel uit je handen glijden
En dan een trekknol krijgen, zeker?