Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
lisjuhandty schreef:veel overgangen rijden en dan helemaal terug en dan weer naar voren en steeds als die weer dieper gaat doen alsof je een overgang terug wil rijden , ik heb het zelf ook met mijn paard gehad.
). Maar het is best lastig... Als ik hem terug neem blijft hij vaak net zo diep lopen. Alleen wanneer we voorwaarts gaan doet hij zijn hoofd even netjes omhoog, maar zodra ik het tempo dan aanhoudt loopt hij weer diep. Ik heb dan nog wel contact trouwens, maar hij gaat heel erg hangen op mijn hand. Doet die van jou dat ook Lisz_1984? Wat doe jij daar tegen? Weet iemand hoe dat komt (dat hangen)? 

Rijd t neusje eruit!
Bedankt voor je lange uitleg, wil idd dat neusje eruit. Op de volte/figuren doet hij idd goed en dan krijg ik ook beter contact. Hij loopt op de foto trouwens hetzelfde als hij nu bij mij loopt, dus misschien vind ik het persoonlijk te diep en valt het wel mee
zie ik spoken haha...het is ook niet zo dat ik helemaal geen contact met hem heb, hij reageert goed op hele lichte hulpen, maar toch geeft hij me het gevoel dat hij die teugel wil ontwijken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dit kan ik dus het beste opvatten als een seintje dat hij genoeg heeft gehad?

maar ik wil wel gelijk goed beginnen!)
). Dit helpt bij ons (ik, men moeder en paard) wel.