wel of niet zeggen...?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

wel of niet zeggen...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 09:50

He bokkers..

Misschien dat jullie tips hebben...

Ik kom sinds 2 weken bij een nieuw paardje op een friezen stal.
Nou ze is nu ongv. 3.5 jaar (echt super mooi Kwijl ) en is wel ingereden maar na het inrijden is er niks meer mee gedaan wat rijden betreft.
Ze heeft wel nog voor de kar gestaan.

Het probleem is dat die eigenaar het eerst nog even wil aanzien met de longe eraan. Als ik haar rijdt trekt ze uit haar zelf haar hoofd naar haar borst nou op dat moment heb ik totaal geen controle meer dus dan wil ik haar naar voren drijven..
Maar door die longeer lijn wordt dat tegen gehouden.
Nou zou ik dus liever gewoon los rijden zodat ik haar bv op de lange zijde eens ff vooruit kan drijven zodat ze meer gaat strekken ipv opkroppen....

Ik durf het niet tegen hem te zeggen en hij zegt er ook niks van...

Wat zouden jullie doen??

En hebben jullie nog tips voor het te diep buigen??

Groetjes Kimmielove.... Doei!

cleopetra

Re: wel of niet zeggen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:09

Ik zou het wel voorzichtig laten weten wat jou mening is.
Hij heeft jou toch niet voor niks gevraagd om te helpen.

Die neus eruit bij friezen is heel moeilijk ik denk dat je het beste eerst kan gaan hals strekken lekker voorwaarts en dan kijken of je hem wat hoger ook eruit kan houden.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 10:24

Ja ik ga er zo heen misschien dat ik hem eerst even moet lkaten longeren en dan vragen of die eraf kan...

Maar over haar hoofd.. Ik kan dus idd zoals ik al zei het beste lekker voorwaarts gaan en dan moet ze vanzelf wat meer gaan strekken..?

Komt het dan niet terug als ik haar weer wil gaan laten nageven???

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 13:52

met beleren inrijden van jonge paarden doen wij ze nooit aan de longe, het paard kan schrikken, de gene die de longe beet houdt kan het niet meer houden, en vervolgens vlieg jij door de bak met 6 meter touw achter je aan!!,
wij knopen het paard een touw om de hals zodat je altijd iets hebt om je aan beet te houden, en lekker voorwaats rijden!!

je kunt dit misschien als optie aandragen, ?
succes!

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:52

Inderdaad!

Ik zou het zeker zeggen tegen de eigenaar. Niet als betweter ofzo, maar als je erop zit jouw probleem aandragen en dan een oplossing ervoor geven! Jij moet je immers veilig voelen op het paard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:37

Het is niet zo dat als jij ineens voorwaarts gaat rijden, hij wel zijn hoofd naar voren doet.
Het volgen van de hand is meer dan harder, gaan rijden Lachen

eerst moet hij goed aan het been worden, daar begint vaak het probleem.
En als hij bijna niet gereden is, zal hij dat nog wel niet zijn.

En hoe strak heeft die man de longeerlijn?
want met gewoon longeren, kan je paard echt wel naar beneden.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:10

kimmielove schreef:
Ja ik ga er zo heen misschien dat ik hem eerst even moet lkaten longeren en dan vragen of die eraf kan...

Maar over haar hoofd.. Ik kan dus idd zoals ik al zei het beste lekker voorwaarts gaan en dan moet ze vanzelf wat meer gaan strekken..?

Komt het dan niet terug als ik haar weer wil gaan laten nageven???

Neej want als ze gaat nageven moet ze voorwaarts zijn, dus je hebt er eerder baat bij !!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:10

je moet het gewoon zeggen.. misschien heeft hij het nog niet eens es in de gaten en denkt dat jij het wel goed vindt zo..
En als hij het niet zo'n goed idee vindt kun je hem toch uitleggen wat jij merkt als je erop zit.. en dat je er nu wel aan toe bent om los te rijden Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:08

Het lijkt me sterk dat die man de longeerlijn zo kan houden dat jouw paard met de neus op de boeg komt Verward .
Verder moet je hem gewoon voorwaarts rijden en toestaan op de hand zodat het paard vanzelf naar je hand toegaat. Dit kan prima aan de longeerlijn.
Toestaan en niet terugwerken, tempo ietsej hoger leggen dan is het ietsje moeilijker voor het paard om met de neus op de boeg te gaan lopen.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:52

je kunt hem ook aan de longeerlijn wel iets gestrekter laten lopen maar net zoals hierboven ik snap niet wat die man nou met die longeerlijn doet hoor, dat ze zo gaat lopen. kuzz juud