Het was prachtig weer en op school kwam ik vlak voor ik vrij was Anne-Britt tegen, en besloot haar uit te nodigen om weer eens wat foto's te maken en zelf natuurlijk ook wat te rijden.
(ze is helemaal verliefd op Röskur
) Aangezien ze aangaf wel eens wat te willen springen (omdat hij zo braaf is) gingen we eerst nog even naar de bakken toe. 
Eerst ik erop, in het bos (en op deze foto's langs de akker):

In stap.

Drafje van veraf.

Drafje

Galopje

Prachtige foto vind ik dit, dat koppie en vooral die oortjes er zo op...
(ik vind het fijn om vrolijke foto's te zien. hoewel het bij Rösk vaak een teken is dat hij op je let als hij zijn oortjes naar je toe heeft gedraaid.
en aangezien hij nogal gauw is afgeleid betekent zo'n foto als dit eerder dat ie iets zag of niet oplette... maar toch.
)
Töltje, helaas net een pasje voor het 'ideale moment'.
Niet echt een geweldige tölt, maar afijn. Vandaag was geen echte dag voor de tölt, hoewel hij soms wel zelf het initiatief ertoe nam. Stilstaan of langzaam stappen wilde hij ook niet, maar echt hard of spectaculair lopen hoefde ook weer niet. 

Wijken.

Nogmaals wijken.

Stilstaan, vind het er wel netjes uitzien. (beetje scheef...?
Ik vond overigens dat hij erg fijn liep. Hij gaf netjes na, het wijken ging ook goed. Ik moet hem nog meer ruimte van voor geven, hoewel hij op deze foto's vrij ontspannen liep en ik er bijna niet aan hoefde te sleutelen. Ik heb Rösk 1,5 jaar, toen ik hem kreeg had hij 5 jaar stilgestaan en dus enorm stijf, bokte op alles waar hij spierpijn van kreeg, ik had net 4,5 jaar basis geleerd en wist niks van dressuur. Pas 10 maand geleden hebben we (groeps) les genomen, elke week drie kwartier dressuur (had ik dus nog nooit echt gedaan hiervoor; op de manege alleen de 3 gangen, hulpen, figuren sturen etc.) en half uur springen. Rösk is al 17, en heeft er niet echt de bouw voor -- kort, breed hoofd, vrij "dikke" (niet negatief bedoelt, ik hou wel van wat bredere paarden) hals en robuust / breed / lomp gebouwd -- en in het begin kon hij in stap nog nieteens nageven!!! Kortom je kan je misschien wel voorstellen dat ik toch best trots ben dat hij nu al zo flexibel is terwijl ikzelf toch nog best een paardenleek ben, vind ik zelf, en hij zo stijf was toen we begonnen; en we zijn beiden nog lang niet uitgeleerd!!

Toen gingen we verder. Bij de bakken aangekomen ging AB erop:

Weet niet wat ze hier doet.

Tussen twee hindernissen in (mijn digi was aan het klooien, hij doet er of 5 sec. over om een foto te maken, of hij is te vroeg, als je je net erop hebt ingesteld dattie te laat gaat!
), AB nog in verlichte zit. 

Galop tussendoor

En weer tussen de hindernissen in, maar ik vond het wel een mooie foto met mijn knaken-digi.

Ja, dat begint er meer op te lijken! (tegen de digi was die bedoelt
)
Jaa, ik heb zelfs nog een goede foto gemaakt. 
Toen ik weer:

Brede sprong (probeer ik als ik alleen ben wat vaker te oefenen zodat ik ook die wat beter leer uitzitten, is toch heel wat anders dan zo'n hoogtesprong). Hij maakte nog net een tiende galopsprong die ik niet had gedacht dattie zou maken, en als ie dat doet (we zijn beiden dus niet geweldig in inschatten.
het gebeurt niet altijd hoor, gewoon af en toe) is mijn houding dus niet optimaal, vandaar die teugels...
Wel mooie fot, en mooie sprong van Rösk's kant. 

Nog een keer ik & Rösk

Het hoogst wat we vandaag gesprongen hadden. Eigenlijk wilde ik nog iets hoger omdat ik nu eindelijk een fotograaf bij me had (op onderlinge wedstrijdjes spring ik veel lager, dus ik wilde weleens zien hoe een 'hogere' sprong er nou uitzag met ons), maar ivm de hitte heb ik dit niet gedaan.
Still uit filmpje.
De hindernis na de vorige, weer still uit zelfde filmpje.

Toen gingen we de bak uit om patatjes te halen. AB ging er weer op en stappen, op naar de patatkraam.

Wat zie ik daar??
Toen gingen we tatjes halen bij de patatkraam bij het viaduct (halen we altijd onze patat, alleen nu ivm dat mijn vader vergeten was hooi te geven en we dus later vertrokken dan gepland, besloten we tussendoor te eten
), en Röskur mocht grasjes eten. 
Toen ging ik het afval weggooien, meet ik, lui als ik ben en verstrengeld aan de liefde van mijn leven
, deed dat uiteraard met knol. Bit had ie er nog niet in en zadel lag nog in 't gras, dus ik in een gekke bui sprong er even op. (ik heb er heel lang over gedaan om er zonder zadel op te kunnen, ben net zo'n stijve hark als m'n knol, dus tja dan moet je dat natuurlijk ook benutten
)Ik bedacht me pas bij de prullenbak dat ik geen cap op had, ik heb hem ondanks de uber-rustigheid van knol altijd op m'n kop, dus deze ene keer kan ik vast ge-excuseerd worden door de meute bokkers met brandende fakkels en hooivorken.

Teruggekomen in een rustig drafje stond het fototoestel ons te wachten... >;)
Toen zadel er weer op, AB er op en verder. We kwamen nog ezeltjes tegen die Rösk wel super interessant vond:

OMFG ezels!

Oeh, spannend! (en toen werd het ezeltje voor zijn neusje weggehaald...
nou ja, eigenlijk andersom.
)
Töltje in het bos

Die blik...
AB's gezicht is een beetje overbelicht maar goed, jullie snappen wel waarop ik geschikte foto's sorteer... 
Toen ik nog eventjes:

Nu hij druk was ging Rösk naar mijn idee wat te veel in de krul lopen...

Nog een ont-beende tölt.
Toen AB nog even losstappen...

En klaarrrr, weer thuis...!
Commentaar is welkom, van mijn kant althans!
AB rijdt niet zo erg vaak (alleen een paar keer per jaar bij mij op Rösk), en ik weet dat ik mijn voeten naar achter doe met springen dus dat hoef ik niet nog 10 x te horen.
Verder... Fire away. 
Oh ja, ik zal de rede tot racestreep/onderkant hals/borst scheren even uitleggen: Volgende week heb ik een endurance wedstrijd, en daarom is Röskur geschoren, maar omdat hij dag & nacht zonder deken buiten staat heb ik hem niet geheel geschoren. Dit is dus ter warmtelozing, etc. En ja, het helpt, ondanks dat het zo'n klein stukkie is.