Röskur (IJslander) @ dressuur (langs de akker) & springe

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Röskur (IJslander) @ dressuur (langs de akker) & springe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 22:16

Nogal wat op een dag... Haha! Het was prachtig weer en op school kwam ik vlak voor ik vrij was Anne-Britt tegen, en besloot haar uit te nodigen om weer eens wat foto's te maken en zelf natuurlijk ook wat te rijden. Haha! (ze is helemaal verliefd op Röskur Nagelbijten / Gniffelen) Aangezien ze aangaf wel eens wat te willen springen (omdat hij zo braaf is) gingen we eerst nog even naar de bakken toe. Lachen

Eerst ik erop, in het bos (en op deze foto's langs de akker):

Afbeelding
In stap.

Afbeelding
Drafje van veraf.

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
Galopje

Afbeelding
Prachtige foto vind ik dit, dat koppie en vooral die oortjes er zo op... Haha! (ik vind het fijn om vrolijke foto's te zien. hoewel het bij Rösk vaak een teken is dat hij op je let als hij zijn oortjes naar je toe heeft gedraaid. Nagelbijten / Gniffelen en aangezien hij nogal gauw is afgeleid betekent zo'n foto als dit eerder dat ie iets zag of niet oplette... maar toch. Nagelbijten / Gniffelen)

Afbeelding
Töltje, helaas net een pasje voor het 'ideale moment'. Lachen Niet echt een geweldige tölt, maar afijn. Vandaag was geen echte dag voor de tölt, hoewel hij soms wel zelf het initiatief ertoe nam. Stilstaan of langzaam stappen wilde hij ook niet, maar echt hard of spectaculair lopen hoefde ook weer niet. Tong uitsteken

Afbeelding
Wijken.

Afbeelding
Nogmaals wijken.

Afbeelding
Stilstaan, vind het er wel netjes uitzien. (beetje scheef...?

Ik vond overigens dat hij erg fijn liep. Hij gaf netjes na, het wijken ging ook goed. Ik moet hem nog meer ruimte van voor geven, hoewel hij op deze foto's vrij ontspannen liep en ik er bijna niet aan hoefde te sleutelen. Ik heb Rösk 1,5 jaar, toen ik hem kreeg had hij 5 jaar stilgestaan en dus enorm stijf, bokte op alles waar hij spierpijn van kreeg, ik had net 4,5 jaar basis geleerd en wist niks van dressuur. Pas 10 maand geleden hebben we (groeps) les genomen, elke week drie kwartier dressuur (had ik dus nog nooit echt gedaan hiervoor; op de manege alleen de 3 gangen, hulpen, figuren sturen etc.) en half uur springen. Rösk is al 17, en heeft er niet echt de bouw voor -- kort, breed hoofd, vrij "dikke" (niet negatief bedoelt, ik hou wel van wat bredere paarden) hals en robuust / breed / lomp gebouwd -- en in het begin kon hij in stap nog nieteens nageven!!! Kortom je kan je misschien wel voorstellen dat ik toch best trots ben dat hij nu al zo flexibel is terwijl ikzelf toch nog best een paardenleek ben, vind ik zelf, en hij zo stijf was toen we begonnen; en we zijn beiden nog lang niet uitgeleerd!! Haha!

Toen gingen we verder. Bij de bakken aangekomen ging AB erop:

Afbeelding
Weet niet wat ze hier doet. Blond

Afbeelding
Tussen twee hindernissen in (mijn digi was aan het klooien, hij doet er of 5 sec. over om een foto te maken, of hij is te vroeg, als je je net erop hebt ingesteld dattie te laat gaat! Gestoord), AB nog in verlichte zit. Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
Galop tussendoor

Afbeelding
En weer tussen de hindernissen in, maar ik vond het wel een mooie foto met mijn knaken-digi. Haha!

Afbeelding
Ja, dat begint er meer op te lijken! (tegen de digi was die bedoelt Clown)

Afbeelding
Go jij! Go jij! Jaa, ik heb zelfs nog een goede foto gemaakt. Clown

Toen ik weer:

Afbeelding
Brede sprong (probeer ik als ik alleen ben wat vaker te oefenen zodat ik ook die wat beter leer uitzitten, is toch heel wat anders dan zo'n hoogtesprong). Hij maakte nog net een tiende galopsprong die ik niet had gedacht dattie zou maken, en als ie dat doet (we zijn beiden dus niet geweldig in inschatten. Bloos het gebeurt niet altijd hoor, gewoon af en toe) is mijn houding dus niet optimaal, vandaar die teugels... Bloos! Wel mooie fot, en mooie sprong van Rösk's kant. Knipoog

Afbeelding
Nog een keer ik & Rösk

Afbeelding
Het hoogst wat we vandaag gesprongen hadden. Eigenlijk wilde ik nog iets hoger omdat ik nu eindelijk een fotograaf bij me had (op onderlinge wedstrijdjes spring ik veel lager, dus ik wilde weleens zien hoe een 'hogere' sprong er nou uitzag met ons), maar ivm de hitte heb ik dit niet gedaan. Knipoog Still uit filmpje.

Afbeelding
De hindernis na de vorige, weer still uit zelfde filmpje. Knipoog

Toen gingen we de bak uit om patatjes te halen. AB ging er weer op en stappen, op naar de patatkraam. Go jij! Go jij!

Afbeelding
Wat zie ik daar??

Toen gingen we tatjes halen bij de patatkraam bij het viaduct (halen we altijd onze patat, alleen nu ivm dat mijn vader vergeten was hooi te geven en we dus later vertrokken dan gepland, besloten we tussendoor te eten Ja), en Röskur mocht grasjes eten. Vingers aflikken

Toen ging ik het afval weggooien, meet ik, lui als ik ben en verstrengeld aan de liefde van mijn leven Gestoord, deed dat uiteraard met knol. Bit had ie er nog niet in en zadel lag nog in 't gras, dus ik in een gekke bui sprong er even op. (ik heb er heel lang over gedaan om er zonder zadel op te kunnen, ben net zo'n stijve hark als m'n knol, dus tja dan moet je dat natuurlijk ook benutten Haha!)

Ik bedacht me pas bij de prullenbak dat ik geen cap op had, ik heb hem ondanks de uber-rustigheid van knol altijd op m'n kop, dus deze ene keer kan ik vast ge-excuseerd worden door de meute bokkers met brandende fakkels en hooivorken. Haha!

Afbeelding
Teruggekomen in een rustig drafje stond het fototoestel ons te wachten... >;)

Toen zadel er weer op, AB er op en verder. We kwamen nog ezeltjes tegen die Rösk wel super interessant vond:

Afbeelding
OMFG ezels! Haha!

Afbeelding

Afbeelding
Oeh, spannend! (en toen werd het ezeltje voor zijn neusje weggehaald... Ach gut nou ja, eigenlijk andersom. Clown)

Afbeelding
Töltje in het bos

Afbeelding
Die blik... Lovers AB's gezicht is een beetje overbelicht maar goed, jullie snappen wel waarop ik geschikte foto's sorteer... Schijnheilig

Toen ik nog eventjes:

Afbeelding
Nu hij druk was ging Rösk naar mijn idee wat te veel in de krul lopen... Scheve mond

Afbeelding
Nog een ont-beende tölt.

Toen AB nog even losstappen...

Afbeelding
En klaarrrr, weer thuis...!

Commentaar is welkom, van mijn kant althans! Lachen AB rijdt niet zo erg vaak (alleen een paar keer per jaar bij mij op Rösk), en ik weet dat ik mijn voeten naar achter doe met springen dus dat hoef ik niet nog 10 x te horen. Haha! Verder... Fire away. Lachen

Oh ja, ik zal de rede tot racestreep/onderkant hals/borst scheren even uitleggen: Volgende week heb ik een endurance wedstrijd, en daarom is Röskur geschoren, maar omdat hij dag & nacht zonder deken buiten staat heb ik hem niet geheel geschoren. Dit is dus ter warmtelozing, etc. En ja, het helpt, ondanks dat het zo'n klein stukkie is. Haha!

Helen88

Re: Röskur (IJslander) @ dressuur (langs de akker) & spr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:33

Hmm raar. Scheve mond Toen ik het topic opende deed 'het midden' van de foto's het niet, dus die van het wijken enzo. Toen heb ik even op vernieuwen gedrukt en nu doet geen enkele foto het.

Naja, de foto's die ik zag zagen er in elk geval erg leuk uit, je ziet elke keer weer vooruitgang als je foto's plaatst! OK dan! Die ezelfoto's... Lovers

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:40

Leuk beestje zeg!!
Ik zie wel alle foto's
Leuk hoofdstel!!~;)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:43

mooooi paardje, mooi hoofdstel

alleen jammer van dat geshoren, want ik vind dat hij eeen uitstekende mooie verzorgde vacht heeft! welk nut heeft het sheren van dit bepaald patroon?xxxxxxxxx

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:00

hafjesbokker schreef:
mooooi paardje, mooi hoofdstel

alleen jammer van dat geshoren, want ik vind dat hij eeen uitstekende mooie verzorgde vacht heeft! welk nut heeft het sheren van dit bepaald patroon?xxxxxxxxx

Als je gewoon alles leest wat er staat Knipoog .

Verder ziet Ros er goed uit. Die tölt in het bos is ook niet verkeerd.

En ik moet zeggen als ik zo zijn koppie vanaf de zijkant zie, dat ik er wel Mjölnir ik kan ontdekken Ja

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 07:07

Knap pony'tje hoor!
Ik vind de foto's waar jij er op zit meestal wat geforceerd uit zien.
ZOals die foto bij de eerste tolt..

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:12

Ziet er netjes uit hoor, ik vind het altijd leuk om Röskur te zien, wat een geweldig paard is het toch Lovers En hij loopt erg mooi
Naar mijn idee komt hij al goed uit zijn vacht? En het scheerpatroon vind ik helemaal niet zo erg, als het maar effectief is toch Knipoog
Leuk shabrakje eronder ook!

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:34

leuke foto's

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 11:36

diablo_zot, Röskur was juist erg zacht in de mond, ondanks dat je met zo'n halsterhoofdstel vrij weinig 'controle' hebt (kortom, als je paard het niet wil, kan je hem niet zomaar in de krul trékken). Ook opent hij zijn mond nogal gauw zonder neusriem, waardoor het er vaak ook eerder zo uit ziet. Daardoor en door de fiere hoofdhouding in tölt ziet het er wellicht hier en daar geforceerder uit dan het was (naar mijn idee).

Want ik vond juist dat hij heerlijk liep, terwijl het er menig keer met zijn dressuur-hoofdstel veel netter uitziet maar hij minder ontspannen loopt. Knipoog

Noppes, ja, ik ben echt heel blij, want vorig jaar lukte het verharen voor geen meter en nu valt het in bosjes uit!! Go jij! Go jij! Hij is al ongeveer de helft kwijt!! Het dekje is een echte schapenvacht. Lachen (ivm drukplekken, vooral in de winter heeft ie wat drukplekken door al die lange haren, in de zomer had hij er tenminste nog geen last van vorig jaar, en het zadel past wel gewoon)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:40

Leuke foto's, het ziet er gezellig uit Lachen.

Mooi paardje!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:43

mooie foto's! ik vind dat hij mooier loopt bij jou dan bij dat andere meisje, maar als ze er niet zo vaak op zit, kan ze daar natuurlijk niks aan doen. het lijkt me een erg rustig en tevreden paard! jullie passen goed bij elkaar (als ik deze foto's zo zie tenminste!)

Joyce11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:57

Ik vind het mooie foto's! En een leuk hoofdstel! Haha!
Wel vind ik dat je een beetje verkrampt zit, gespannen schouders, rug en gespannen armen. Bloos
Verder vind ik de springfoto's leuk! Als is op 1 foto, haar voet erg raar! Clown
Leuk paardje! Vingers aflikken

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 12:08

Joyce11 schreef:
Ik vind het mooie foto's! En een leuk hoofdstel! Haha!
Wel vind ik dat je een beetje verkrampt zit, gespannen schouders, rug en gespannen armen. Bloos
Verder vind ik de springfoto's leuk! Als is op 1 foto, haar voet erg raar! Clown
Leuk paardje! Vingers aflikken

Ja, ik weet het... Als ik vergeet om ze te blijven bewegen (schouders) dan krijg ik na een tijdje met rijden ook enorme pijn in m'n schouders... (vooral als ik bijv met anderen rij die ik niet zo goed ken, omdat ik me dan zowiezo vrij gespannen voel omdat ik ze niet ken en zenuwachtig etc etc Nagelbijten / Gniffelen) Gelukkig gaat Rösk er niet bekrompter of gespannener van lopen, hij is nogal een individueel paardje. Lachen Ik ben net zo'n stijve hark als Röskur was; volgens mij moet ik zelf ook verplicht meer rek en strek en conditie oefeningen doen, hihi. Nagelbijten / Gniffelen

zorro, bedankt. Hij is inderdaad erg rustig. Lachen Ik vind hem ook een stuk fijner eruitzien dan vorig jaar (ik heb hem anderhalf jaar nu en toen ik hem kreeg had hij 5 jaar vrijwel stilgestaan in ierland, waar hij het klimaat ook niet denderend vond....) en heb het idee dat hij lekker in z'n vel (en vacht in verhouding met vorig jaar..!) zit. Lachen

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 12:36

Zo ik zie nu ook de rest van de foto's. Lachen

Nog een tip voor de tölt: Probeer je handen iets verder naar voren en iets lager te houden. Zo wordt het voor Röskur een stuk makkelijker om ook in tölt na te geven. Lachen
En tijdens het wijken: Volgens mij heeft Röskur een beetje dezelfde problemen als Babar. Haha! Probeer hem tussendoor even recht te richten zodat hij niet met te veel stelling over de schouder weg loopt.

Succes ermee. Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 12:55

Ziet er heel leuk uit zo!
vervelend altijd als paarden zo slecht van hun haren afkomen,
het ziet er natuurlijk niet zo netjes uit, maar belang van het paardje gaat zeker voor

Tölten vind ik altijd zo gaaf eruit zien!

leuke foto;s!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:36

mooie fotos zeg
hij loopt al een stuk nageeflijker en de tolt ziet er ook erg goed uit vind ik;)

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:44

wat een leuke ijslander!
egt een leukert!
veel suc6 met je wedstrijd!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:47

leuke foto's
het halsterhoofdstel staat hem goed.
vind de stills uit het filmpje wel mooi.
Knipoog

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:40

zorro schreef:
mooie foto's! ik vind dat hij mooier loopt bij jou dan bij dat andere meisje, maar als ze er niet zo vaak op zit, kan ze daar natuurlijk niks aan doen. het lijkt me een erg rustig en tevreden paard! jullie passen goed bij elkaar (als ik deze foto's zo zie tenminste!)

Ja,ik weet dat Rös bij Iris een stuk rustiger loopt dan bij mij, maar dat komt dus omdat ik ongeveer 6 keer per jaar rij ofzo Bloos
Maaar mss wil ik weer 1 keer in de 2 weken een lesje gaan nemen ofzo.
Maar ik heb in Röskur iig heel veel vertrouwen, zodat ik ook gewoon in (ren)galop durf in het bos.
Mar de foto's vind ik echt leuk geworden, vooral die bij de ezeltjes vind ik lief OK dan!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:18

ABbie schreef:
zorro schreef:

Ja,ik weet dat Rös bij Iris een stuk rustiger loopt dan bij mij, maar dat komt dus omdat ik ongeveer 6 keer per jaar rij ofzo Bloos
Maaar mss wil ik weer 1 keer in de 2 weken een lesje gaan nemen ofzo.
Maar ik heb in Röskur iig heel veel vertrouwen, zodat ik ook gewoon in (ren)galop durf in het bos.
Mar de foto's vind ik echt leuk geworden, vooral die bij de ezeltjes vind ik lief OK dan!

ach daar moet je je ook niks van aan trekken hoor!! je hebt wel een goede houding vind ik, zeker als je zo weinig rijdt. toch leuk dat je je zo goed voelt op hem!!!

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:23

Erg leuk paardje!! springt ook mooi, ik vind alleen het scheerpatroon niet mooi Bloos