2 jaar geleden ging mijn vader (paardenliefhebber en vroeger zelf een beetje recreatief met koetspaarden gereden) naar een paardenmarkt. Daar zag hij deze 2- jarige merrie, schraal, een wond en redelijk angstig. Half tuiger, afstammmend van Droomwals (althans: dat werd verteld).Voor een prikkie (wat heet!) kon hij d'r krijgen en hij heeft haar meegenomen. Eenmaal bij ons gebracht bleek ze nog angstiger en gekker dan hij zich had kunnen voorstellen. Wat daar dus allemaal mee gebeurd was.. Met veel geduld en consequent behandelen gaat het nu steeds beter. Eind vorig jaar is ze ingereden, dat pakte ze geweldig op. Af en toe heb ik er toen ook op gezeten, maar deze winter bijna niet.
Een ander meisje heeft haar toen heel rustig gereden.
Nu kruip ik er sinds twee maand weer af en toe op.
Zelf heb ik vroeger bij de pony's wedstrijden gereden en daarna ivm studie alleen studentenwedstrijden.
Omdat ze tuiger bloed heeft probeer ik haar laag en rond te rijden. Soms lukt dat niet helemaal, dan zet ze zich wat vast
Ik moet haar nog iets lager gaan rijden.Mijn houding is af en toe helemaal verschrikkelijk
Rug recht Marlies! Op wedstrijden is dat overigens vaak beter dan tijdens het trainen.Cap is eigen keus!
Dit is en wordt dus niet mijn wedstrijdpaard ofzo (niet mijn type hoewel het echt een scheet vind) maar ik heb er echt plezier in om haar af en toe te rijden!
Commentaar welkom, maar hou het een beetje vriendelijk graag

Hallo!

Hier zie je aan d'r achterhand het tuigerbloed

Drafje

Op de kop...

Mijn hand

Wat onstuimig in de galop...

Blijven zitten

Galop, waslijnen

Op het einde wat oprichting en doorzitten

Foto wat minder, maar ik kan in ieder geval rechtop zitten

Jaaaaa, klaar!

http://groups.msn.com/_Secure/0RQAQA!AU ... 1203[/img]
. Ik vind haar netjes lopen, jullie zijn een leuke combinatie en wat maakt het uiteindelijk nou uit wat er voor n bloed in zit, zolang jullie beide plezier hebben