Ik hoop dat het ik een beetje goed kan uitleggen, maar ik en de eigenaresse van mijn verzorgpaarden zijn echt ten einde raad.
Het zijn twee scheten van paarden, maar buiten wordt het steeds erger! Ze hebben, voordat ik een maand geleden ze als verzorgpaarden kreeg, vijf maanden stilgestaan. Dus hebben we in het begin rustig aangedaan, poetsen, longeren, en ik heb ook met haar in een (kleine) buitenbak gereden.
Ongeveer drie weken geleden zijn we voor het eerst naar buiten gegaan, dit ging buiten verwachting, geweldig goed. Maar naarmate we vaker naar buiten gingen, werden ze steeds lastiger! Vooral het staken, zelfs niet eens langs een plastic zakje willen lopen.
Vandaag zijn we dus weer naar buiten geweest, het eerste stuk ging goed, dus we waren erg opgelucht, maar zodra we de ene straat uit waren gereden, en op een lang stuk met bomen kwamen, begon het. Om de meter staken, van niks schrikken... dus wij gelijk zweep erbij en tik geven en roepen: "FOEI!". Meestal hielp dit wel, maar nu helemaal niet meer. Elke tik werd beloond met een bok en steigeren erbij. Op begeven moment was het bij mij zo erg, dat mijn paard haar rug bol maakte en met vier benen de lucht in ging... en dit zo'n vijf keer. Maar niks hielp... we zijn er uiteindelijk gewoon een uur mee bezig geweest om een straat van 200 meter uit te rijden... Het enigste wat uiteindelijk was afstappen er ernaast gaan lopen.. maar zo willen we dus echt niet verder!
Dus heeft er iemand handige tips voor ons? Erg bedankt iig, want wij vinden het zo ook niet meer leuk!

heel veel suc6