Ullie eindelijk dan toch @ work!!!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woodstock

Ullie eindelijk dan toch @ work!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 18:35

Ja dit is dus Ullrich!!! Het heeft tijd, moeite, zweet en tranen gekost om hem aan t werk te krijgen, maar nu loopt ie toch al 2 weken fijn de bak rond Haha! Haha! Haha! *is heeel blij*
Eerst wilde hij echt niet werken, steeds staken (bij de mensen die hem ingereden hebben) en de bak proberen uit te springen (bij mij met ikke erop Verdrietig )Maar goed dat was vorig jaar. Onlangs weer begonnen en hij is nu toch wel errug braaf geworden gelukkig!!! Hij is nu zo’n 2 weken onder de man aan het werk, en vorig jaar is ie een maand gereden door de mensen die hem ingereden hebben, dus k ben heel tevreden! Het voorwaartse begint al te komen, behalve de galop die gaat nog vrij moeilijk vooruit Schijnheilig .

Kom op, doorlopen jochie!!!
Afbeelding
Neuhhhh k heb geen zin }> ….
Afbeelding
Goedzo, braaaaf Hyper! !
Afbeelding
Ff stappen….
Afbeelding
K wil mn kop nie omlaag en k heb geen zihinnnn Doei, doei !
Afbeelding
Uhhhmmm schoudervoor ofzo Nagelbijten / Gniffelen ?
Clown Afbeelding
Galopje….
Afbeelding
Ahhhh!!!!!
Afbeelding
Ennes wat denke we dervan? Btw k weet dat k een rare linkerhand heb en voorover zit en mn benen te ver naar achteren liggen Frusty Schijnheilig Wordt aan gewerkt.

Belli

Re: Ullie eindelijk dan toch @ work!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:39

Hoooi

leuk paardje , leuke combi

alleen grote comment op 1ste foto: je geeft been en trekt tegelijkertijd aan de teugel en je zit naar voor en je paard loopt daar op de voorhand.

maar verder ziet er heel goed uit!, probeer zn achterhand wat meer te stimuleren of "eronder te krijge".

kzegget nu al: niet aangevallen voelen door commentaar, want ik wil helemaal niet aanvallen, ik ben niet je trainer Lachen kwil alleen maar onderbouwend zijn!

XXX belleke

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:43

Leuk paardje hoor, heeft n mooi open houding Lachen
Probeer je vingers om de teugels te sluiten Ik doe het ook verkeerd hoor Haha!

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:44

jaaaaaaa!!!!!!!! en toen liep (d) Ullie eindelijk!!!!! Joa, dat na voren zitten kun je op blijven schelden, dat zal ze tog zelf af moeten leren Knipoog

Maare, ik kom dus niet op msn dus kan ik je daar niet nog s gaan vervelen. Sorry....

Xal nu ook maar s de foto's gaan bekijken Tong uitsteken

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:46

Ziet er goed uit hoor Ja Alleen mag je je handen wel wat meer bij elkaar houden Ja En, ik weet niet of ik dat nou goed zie, maar het lijkt of helt je paard behoorlijk naar voren en loopt ie veel op de voorhand. Maar misschien kan een ander dat beter beoordelen Ja
Verder is het wel een supermooi paard *LOL*

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:51

Xal nu nog iets toevoegen Tong uitsteken

- benen af laten hangen
- Tenen naar binnen
- 'Handje' fatsoenlijk houden
- Handen dichterbij elkaar boven de schoft houden
- RECHTOP ZITTEN!!!
- Meer lachen zou ik ook wel leuk vinden Clown

Nouwja, nu heb je je preek weer gehad. Verder vind Ullie mij niet leuk, ik doe mijn best hem wel leuk te vinden maar dat komt nog wel *of niet* Mowie vind jou ook niet geweldig dus dan staan we quit Cool

Eej lekkere, ik spreek je morge weer, Weltruste en werk ze Tong uitsteken

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 18:59

Belli schreef:
Hoooi
alleen grote comment op 1ste foto: je geeft been en trekt tegelijkertijd aan de teugel en je zit naar voor en je paard loopt daar op de voorhand.

maar verder ziet er heel goed uit!, probeer zn achterhand wat meer te stimuleren of "eronder te krijge".

XXX belleke

Ja klopt idd van die eerst foto. Verder ben ik al blij dat ie de bak doorloopt en al niet meer heeft gestaakt. Hij is nog niet zo heel erg goed voor het been, dus die achterhand duurt nog wel ff Lachen Maar t gaat al iedere dag beter Ja

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 19:03

BasjeGuwrl schreef:
Leuk paardje hoor, heeft n mooi open houding Lachen
Probeer je vingers om de teugels te sluiten Ik doe het ook verkeerd hoor Haha!

Huh wat is dat dan, een open houding Verward Tis idd soms lastig dat k mn hande zo open heb (teugels vliegen er soms wel eens uit als zo'n beest vertrekt Bloos ) Mja beter dan zitten trekken he Knipoog

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:48

Citaat:
Hoooi

XXX belleke

; Ik weet niet hoor , maar als je een ophouding van voor maakt moet je juist been tegelijk geven , anders staat hij stil Clown

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:17

Charlotte89 schreef:
Citaat:
Hoooi

XXX belleke

; Ik weet niet hoor , maar als je een ophouding van voor maakt moet je juist been tegelijk geven , anders staat hij stil Clown

Zij heeft het niet over een ophouding maar over TREKKEN AAN DE TEUGEL, dat is iets anders, een ophouding is maar een zachte kneep met je vuist. Ze heeft dus gelijk, je kan niet en drijven en aan de teugels trekken. Je moet trouwens nooit aan de teugels trekken.

Dat je paard zijn hoofd omhoog doet komt niet doordat hij geen zin heeft, het betekend dat jij hem niet genoeg te bieden geeft om hem rond te laten lopen, wat je dus moet doen is meer spelen met je teugels, ophoudingen maken om en om, je zult zien dat je paard het dan niet meer doet. Doet hij het nog? dan heb je je teugels een fractie te lang. Maak ze dan dus wat korter maar ook weer niet te kort!

Ik vind tevens dat je je handen te laag hebt bij de schoft, jonge paarden moet je niet te hoog rijden maar dit is te laag.. en ik zie piano handjes Bloos

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:33

Charlotte89 schreef:

Ja hallo, dat wist ik wel! Ik heb het over Teugels TREKKEN! En das verkeerd, een ophouding is lichte druk met de handen, maar wel je handen op die moment en altijd trouwens, op dezelfde plaats houden! Kijk naar de eerste foto, als je beetje rijtechnisch bent bijgebracht zie je dat dit duidelijk geen ophouding is, maar trekken en duwen, en dat werkt nu eenmaal niet.

x

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:34

Oh oki thx DMED, had ni gezien dat jij al gequote had!

XXX

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 10:59

DMED schreef:
Charlotte89 schreef:
Zij heeft het niet over een ophouding maar over TREKKEN AAN DE TEUGEL, dat is iets anders, een ophouding is maar een zachte kneep met je vuist. Ze heeft dus gelijk, je kan niet en drijven en aan de teugels trekken. Je moet trouwens nooit aan de teugels trekken.

Uhmmm volgens mij valt t trekken wel mee hoor, kheb alleen mn hande behoorlijk scheef (wordt aan gewerkt). K heb mn handen wel gesloten idd, maar hij was ff aant kloten daar.

Citaat:
Dat je paard zijn hoofd omhoog doet komt niet doordat hij geen zin heeft, het betekend dat jij hem niet genoeg te bieden geeft om hem rond te laten lopen, wat je dus moet doen is meer spelen met je teugels, ophoudingen maken om en om, je zult zien dat je paard het dan niet meer doet. Doet hij het nog? dan heb je je teugels een fractie te lang. Maak ze dan dus wat korter maar ook weer niet te kort!

Ja hij is pas 2 weken onder het zadel, dus helemaal perfect verwacht k het ook niet. Hij is idd nog wat onrustig in zn hoofd, af en toe komt zn hoofd omhoog en af en toe kruipt ie erachter, maar ja, je kunt niet verwachten dat je paard na 2 weken onder de zadel al perfect aan de teugel loopt Btw k heb altijd geleerd dat om en om ophoudingen maken zagen heet... Mja ieder zn eigen manier. Ik probeer hem met mn benen naar mn handen toe te rijden, en ja af en toe zijn die dan wat meer gesloten, anders gaat ie namelijk vooruit ipv aan de teugel.

Citaat:
Ik vind tevens dat je je handen te laag hebt bij de schoft, jonge paarden moet je niet te hoog rijden maar dit is te laag.. en ik zie piano handjes Bloos

Helemaal gelijk Bloos Stalkwaaltje geloof k Haha!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:02

Leuk paard ! Lachen

Probeer je handen wel bij elkaar te houden en je hakken wat meer uit te drukken.
Verder ziet het er leuk uit hoor. Ja

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:24

Woodstock schreef:
Btw k heb altijd geleerd dat om en om ophoudingen maken zagen heet... Mja ieder zn eigen manier. Ik probeer hem met mn benen naar mn handen toe te rijden, en ja af en toe zijn die dan wat meer gesloten, anders gaat ie namelijk vooruit ipv aan de teugel.

Zagen is als je het bit door je paard zijn mond heen trekt van links naar rechts of andersom en weer terug. Een ophouding is niet trekken. Dus als je om en om een ophouding maakt zie je geen gezaag, het is namelijk milimeterwerk, je knijpt alleen maar.
Dat je met je benen naar je handen toe rijd is niets mis mee, het element spelen met de teugels is hier alleen een goede hulp bij!
Ik zei niet dat het raar is dat je paard niet altijd rond loopt, het is natuurlijk een jong paard, ik wilde je alleen de tip geven meer te spelen want de foto dat hij zijn hoofd omhoog trekt herken ik van mezelf, hij probeert onder het bit uit te komen. Als je er mee speelt voelt hij de druk minder en loopt het allemaal wat lekkerder.

_Ama_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:27

Wat een leuk paardje zeg !! Porbeer zelf alleen wel iets meer naar achter te zetten je buigt wel erg voorover,, verder helemaal toppie *LOL*

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 09:16

DMED schreef:
Woodstock schreef:
Btw k heb altijd geleerd dat om en om ophoudingen maken zagen heet... Mja ieder zn eigen manier. Ik probeer hem met mn benen naar mn handen toe te rijden, en ja af en toe zijn die dan wat meer gesloten, anders gaat ie namelijk vooruit ipv aan de teugel.

Dat je met je benen naar je handen toe rijd is niets mis mee, het element spelen met de teugels is hier alleen een goede hulp bij!
Ik zei niet dat het raar is dat je paard niet altijd rond loopt, het is natuurlijk een jong paard, ik wilde je alleen de tip geven meer te spelen want de foto dat hij zijn hoofd omhoog trekt herken ik van mezelf, hij probeert onder het bit uit te komen. Als je er mee speelt voelt hij de druk minder en loopt het allemaal wat lekkerder.

Owkee, k zal eraan denken (ben der ook al veel mee bezig) Maar hij accepteerd het bit wel goed, knabbelt er lekker op en schuimt behoorlijk Lachen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 23:15

Leuke foto's hoor en een heel leuk sjabrakje. Haha!

Commentaar zal ik niet geven op je rijden, want dat krijg je al genoeg zo te merken. Knipoog

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:43

hoi!
ik vind het heel erg knap van je dat je hem tog weer aan het werk heb gekregen! Ga zo door!
groetjes denise!
Haha!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:44

heeeyheey leuk paardje hoor!!
lekker kleurtje heeft ie:P dan heeft die tenminste niet zo hele erge last van erge mestvlekken Tong uitsteken (mijne is bijna wit dus ben wel jaloers op jou haha Tong uitsteken )

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:25

Ik vind wel dat je veel met je handen trekt. Tlijkt net of je hem aan de teugel wil trekken ofzo. Dat had ik nog even achterwege gelaten en eerst normaal voorwaarts rijden. Eerst voorwaarts dan neerwaarts (zeg mijn lesgever tenmisnte altijd)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:48

Leuk paardje zeg Lachen Commentaar heb je al genoeg gehad Haha!

Ziet er leuk uit, nog veen succes met hem Ja

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 18:07

Marcella schreef:
Leuke foto's hoor en een heel leuk sjabrakje. Haha!

Commentaar zal ik niet geven op je rijden, want dat krijg je al genoeg zo te merken. Knipoog

Ja idd, k weet zelf ook dat houding errrug bagger is Haha! Bedankt voor t dekje he Knipoog

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 18:10

noekiejj schreef:
Ik vind wel dat je veel met je handen trekt. Tlijkt net of je hem aan de teugel wil trekken ofzo.

Ja als hij zn kop de lucht insteekt ondervindt hij idd weerstand, maar t is geen trekken hoor! Als zn kop de lucht inkomt ga k hem geen ruimte geven, maar houdt k mn handen stil, geef been en speel wat. Kijk maar op de foto's waar hij wel fatsoenlijk loopt, daar heeft ie genoeg ruimte (soms zelfs te veel Bloos )

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:26

Je zit voorover omdat je benen naar achter liggen(of je benen liggen naar achter omdat je voorover zit).. Ja eens zonder beugels en eventueel een keer z.z.(zonder zadel) rijden ! Dan leer je op je kont te zitten Haha!