Shakira(haf)@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maflingergek

Shakira(haf)@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 08:20

hallo,

mijn hafjaarling Shakira heb ik van de week voor het eerst geprobeert te longeren, de fotoos zijn van gisteren, dit was de derde keer dat we het deden.

Ik vind het zelf erg goed gaan, maar wat vinden jullie?
commentaar mag mits het onderbouwd is en houd het gezellig! Knipoog
het is pas haar derde keer dat ze het doet!!!

haar lieve koppie!
Afbeelding

We beginnen
Afbeelding

Stukje draven
Afbeelding

De beloning komt ze echt ophalen! Ach gut
Afbeelding

Andere kant op
Afbeelding

Actie!!! Haha!
Afbeelding

En dat was het al weer!

Anoniem

Re: Shakira(haf)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:24

Foei! Niet je pard met touwhalster vastzetten he! Tong uitsteken

Ziet er leuk uit joh en nog wel voor en van de eerste keren! Bij ons moet je ze dan altijd duidelijk maken wat een rondje precies is, ze gaan nl steeds naast je staan kijken Haha! Echt een schatje. Hoe oud is ze?

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 08:40

15 april wordt ze 1 jaar Party!!

ik weet dat je ze eigenlijk niet mag vast zetten aan een touwhalster maar om eerlijk te zijn doe ik het wel eens om te borstelen enz, maar nooit voor lang en ik blijf er altijd bij, dat is mijn eigen risco!

verder bedankt voor de reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:55

Hahahaha! Ik doe het ook af en toe stiekem hoor Nagelbijten / Gniffelen Zo 1 jaar, da's al best vlot om te longeren! Dat kan je ook beter niet te vaak doen, het heeft een slecht effect op de gewrichten. Maar ze heeft echt zo'n boefig haflinger-koppie. Wij hebben op de manege ook 3 haffies van die leeftijd staan, dat zijn echte deugnieten Tong uitsteken

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 09:00

ow wat leuk drie leefdtijdsgenootjes van haar! fotoos?

en je hebt gelijk hoor, dat ik het niet te vaak nog moet doen, helemaal mee eens Knipoog maar het is wel makkelijk dat ze het vast kan!

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:04

niet te lang is beter dan niet te vaak.
en hou het speels.
Je hebt er later in ieder geval veel profijt van hoor als je ze op deze leeftijd alvast spelender wijs wat leert.
ook alvast met een sjabrak op hun rug een rondje wandelen ofzo nu zijn ze nog heel nieuwschierig.
Leuke haf trouwens Haha!

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 09:12

tnx voor de reactie alweer!

niet te lang, nee, dat doe ik toch nooit want dan vind ik het zelf ook heel saai worden Bloos om eerlijk te zijn ga ik liever met haar wandelen dan dat ik haar longeer Haha!

verder goed idee van dat dekje, had ik nog niet aangedacht om dat al een keer te doen, doe ik gelijk ook een keer bandages om Knipoog

voor bit is het denk nog te vroeg, toch? om haar daar al 1 minuutje aan te laten wennen. Op zich is dat ook niet echt nodig vind ik zelf want later wil ik toch met een touwhalstertje gaan rijden (als dat lukt dan)

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:17

maflingergek schreef:
tnx voor de reactie alweer!

niet te lang, nee, dat doe ik toch nooit want dan vind ik het zelf ook heel saai worden Bloos om eerlijk te zijn ga ik liever met haar wandelen dan dat ik haar longeer Haha!

verder goed idee van dat dekje, had ik nog niet aangedacht om dat al een keer te doen, doe ik gelijk ook een keer bandages om Knipoog

voor bit is het denk nog te vroeg, toch? om haar daar al 1 minuutje aan te laten wennen. Op zich is dat ook niet echt nodig vind ik zelf want later wil ik toch met een touwhalstertje gaan rijden (als dat lukt dan)

zijn mond heeft nog geen ruimte genoeg voor een bit.
maar met een beetje fantasie kan je die kleintjes al best veel leren achterwaarts en wijken voor je hand maar meestal gaan ze zich na 5 min. vervelen dan moet je stoppen ze moeten het als een spelletje zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:32

maflingergek schreef:
ow wat leuk drie leefdtijdsgenootjes van haar! fotoos?

en je hebt gelijk hoor, dat ik het niet te vaak nog moet doen, helemaal mee eens maar het is wel makkelijk dat ze het vast kan!

Ik zal thuis ff een foto gaan zoeken van ze! Ik zit me nl nu te vervelen op school Boos!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:35

Leuk hoor Ja.
Het ziet er heel lief uit en het is zeker handig als je nu al af en toe iets doet Lachen. Zolang je haf der maar plezier in heeft, is alles goed, toch? Lachen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:23

BEn je gestoord ofzo een 1 jarige pony longeren Boos!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:31

Ik ben absoluut niet tegen wat tuttelen met een jonge pony, maar longeren is gewoon niet goed voor de pezen. Als je graag wat wilt doen, zorg dan dat je lange lijnen maakt, gewoon rechtuit.
Aan de longe lopen ze continu op de circel, waardoor de binnenbenen best belast worden..
Gewoon af en toe eens een beetje tutten, en je longeerlijn nog even in de kast hangen (owhja,ik zeg het nu heel netjes, maar dat doet niet iedereen, dus bereidt je voor)

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:32

eerlijk gezegd schrok ik me rot, een jaarling al longeren!?
laat hem nog lekker peuter zijn, en rommel een klein beetje met hem, zoals een beetje wandelen en poetsen, en ga pas spelender wijs longeren als hij 2,5 jaar is.
ik hoop dat je weet wat je doet, zo te zien heb je wel het beste met je paardje voor. ik zou het iniedergeval niet doen en wachten, heb geduld. aangezien het al de derde keer is dat je het deed.
maar wel een leuk dier, mooie ogen heeft ie Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:43

Je doet vooral het 2e gedeelte van je boktnaam eer aan Knipoog

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:53

Quellian schreef:
Je doet vooral het 2e gedeelte van je boktnaam eer aan Knipoog

indeed

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:16

jullie maken er echt een te groot punt van hoor Boos!

Ze heeft hem toch niet een half uur gelongeerd.
denk je dat dat beesie als hij losloopt nooit de bocht omgaat ofzo. ze hebben bij de waiboerhoeve(proefbedrijf) tests gedaan met veulens!gecontroleerd werk met veulens in de stapmolen en sprinttraining.
De preciese uitkomst is wat lang om op te schrijven maar het komt er op neer dat rust roest!
af en toe je paardje 5 min op een volte laten lopen gaat hij echt niet meteen stuk van.
Het is veel belangrijker dat je tot het 5de jaar van je paard maat weet te houden met je hoeveelheid werk dan houd je ze heel.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:17

Ik was nogal verbaasd over de eerste reacties, maar goed.. Nog geen 1 jaar vind ik echt veel te vroeg hoor, je belast hem veel te veel. Ga lekker met m wandelen ofzo..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:23

longeren is voor zo'n jong dier inderdaad helemaal niet goed.

Waarom dacht je dat sportpaarden gemiddeld niet oud worden en vanalles mankeren?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:25

cleopetra schreef:

denk je dat dat beesie als hij losloopt nooit de bocht omgaat ofzo. ze hebben bij de waiboerhoeve(proefbedrijf) tests gedaan met veulens!gecontroleerd werk met veulens in de stapmolen en sprinttraining.
De preciese uitkomst is wat lang om op te schrijven maar het komt er op neer dat rust roest!
af en toe je paardje 5 min op een volte laten lopen gaat hij echt niet meteen stuk van.
Het is veel belangrijker dat je tot het 5de jaar van je paard maat weet te houden met je hoeveelheid werk dan houd je ze heel.

Veulens hebben heus niet zoveel rust als ze met andere paarden op de wei staan!

En hoe lang heeft ze precies gelongeerd? Dat was mij nog niet helemaal duidelijk....

Oh ja, kom maar eens met een verwijzing naar dat onderzoek. Waar is het te vinden, welk boek?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:27

Laat dat beest nog lekker opgroeien. Derde jaar is vroeg genoeg om te beginnen, dan leren ze het ook snel genoeg.

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:28

wendytjeG schreef:
cleopetra schreef:

Veulens hebben heus niet zoveel rust als ze met andere paarden op de wei staan!

En hoe lang heeft ze precies gelongeerd? Dat was mij nog niet helemaal duidelijk....

Oh ja, kom maar eens met een verwijzing naar dat onderzoek. Waar is het te vinden, welk boek?

Sorry dat kan ik niet meer terug vinden stond in de hoefslag daar volgen ze dat soort onderzoeken altijd dus het zijn ook meerdere artikelen ik zou nu ook wel willen dat ik mijn hoefslagen bewaarde.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:39

horsewisper schreef:
BEn je gestoord ofzo een 1 jarige pony longeren Boos!

*zucht... jij weet ook wel hoe je bot over moet komen he Scheve mond

Ikzelf vind het eigenlijk ook niet kunnen.. een veulen al longeren..
Zet haar gewoon nog even met dr vriendjes op de wei en laat dr lekker jong zijn Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:44

cleopetra schreef:

Sommige mensen snappen er wérkelijk geen ene fluit van. Jij bent er 1 van Knipoog

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:22

wat ik er van vind? behoorlijk erg.

wacht nog maar 2 jaar met longeren, dat is nog maar een baby en een baby leer je toch ook nog niet fietsen?

er zijn tal van andere dingen te doen met een jaarling, maar de belangrijkste taken van jaarlingen zijn nog altijd rustig laten groeien en jeugdig laten zijn.

en halfuur longeren is echt al werken voor zo'n jong dier.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:46

Het is idd te vroeg maar zo lang doet ze het niet en denk dat de TS nu ook wel weet dat het eigenlijk niet kan.
Ik zou ook zo graag van alles en nog wat met mijn bijna 2jarige haflinger gaan doen maar je moet gewoon even gedult hebben Lachen..
Als ze straks oud genoeg is kan het allemaal nog.

Miss kun je wel vrijheidsdressur met haar gaan doen? , dat is niet belastend en ze leert er veel dingen van. Knipoog ..
Wel rustig aan beginnen natuurlijk en eerst goed lezen hoe en wat want anders kan het natuurlijk nog altijd fout gaan.
Voetballen vinden paarden ook leuk dat is ook een idee Knipoog!

En oja laat dat bitje idd ook nog maar even uit , en wat de bandages betreft doe ook maar niet want bandages zijn zowiezo niet heel goed voor de pezen , tuurlijk kun je ze een keer omdoen maar ook meteen weer af...

En ik bedoel dit alles allemaal goed , we willen je alleen maar helpen en zorgen dat je pony straks een gezonde pony word en niet dta we straks allemaal topic's tegen komen dat ze "weer"wat heeft..

Veel plezier nog met haar en doe het rustig aan Bloos