Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Cassidy schreef:Ik denk dat je door het rijden van veel figuren je paard zo bezig moet houden dat ze geen tijd heeft om om zich heen te kijken. Niet harder worden in de hand, maar geef haar veel te doen.
! ik rijd ook zo'n raar geval, en dat helpt bij mij het beste. als hij ergens van schrikt rijd ik er gewoon weer langs en houd hem zoveel mogelijk bezig. hoe meer ik hem laat concentreren, hoe minder hij van dingen schrikt.
) haar mbv de longeerzweep en de hand van zich af te doen naar buiten wijzen.
Die dingen hebben haar nog nooit wat gedaan, dus een reden om ze eng te vinden heeft ze niet, gewoon LUISTEREN als er iemand op zit.
die proberen zowieso ff uit wat ze op hun rug hebben.
Ik denk soms ook dat ze zich aanstelt, omdat het het eerste half uur wel eng is en daarna loopt ze er meestal gewoon langs... maar omdat ze ook echt mishandeld is geweest durf ik geen 'lichamelijk geweld' te gebruiken... Misschien klopt het ook wel dat ik al 'zie' waar zij van gaat schrikken.. (onbewust) en dan schrikt zij natuurlijk ook... als er iemand anders op gaat doet ze trouwens wel precies hetzelfde, zoniet nog erger... Biepje schreef:als ze wegschieten, dan zet ik er stiekem wel extra mijn benen in en laat ze eens goed moe worden...
Elke keer als ze wegschoot liet ik haar drie voltes galopperen. Dat is beter dan met alle macht weer terug proberen te krijgen naar de hoefslag! Het hielp trouwens wel!
Woodstock schreef:Als ze het normaal wel weet dan is t gewoon ff checken hoe ver ze kan gaan en k denk ook dat het een beetje aanstellerietes is, maar dan kan k zo vanachter mijn computer niet zienDie dingen hebben haar nog nooit wat gedaan, dus een reden om ze eng te vinden heeft ze niet, gewoon LUISTEREN als er iemand op zit.
Dit klinkt misschien wat lomp, maar k denk dat je pony daar gewoon ff doorheen moet. En dan is t geen half uurtje vechten maar ff flink kwaad worden en zeggen: en zo gaat het gebeuren en niet anders!
maradamas schreef:Woodstock schreef:Als ze het normaal wel weet dan is t gewoon ff checken hoe ver ze kan gaan en k denk ook dat het een beetje aanstellerietes is, maar dan kan k zo vanachter mijn computer niet zienDie dingen hebben haar nog nooit wat gedaan, dus een reden om ze eng te vinden heeft ze niet, gewoon LUISTEREN als er iemand op zit.
Dit klinkt misschien wat lomp, maar k denk dat je pony daar gewoon ff doorheen moet. En dan is t geen half uurtje vechten maar ff flink kwaad worden en zeggen: en zo gaat het gebeuren en niet anders!
Gezien de achtergrond van dit paard weet ik vrijwel zeker dat dit geen aanstellerietes is. De trauma's die dit paard zekerwete heeft, werken heel lang door. Die van mij is op een manege zo erg verprutst, dat ik nu al twee jaar bezig ben om hem van zijn angst voor mensen, zadel, bak, alleen zijn etc. af te helpen.
Marrit