voor het eerst met touwhalster gereden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HCdevilin

voor het eerst met touwhalster gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 22:57

heey!!

Vandaag heb ik mijn verzorgpaard Kristal voor het eerst met touwhalster gereden.

Ik had kristal een jaar geleden al eerder verzorgd, toen heb ik haar een jaar dressuurmatig gereden. De eigenaresse werd steeds fanatieker en wilde haar toen weer helemaal zelf doen. Ik heb toen westernles genomen, echt geweldig!!

Omdat ze heel ziek werd heeft ze kristal toen verkocht. Bij de nieuwe eigenaren ging ze kreupel lopen. Ze bleek lichte artrose te hebben in haar rug. Ze is toen weer teruggekocht. Ondertussen was de eigenaresse weer beter en had een ander paard van haar vriend, maar die zit nu in bosnie en ze zocht weer een verzorgster voor kristal. Ik was erg blij dat ik haar weer kon verzorgen, ookal had ze last van haar rug. Ze had lang op rust gestaan en ik heb rustig begonnen met grondwerk, veel natural horsemanship oefeningen. Ik had het idee dat ze weer steeds iets beter ging lopen, ze was zowiezo niet kreupel ook niet als ze een half uurtje gewerkt had. Ze leek er echt plezier in te hebben!

En nu na 2 maanden ongeveer was het zo ver, ik ging er weereens op. Omdat ze vroeger nogal racete dacht ik dat ze dat nu ook wel zou doen. maar dat deed ze dus helemaal niet. Ze liep op het touwhalster veel relaxter dan met haar dressuurhoofdstel (de eigenaresse had haar een paar dagen eerder gereden, omdat ze niet wilde dat ik de vuurdoop zou krijgen.. Haha! ). De eigenaresse was ook helemaal happy, en wil nu een western of barefoot zadel aanschaffen om daar lekker recreatief mee te gaan rijden. Echt Gaaf !!

Hier wat foto's:
Afbeelding
Haar hoofdje

Afbeelding

Afbeelding
eerst even los werken, om de ergste stijfte eruit te krijgen en kijken hoe ze liep

Afbeelding
Toen erop, was wel even spannend

Afbeelding
Nog wat stijf

Afbeelding
Toch raar hoor, na een jaar western ineens zo'n dressuurzadel.. Haha!

Afbeelding
nog ietsje stijf

Afbeelding
Maar het ging beter
Afbeelding
En zelfs goed Pling

Afbeelding
lekker relaxed

Afbeelding
en lekker uitstappen

Ik heb afgesproken dat als de eigenaresse een westernzadel koopt, ik een hele goede pad koop. Heeft er iemand tips, aangezien ze dus lichte artrose heeft? een speciaal soort pad ofzo? Ik hoor het graag!

groetjes, sanne
Laatst bijgewerkt door HCdevilin op 30-03-05 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Vie

Re: voor het eerst met touwhalster gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:58

Leuk dat ze het zo goed opnam Lachen.
Hele mooie foto's!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:05

Kruisjes Verdrietig

HCdevilin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 23:13

komt denk ik omdat ze bij geocities staan, heeft beperkt dataverkeer. ik heb ze nu bij een ander, maar kan het bericht niet meer bewerken (zie geen edit knop) help!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:04

Jammer dat de foto's het niet meer doen.
Ik zal dit topic (tijdelijk?) op slot zetten.
Je mag het volgende doen:
- de foto's opnieuw uploaden en via Tip een Mod (het rode uitroepteken) de nieuwe links doorgeven. Ik zal de nieuwe links dan in je topic plaatsen.
Of:
- je mag ook een nieuw topic openen Knipoog