Kneeltje zadelmak maken, foto's eerste keer iemand erop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisjuhandty

Kneeltje zadelmak maken, foto's eerste keer iemand erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 21:07

haaj allemaal

ik ben vorige week begonnen met een ponytje zadelmak te maken.
van de eerste keer zijn natuurlijk foto's gemaakt.
de pony hadden we van de wei gehaald , bekapt , hoofdstel omgedaan en gelongeerd hij was super braaf toen het zadel erop en hij liep braaf rond.de volgende dag ging ik erop daarvan de foto's
het is een merrie genaamd Gast8253:)
het is een c pony.
let niet op de houding want dit was mijn eerste pony die ik zadelmak heb gemaakt.

hier even aan de longeerlijn
Afbeelding
hier gingen we het zadel erop leggen.
Afbeelding
toen was die strak aangesingelt en bleef mooi staan:D
Afbeelding
lekker sjouwen!!!
Afbeelding
toen ging ik erop ,
Afbeelding
eerst ff hange natuurlijk:P
Afbeelding
en toen hopla erop:P
Afbeelding
eerst aan de hand meestappen
Afbeelding
toen los en dit is een foto van de draf:)
Afbeelding
toen was die klaar en stond ze lekker in haar stalletje
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Oscar op 31-03-05 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: MSN-taal uit titel verwijderd.

LuckyandMiej

Re: kneeltje zadelmak maken,fotows eerste x iemand erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:14

Leuk hoor en mooie pony Haha!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:15

Zozo Lachen Ze heeft lekker hard gewerkt he Knipoog

Ziet er leuk uit, maar zijn je beugels nou zo kort? Zo lijkt het wel vindt ik!

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 21:25

lisjuhandty schreef:
syltje_777 schreef:
Zozo Lachen Ze heeft lekker hard gewerkt he Knipoog

Ziet er leuk uit, maar zijn je beugels nou zo kort? Zo lijkt het wel vindt ik!

ik heb de beugels kort omdat ik adners geen grip heb bij deze kleine pony

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:28

ehm.. was dit de eerste keer dat jullie het zadel erop hadden? of kende hij dat al wel? anders : wow!! wat een lekker braaf beestje! en kende hij het al wel: Knipoog ook erg braaf hoor!

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 21:50

lowara schreef:
ehm.. was dit de eerste keer dat jullie het zadel erop hadden? of kende hij dat al wel? anders : wow!! wat een lekker braaf beestje! en kende hij het al wel: Knipoog ook erg braaf hoor!

de dag ervoor had hij het zadel 1 keer op gehad zonder beugels
toen reageerde ze hetzelfde van et weekend rij ik al lekker los:D
hij is super braaf

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:58

jullie gaan wel heel snel. De pony heeft nog geheel geen bespiering en kan een ruiter dus nog niet dragen. Zoals ik lees lijkt het op over donderen. Later krijg je dan de problemen.

Ik zal als ik jullie was er nog een half jaar voor uittrekken om de pony meer spieren te laten kweken en er dan pas opstappen. De pony is behoorlijk iel vooral van achteren.

Het is zeker een leuk beestje en dat moet je zo houden.

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 14:14

josien schreef:
jullie gaan wel heel snel. De pony heeft nog geheel geen bespiering en kan een ruiter dus nog niet dragen. Zoals ik lees lijkt het op over donderen. Later krijg je dan de problemen.

Ik zal als ik jullie was er nog een half jaar voor uittrekken om de pony meer spieren te laten kweken en er dan pas opstappen. De pony is behoorlijk iel vooral van achteren.

we overvallen hem niet want wij maken altijd al paarden zadelmak en als ze braaf reageren kun je tog zo doorpakken , hij is al 3 en een half en heeft altijd op de wei gestaan en de spieren en conditie krijgt ze door te rijden , we rijden maar 10 minuten hoor. en als die mij neit kon dragen had ze al gereageerd of door de benen gegaan

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:19

ja, ik weet ook dat het makkelijker is om met korte beugels te rijden, want ik rijd ook op een kleine pony Knipoog

en dat met dat iele valt reuze mee, want niet iedere pony is een en al bonk spieren

heel leuk dat je al los gaat rijden, en dat het zo goed gaat Haha!

nog veel plezier met hem

xxx charlotte

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:21

josien schreef:

Die pony kan haar makkelijk dragen.
Vind je het gek dat de pony nog niet gespierd is?
Die spieren krijgt hij wel van het trainen, maar hij kan haar echt makkelijk dragen.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:26

Tinkelbel schreef:
josien schreef:

Die pony kan haar makkelijk dragen.
Vind je het gek dat de pony nog niet gespierd is?
Die spieren krijgt hij wel van het trainen, maar hij kan haar echt makkelijk dragen.

ik ben het helemaal met Tinkelbel eens Knipoog

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:33

Alles leuk en aardig over de bespiering, maar denk ook een na over geestelijke conditie van zo'n paardje. Zoals het hier verteld wordt klinkt t alsof het diertje nogal overrompeld wordt. Een jong paard heeft vaak veel tijd nodig om alles te verwerken, jonge paarden willen meestal het liefst alles voor je doen, net als jonge kinderen. Het is dan aan de ruiter om m af en toe een beetje af te remmen zodat ie "zichzelf niet voorbij loopt" en m de tijd te geven om alle nieuwe indrukken te kunnen verwerken. Ik zou er persoonlijk wat meer tijd voor uittrekken, maar ja ieder zijn eigen methode Knipoog
Wel een leuke pony hoor Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:09

Yorel schreef:
Alles leuk en aardig over de bespiering, maar denk ook een na over geestelijke conditie van zo'n paardje. Zoals het hier verteld wordt klinkt t alsof het diertje nogal overrompeld wordt. Een jong paard heeft vaak veel tijd nodig om alles te verwerken, jonge paarden willen meestal het liefst alles voor je doen, net als jonge kinderen. Het is dan aan de ruiter om m af en toe een beetje af te remmen zodat ie "zichzelf niet voorbij loopt" en m de tijd te geven om alle nieuwe indrukken te kunnen verwerken. Ik zou er persoonlijk wat meer tijd voor uittrekken, maar ja ieder zijn eigen methode Knipoog

Helemaal mee eens Ja

KiWiKo

Re: Kneeltje zadelmak maken, foto's eerste keer iemand erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:12

ik denk dat ze al een tijdje bezig zijn met longeren en het zadelmak maken, ik denk dat er nu voor het eerst een ruiter opzit............ en zoals ik alle voorbereidingen zie, helm/bp/laarzen dan zit dat denk ik allemaal wel goed

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:22

Yorel schreef:

ik vind dat je daar helemaal niks over kan zeggen, want je kent de pony geeneens. ik vind dat je het dan beter het kunnen vragen want je weer heeeelemaal NIKS van de pony en nu kom je een beetje betweterig over, van dat je alles van de pony kent door die paar foto's
en je weet nooit wat ze al allemaal heeft gedaan met longeren en al dat Knipoog en hoelang ze eraan besteed heeft. ze zegt dat het goed gaat, en dat ze al los gaat rijden, dus ik denk dat ze het wel goed heeft gedaan hoor

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:46

Zoals ik het nu in eerste instantie lees, dacht ik ook van die overhaast het wel heel erg.
Ene dag zadel erop,
volgende dag zelf erop,
dag erna los en alles gaat goed.
Maar volgens mij zit er toch al wel meer werk met de pony achter,
en als jullie er al meer in hebben gereden zal het toch wel goed zitten Lachen

Vind het in elk geval een leuk ponytje om te zien,
en veel plezier ermee nog Lachen

Groetjes Lachen

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:48

gijsenkim schreef:
ik denk dat ze al een tijdje bezig zijn met longeren en het zadelmak maken, ik denk dat er nu voor het eerst een ruiter opzit............ en zoals ik alle voorbereidingen zie, helm/bp/laarzen dan zit dat denk ik allemaal wel goed

Je haalt me de woorden uit de mond Lachen

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:50

Yorel schreef:
Alles leuk en aardig over de bespiering, maar denk ook een na over geestelijke conditie van zo'n paardje. Zoals het hier verteld wordt klinkt t alsof het diertje nogal overrompeld wordt. Een jong paard heeft vaak veel tijd nodig om alles te verwerken, jonge paarden willen meestal het liefst alles voor je doen, net als jonge kinderen. Het is dan aan de ruiter om m af en toe een beetje af te remmen zodat ie "zichzelf niet voorbij loopt" en m de tijd te geven om alle nieuwe indrukken te kunnen verwerken. Ik zou er persoonlijk wat meer tijd voor uittrekken, maar ja ieder zijn eigen methode
Wel een leuke pony hoor

Amen!! _/-o_

lisjuhandty schreef:
...de pony hadden we van de wei gehaald , bekapt , hoofdstel omgedaan en gelongeerd hij was super braaf toen het zadel erop en hij liep braaf rond.de volgende dag ging ik erop
let niet op de houding
want dit was mijn eerste pony die ik zadelmak heb gemaakt.

Echt veel te veel in een keer!!

lisjuhandty schreef:
...
want wij maken altijd al paarden zadelmak...

En niet echt consequent in je antwoorden...

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:09

Leuke fotos knap ook van het ponytje maar hoe groot is hij/zij en jij dan want het lijkt wel of je te groot bent voor die pony. Maar verder heel leuk

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:35

Ik vind het er leuk uitzien!

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 16:39

noekiejj schreef:
Leuke fotos knap ook van het ponytje maar hoe groot is hij/zij en jij dan want het lijkt wel of je te groot bent voor die pony. Maar verder heel leuk

ik ben ook iets te groot maar ik kan er moelijk iemand van 10 opzetten die niet weet wat ze moet doen.

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 16:41

Fitch schreef:
Yorel schreef:
Alles leuk en aardig over de bespiering, maar denk ook een na over geestelijke conditie van zo'n paardje. Zoals het hier verteld wordt klinkt t alsof het diertje nogal overrompeld wordt. Een jong paard heeft vaak veel tijd nodig om alles te verwerken, jonge paarden willen meestal het liefst alles voor je doen, net als jonge kinderen. Het is dan aan de ruiter om m af en toe een beetje af te remmen zodat ie "zichzelf niet voorbij loopt" en m de tijd te geven om alle nieuwe indrukken te kunnen verwerken. Ik zou er persoonlijk wat meer tijd voor uittrekken, maar ja ieder zijn eigen methode
Wel een leuke pony hoor

Amen!! _/-o_

lisjuhandty schreef:
...de pony hadden we van de wei gehaald , bekapt , hoofdstel omgedaan en gelongeerd hij was super braaf toen het zadel erop en hij liep braaf rond.de volgende dag ging ik erop
let niet op de houding
want dit was mijn eerste pony die ik zadelmak heb gemaakt.

Echt veel te veel in een keer!!

lisjuhandty schreef:
...
want wij maken altijd al paarden zadelmak...

En niet echt consequent in je antwoorden...

hoezo teveel in 1 keer dan helemaal niet teveel in 1 keer hij werkt 2 dagen en nu heeft hij een week rust hij wordt niet overdonderd want hij heeft alle vrijheid en als ze kan het wel geestelijk aan want hij krijgt nu dage rust en normaal moet je elke dag 10 minuten en dan volende dag weer zodat een paard weet wat er bedoeld word

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 16:42

LoveJoew schreef:
Zoals ik het nu in eerste instantie lees, dacht ik ook van die overhaast het wel heel erg.
Ene dag zadel erop,
volgende dag zelf erop,
dag erna los en alles gaat goed.
Maar volgens mij zit er toch al wel meer werk met de pony achter,
en als jullie er al meer in hebben gereden zal het toch wel goed zitten Lachen

Vind het in elk geval een leuk ponytje om te zien,
en veel plezier ermee nog Lachen

Groetjes Lachen

we geven hem nu een week vrij en we kijken wel eerst hoe ze reageert als ze schrikt of bang is dan gaan we niet verder en doen dat de volegnde keer

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:43

Als je al langer bezig bent met longeren vind ik het allemaal goed kunnen Haha! Ze kan je best houden.

Maar als jullie die 1e dag voor het eerst hebben gelongeerd en dan meteen met zadel en 2e dag meteen erop vind ik het beetje vlot...

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:43

lisjuhandty schreef:
noekiejj schreef:

ik ben ook iets te groot maar ik kan er moelijk iemand van 10 opzetten die niet weet wat ze moet doen.

niet om vervelend te doen maar dit is het eerste ponytje wat jij zadellmak maakt, dus jij weet ook niet goed wat je moet doen Knipoog

maar bij zadelmak maken heb ik ook wel eens op kleine ponys gereden voor de stal waar ik werkte. maar hou de pony gewoon ff in de gaten
Laatst bijgewerkt door nikki19 op 31-03-05 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt