Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

horsegirl28 schreef:oow sorry had je uitleg niet verder gelezen
linnepin22 schreef:momenteel wil ze dus eigenlijk niet stappen of draven....voorheen zat er totaal geen kwaad in dit paard en deze streken heeft ze ook niet eerder vertoond. Vandaar dat ik denk aan pijn.
in de wei en aan de longe loopt ze verder redelijk goed. het is echt alleen als er gewixht op dr rug drukt. Met opzadelen is er niets aan de hand. Met opstappen is ze altijd al ongeduldig,
botanya schreef:ik heb hetzelfde met mijn paard
ze is nu bijna 5
in het begin dat ik haar had was er niks aan de hand...
maar nu sinds 2 maand doet ze heel vervelend bij het opzadelen, ze loopt heen en weer, en draait haar kont de hele tijd om...
en heel soms probeert ze mij te trappen of bijten..
er is een dierenarst bij geweest en die heeft haar van neus tot staart bekeken en gevoelt en hij zei dat ze geen pijn heeft, maar dat het gewoon zeikerigheid is, tja
linnepin22 schreef:Hoihoi,
Ik rijd sinds een aantal maanden een 3.5 jarige friese merrie. Het rijden gaan verder goed tot een aantal dagen geleden. Ineens begon ze achteruit te trappen terwijl ik erop zat en als ik wilde stappen of draven begon ze te bokken. Ik dacht in de eerste intanstantie dat ze jeuk of geirriteerde benen had, ze heeft namelijk mok. \
Vandaag was weer hetzelfde probleem...ik heb t zadel eraf gehaald en ben met mijn vingers over dr rug heen gegaan....en wanneer ik op bepaalde plekken drukte begon ze haar oren in de nek te leggen en achteruit te trappen en te bokken. Naar mijn idee heeft ze dus pijn.
Volgens een kennis van mij....is de merrie mij aan het uitproberen enheet ze nergens last van.
Wat denken jullie?
PartTwo schreef:Ik denk ook dat het het zadel is maar ze kan ook gewoon heel erg tegen je been zijn....