beau...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

beau...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 18:06

als dit bij ITP hoort, moet iemand het maar even verplaatsen... Knipoog
oke, hier weer wat fotoos van mijn verzorgpony beau... ze is de laatste tijd strontvervelend.... ze is deze week al 5 keer uitgebroken (vraag me niet hoe...) en als ik erop zit, bokt of steigert ze me eraf of bijt ze me in mn benen..... Huilen ook als ik haar longeer en iets staat haar niet aan..dan gaat ze gewoon naar je steigeren,happen of schoppen.. Verdrietig
misschien moet ze gewoon even goed aangepakt worden, want toen ik haar van de zomer inreed, was ze super lief en niks aan de hand.. dus als iemand nog tips heeft...? Knipoog

Afbeelding

een drafje Cool

Afbeelding

gaaaaaaaaaaalop...en oh wat kijken we weer vrolijk vandaag... Schijnheilig

Afbeelding

weer draven

Afbeelding

beetje lomp... Clown

Afbeelding

Kwijl

Afbeelding

maar baaas ik zie toch wel iets heeeeeeeeel interessants hoor... Haha!

Afbeelding

kijk, mijn nieuwe (orginele Clown ) halster...

Afbeelding

hier was ze dus uitgebroken, en liep ze over het erf... Boos!

Afbeelding

hup met die beentjes, kriebel in de teentjes.. Knipoog

Afbeelding

zo nou heb je wel weer genoeg fotoos gemaakt hoor, doewg! Doei!

groetjes manon&Beau... Lovers

Taron

Re: beau...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:08

wat is ze lief!!
en die kleur staan ook heel leuk!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 18:10

dankje.... Bloos net nieuw! ik dacht nog, zal ik het wel kopen, want ieder1 heeft het al, maar ik dacht, ach wat maakt het uit, ik vind het leuk dus...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:16

leuke pony zeg,,!! Haha! loopt lekker Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 18:23

had je haar over het erf moeten zien lopen! staart in de lucht, hoofd in de lucht en maar showen..! echt zo van: kijk baas ik ben los! }> nanananana...zie me nu nog maar te pakken! (ik was alleen minder blij... Knipoog )

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:00

IS ze nog niet zolang onder het zadel???

Misschien heb je haar wel een btje overdondert met het inrijden en is ze daarom nu zo strontvervelend!!

Als ze nog jong zijn hebben jonge paarden en ponys vaak goede en slechte tijden!!! Dus gaat vast wel over maar geef haar anders gewoon ff 2 weekjes tot een maand rust dat helpt en probeer haar anders zoveel mogelijk op de ontspanning te rijden!!

Succes!

KUS

peerdjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:25

hoi,

nou bokken en steigeren kan ze niej als je haar goed stevig aan de slof doet en voorwaarts rijd met bijv sporen zodra ze bokt slof hard aantrekken en kop omhoog trekken kunnen ze nooit hoog en goed bokken,aan de longe een pasoa tuig omdoen en de buitenkant wat strakker en haar goed voorwaarts laten lopen vooral galop en draf en trapt ze zon knal geven dan houyd ze vanzelf op!!
paardengekken ga naar:www.lidl.nl kun je goedkoop paardenspullen kopen!!! zowel 4-4 als 7-4-2005 zegt:
en als ze buit oook un mep geve gwn consecuent blijven en dat ontsnappen geen idee wat je daaraan kan doen misschien bestaat er zoiets van een stroomschok halster net zoals bij honden!
owja als je haar longeerd doe dat dan eens met een hoofdstel zonder teugels met bit eraan.

-wikkel de longeerlijk 2 x om de ring van het bit waar jij staat en klik hem aan de andere kant weer vast dus onder dr kin door!
-longeer eens met dubbele lijn.......
(doe haar evt een longeersingel om)
maargoed klik aan de ene kant van het bit een longeerlijn en aan de andere kant ook 1 de buiteste doe je over dr rug (later eens langs dr kont)
en stuur net zoals met teugels! wil ze je nou aanvallen trek haar dan terug met de buitenste lijn!!!!
probeer de longeerzweep vlak naast/achter haar kont te houden altijd in je hand met de binnenste longeerlijn,dus kruisend over je buitenlongeerhand heen! dit doe je omdat je waarschijnlijk je buiten longeerlijn meer nodig hebt!!
-huur eens wat boeken over longeren en join uos in de bieb
-doe een join up zodat ze je gat vertrouwen
-koop een super lichte longeerzweep desnoods een menzweep.

meer vragen??? pb mij maar even! ik heb hier ervaring mee!

gr. peerdjuh

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:32

Wat een leuk paardje!!
Wat raar dat hij de laatste tijd zo doet. De manier van Peerdjuh lijkt me ook niet alles. Ik zou het eerst anders proberen op te lossen. Misschien heeft hij wel ergens pijn ( zadel, hoofdstel of misschien wel iets met z'n rug??).
Ik zou dat eerst goednakijken ( of heb ik daarover heen gelezen?) en eventueel met behulp van iemand anders ( kundig iemand).
Als dit niet het geval is kun je altijd nog gaan aanpakken.
Heel veel succes ermee!!

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:39

Ohhh...wat een liefje, ziet er echt leuk uit!!!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:14

peerdjuh schreef:
hoi,

nou bokken en steigeren kan ze niej als je haar goed stevig aan de slof doet en voorwaarts rijd met bijv sporen zodra ze bokt slof hard aantrekken en kop omhoog trekken kunnen ze nooit hoog en goed bokken,aan de longe een pasoa tuig omdoen en de buitenkant wat strakker en haar goed voorwaarts laten lopen vooral galop en draf en trapt ze zon knal geven dan houyd ze vanzelf op!!
paardengekken ga naar:www.lidl.nl kun je goedkoop paardenspullen kopen!!! zowel 4-4 als 7-4-2005 zegt:
en als ze buit oook un mep geve gwn consecuent blijven en dat ontsnappen geen idee wat je daaraan kan doen misschien bestaat er zoiets van een stroomschok halster net zoals bij honden!
owja als je haar longeerd doe dat dan eens met een hoofdstel zonder teugels met bit eraan.

-wikkel de longeerlijk 2 x om de ring van het bit waar jij staat en klik hem aan de andere kant weer vast dus onder dr kin door!
-longeer eens met dubbele lijn.......
(doe haar evt een longeersingel om)
maargoed klik aan de ene kant van het bit een longeerlijn en aan de andere kant ook 1 de buiteste doe je over dr rug (later eens langs dr kont)
en stuur net zoals met teugels! wil ze je nou aanvallen trek haar dan terug met de buitenste lijn!!!!
probeer de longeerzweep vlak naast/achter haar kont te houden altijd in je hand met de binnenste longeerlijn,dus kruisend over je buitenlongeerhand heen! dit doe je omdat je waarschijnlijk je buiten longeerlijn meer nodig hebt!!
-huur eens wat boeken over longeren en join uos in de bieb
-doe een join up zodat ze je gat vertrouwen
-koop een super lichte longeerzweep desnoods een menzweep.

meer vragen??? pb mij maar even! ik heb hier ervaring mee!

gr. peerdjuh

pfff....
Huur zelf maar eens een paar boeken 'hoe ga ik met mijn paard om' want dit

Aan de TS: Leuke verzorgpony heb je! Dat halster staat er ook leuk bij! Haha!