Aris Floint (3 jarige haf na half jaar at work)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aris Floint (3 jarige haf na half jaar at work)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:02

hallo..
om deze haflinger is een half jaar geleden hier op bokt veel te doen geweest..ik heb hem toen hij 2,5 was (half jaar geleden dus) zadelmak gemaakt en gezorgt dat er een stuur, gas en rem op zat...dat was gelukt en toen heeft ie een half jaar in de wei gestaan...sinds 2 weken ben ik hem weer voledig aan het trainen omdat de eigenaar wil dar we wedstrijden gaan starten in de zomer Lachen

maandag heeft femke foto´s gemaakt voor me

hij is een beetje vuil Bloos ...na het rijden heeft ie en bad gehad Tong uitsteken

Afbeelding
hier liepen we het stuk zand op waar ik ging rijden....

Afbeelding
aansingelen Clown

Afbeelding
eerst longeren....

Afbeelding
nieuw hoofdstel..

Afbeelding

Afbeelding
z´n koppie zakt al iets Lachen

Afbeelding
Gaaaalop

Afbeelding

Afbeelding
mooie foto alleen mijn houding Verdrietig

Afbeelding
daar gaat z´n koppie Pling

Afbeelding
volgens mij doe ik aan lichtrijden Clown

Afbeelding

Afbeelding

Toen was ie klaar Lachen

punten op mijn houding: knik in ellebogen ontbreekt....soms te lange teugels en kapstokjes...

commentaar op mijn houding gewenst Lachen

groetjes janneke

qwinty

Re: Aris Floint (3 jarige haf na half jaar at work)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:05

Ik heb je vorige topic helaas niet gevoglt , maar waarom al op zijn 2,5 jaar al zadelmak gemaakt alsik dat vragen mag..?

Verder kunnen je beugels wel een gaatje langer vind ik en prober je haden als een vuist en dan je duimen omhoog te laten weizen.
Veder vind ik het er wel goed uit zien Lachen..
Veel suc-6 met hem en doe rustig aan he hij is nog jong Knipoog..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:35

Ik denk dat dat in het oude topic al uitvoerig was besproken (als ik het goed begrijp.......)

Ik vind het geheel er best netjes uitzien, alleen krijg ik het idee dat je hem te graag naar beneden wil hebben en af en toe was forceerd (handen te laag en dan iets trekken). kan ook gewoon een verkeerd moment zijn ofzo..

Verder is t heel netjes. Rustig aan doen he, hij heeft zn hele leven nog voor zich!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:41

Ach gut Goed dat je ons advies hebt opgevolgd, het beestje ziet er nu al een stuk beter uit! Veel volwassener, het is misschien handig als je even een goede foto van vorig jaar erbij zet.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:00

Tulandro schreef:
:(:) Goed dat je ons advies hebt opgevolgd, het beestje ziet er nu al een stuk beter uit! Veel volwassener, het is misschien handig als je even een goede foto van vorig jaar erbij zet.

Daar ben ik het ook mee eens.
Ziet er stukken beter uit OK dan!
Dat half jaartje wei heeft hem echt goed gedaan.
Doe lekker rustig aan met hem en dan zal het vast
een leuke pony worden. Lachen

En op je rijden, je zou je beugels iets langer kunnen doen Knipoog
veel succes ermee

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:08

Nou, ziet er echt super uit!! Ik kan me het topic nog heel goed herinneren, weet ook nog precies hoe hij eruit zag. Wat is hij erop vooruit gegaan zeg!! Ga zo door Ja.

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:12

Hoi,

leuk dier! Daar zit best wat in! Ik vind het er absoluut niet verkeerd uitzien wanneer je bedenkt dat je pas sinds twee weken weer bezig bent.
Kritiek op je houding mocht he? Knipoog
De te lange teugels, ontbrekende knik in armen en kapstokjes noemde je.

Kapstokjes klopt wel, maar daar zou ik me in de eerste plaats niet druk om maken. Dat komt wel in de afwerking.
Je zit veel en veel te veel naar achter in je zadel en absoluut niet in het diepste punt. Dit komt omdat het zadel wat naar achter helt. Kan je het niet laten opvullen?
Je versterkt zelf het effect door met iets korte beugels te rijden. Die zou ik inderdaad maar een gaatje langer doen.
Je kan nooit mooi rechtop zitten zolang je geen kans ziet netjes in het diepste punt van je zadel te zitten. Trouwens, hoe wil je je pony onder je houden? Of je duwt hem 'vooruit' of je zit hem te remmen/ in de weg.

Die te lange teugels klopt in principe ook wel, maar hou goed in de gaten dat je dat in de goede volgorde op gaat lossen. Bedoel je echt 'te lange teugels', of bedoel je dat je niet helemaal tevreden bent over z'n hoofd/halshouding?
Dat zal je zelf ook wel weten, maar het is nog steeds een veelgemaakte fout; sjorren aan het hoofd en de teugels korter trekken/zagen om de gewenste teugellengte te verkrijgen. Persoonlijk vind ik je teugels pas 'te lang' als ze in waslijntjes hangen. Je pony maakt dankbaar gebruik van de lengte die jij biedt. Zo'n ramp is dat niet, je zit er pas weer sinds twee weken op! Laat hem maar lekker op eigen benen lopen!

Als jij het tempo goed beheerst en hem onder je kan houden, kan je hem met je benen naar je hand toe rijden. Ontspant hij, gaat die motor vanachter goed aan het werk en laat hij z'n koppie dan wat zakken, dan kan jij door been/ophouding ruimte creëren van voren en zal je vanzelf de teugels korter kunnen vragen en nemen zonder dat hij daarbij op je handen gaat hangen.
Ik neem aan dat je hem ook wel met bijzet longeert?

Wanneer je het zadelprobleem opgelost heb, kan je mooi rechtop zitten en kan je beter ontspannen in je schouders. Dan zal je zien dat je armen mee ontspannen en hou je die knik ook makkelijker. Je zet je armen nu een beetje vast.
Misschien nu je achter de computer zit, merk je dat je zelfs nu je schouders wat aanspant. Laten zakken en een beetje naar achteren houden.

Afijn, ik ben er weer een heel verhaal van aan het maken.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes!

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:17

Stukken beter dan eerst Ja Je hebt er goed aan gedaan hem een half jaar vakantie te geven. Maar om nu meteen deze zomer met wedstrijden te beginnen? Daar zou ik wel twee keer over denken, maar goed, ik ben de eigenaar ook niet. Doe lekker rustig aan en genier van het rijden Lachen

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:21

Yeeeeeeeeeeeeeeey Janneke hehehe Haha!
Dat hoofdstel staat hem erg leuk hoor.
Ik ga je geen tips op je houding geven want ik heb dezelfde fouten als jij Clown

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:25

Nettie schreef:
Stukken beter dan eerst Ja Je hebt er goed aan gedaan hem een half jaar vakantie te geven. Maar om nu meteen deze zomer met wedstrijden te beginnen? Daar zou ik wel twee keer over denken, maar goed, ik ben de eigenaar ook niet. Doe lekker rustig aan en genier van het rijden Lachen

valt wel mee, wedstrijden zijun niet mega zwaar, en het paard doet er alleen maar ervaring van op.
Gewoon lekker 1 proefje rijden 1e keer, omdat het geestelijk wel zwaar is voor het paard

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:44

Alacairion schreef:
Ik denk dat dat in het oude topic al uitvoerig was besproken (als ik het goed begrijp.......)

Maar helaas heb ik dat niet gelezen en om misverstanden te voor komen vraag ik het gewoon.
straks zeg ik iets verkeerds miss dus vandaar... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:42

qwinty ik pb je de url naar dat topic wel..dan kun je het zien en lezen....

verder....ik ben momenteel op zoek naar les maar valt niet echt mee hier in de buurt...

mijn houding probeer ik aan te werken maarja...zonder les merk je zelf niet echt wat je verkeerd doet..

maar toch bedankt voor de tips!!!!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:46

Hey Janneke !!
wat was er dan over hem te doen op bokt ??
Neej ik ben niet nieuwsgierig Tong uitsteken Whaha

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:49

ennuh je kan tog gewoon bij jac gaan lessen ?? Die geeft egt kaaj goed les !!
trouwens jij kan dat weten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:30

BeppyLotje schreef:
Als die zo goed les zou geven was ik niet gestopt vorig jaar Rolleyes
maarja...praat dat maar mooi uit via msn...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:35

0ojannekeo0 schreef:
BeppyLotje schreef:
Als die zo goed les zou geven was ik niet gestopt vorig jaar Rolleyes
maarja...praat dat maar mooi uit via msn...

Whahaha, okeej doen we Knipoog Maar wat was er nou in dat vorige topic ??

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:54

gaat goed joh
succes heh Haha!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:13

heeey janneke...

Ja ik vind dat hij er zowiezo een stuk beter uit ziet nu...
Ik had hem ook al een hele tijd niet gezien..en toen ik hem zo zondag/maandag zag.. vond ik hem super veranderd...
Hij klopt nu in vergelijking ook weer meer... en zijn bouw en gangen zijn stukken vooruit gegaan...

Nou... ik denk dat t allemaal wel goed gaat komen...
Gewoon rustig aan alles opbouwen..en lekker werken met hem...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:58

Wat is het toch een lekker beest Kwijl!

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:10

Ik vind het er goed uit zien voor een paardje dat 2 weken onder het zadel is, maar ik heb wel nog wat opmerkingen over je houding Knipoog .
Zoiezo wat je zelf al zei: je ellebogen netjes aan het lichaam houden.
Verder lijkt het me inderdaad een goed idee als je je zadel laat opvullen want je zit nou te ver naar achteren, waardoor je je onderbenen ook naar voren steekt die naar achteren horen te liggen.
Je hakken horen uitgedrukt te zijn en je tenen naar binnen gedraaid.
Ook rijd je met pianohandjes en geef je de indruk het paard vast te zetten. Ontspan je armen, schouders en handen dan kan het paard ook lekker ontspannen Knipoog .
Succes met de wedstrijden!

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 07:19

Ziet er goed uit Ja
Mooie haflinger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:47

Jooske schreef:
Ik vind het er goed uit zien voor een paardje dat 2 weken onder het zadel is, maar ik heb wel nog wat opmerkingen over je houding Knipoog .
Zoiezo wat je zelf al zei: je ellebogen netjes aan het lichaam houden.
Verder lijkt het me inderdaad een goed idee als je je zadel laat opvullen want je zit nou te ver naar achteren, waardoor je je onderbenen ook naar voren steekt die naar achteren horen te liggen.
Je hakken horen uitgedrukt te zijn en je tenen naar binnen gedraaid.
Ook rijd je met pianohandjes en geef je de indruk het paard vast te zetten. Ontspan je armen, schouders en handen dan kan het paard ook lekker ontspannen Knipoog .
Succes met de wedstrijden!

klopt wat je zegt...maar ik heb nu een beetje schrik omdat hij laatst eruit genaaid is aan de longe Gaaaap ik ben ook les zoekende zoals je hebt kunnen lezen..maar dat schier niet echt op hier dicht in de buurt