Mijn 5jarige KWPNmerrie schrikt nog al gauw als we aan het rijden zijn in de bak..
en dan kan ik haar niet houden, dan rent ze dus als een gek die bak door..
Dus hebben jullie mischien nog tips ofzo?
ik wordt er af en toe niet goed van
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

hallo iedereen...moonshine88 schreef::D hallo iedereen...
Dat is echt een rtoprobleem. Dat had ik ook een tijdje met een pony. Maar die is er nu redelijk vanaf. Als er bijvoorbeeld in de hoek of een zijde van de bak iets engs is weet je natuurlijk dat ze daar weg gaat springen en rennen. Als je langs die zijde gaat(langs dat enge deel dus) kijkt ze waarschijnlijk naar dat engs. Anders steld ze namelijk heel erg aan! Zorg er voor dat ze niet naar dat enge kijkt. Dus als je op de linkerhand zit en rechts bij A ofzo is iets engs gaat ze met haar hoofd er naar toe. Doe dan veel binnenbeen en linkerteugel naar binnen alsof je wlt afwenden maar door je binnenbeen tog niet. Nog iets; blijf niet eeuwig langs dat enge stukje oefenen maar ook is een tijdje aan de andere kant van de bak. O, ja ik zette mijn pony ook wel eens even recht voor dat engs zodat hij het kon zie.(dan vond ze het namelijk niet eng want hij is supernieuwschierig. HAHA. Succes en groetjes mij
wisja schreef:uuhm.. ja somige mensjes vinden het beetje zielig .. maar ik heb het ook een tijd gehad met mijn paardje en die ging ook bokken enzo maar ik ging gewoon of een beetje lichtjes zagen.. en als ze dan reageerde stopte ik.. of in 1x 1 ruk in ze mond geven meestal hebbe ze dan effies zoiets van ja wat gebeurt der en dan stopt die.. of je kan hem naar de muur trekken.. met ze hoofd.. helpt ook ze stoppen liever dan dat ze hun neus stoten.. of op een volte zette.. kan ook stopt die ook.. je kan hem ook door te straffen gewoon een flinke schop geven(klinkt banketstaaf ik weet:P) en dan zit die opsig in galop omdat hetvan jou moet en dan terug nemen..

wisja schreef:uuhm.. ja somige mensjes vinden het beetje zielig .. maar ik heb het ook een tijd gehad met mijn paardje en die ging ook bokken enzo maar ik ging gewoon of een beetje lichtjes zagen.. en als ze dan reageerde stopte ik.. of in 1x 1 ruk in ze mond geven meestal hebbe ze dan effies zoiets van ja wat gebeurt der en dan stopt die.. of je kan hem naar de muur trekken.. met ze hoofd.. helpt ook ze stoppen liever dan dat ze hun neus stoten.. of op een volte zette.. kan ook stopt die ook.. je kan hem ook door te straffen gewoon een flinke schop geven(klinkt banketstaaf ik weet:P) en dan zit die opsig in galop omdat hetvan jou moet en dan terug nemen..
Ik zou daar absoluut niet voor kiezen net zoals meerdere met mij eens zijn, of je moet totaal geen andere uitweg meer weten. bijv. in een buitenrit ofzo als je paard er dan vandoor gaat kun je wel eensgrof zijn, als je op de weg afrent ofzo...
. Vóór ik haar kocht had ik haar al vaker gereden en meermalen was ik zelf een beetje zenuwachtig omdat ik een beetje angstig was voor haar paniekerigheid.
). Maar omdat ik me zeker voel op haar en ECHT weet dat ze me toch wel volgt, reageerde ik superkoel! Géén paniekerigheid, gewoon paard omstellen en: KLAAR! Konden daarna rustig verder stappen. Geen centje pijn.
Fielychi schreef:Het plaats delict zou ik niet gaan ontwijken, maar ook niet extra aandacht aan geven. Door te ontwijken ontwijk je het probleem = nooit oplossing. Juist door er extra aandacht aan te geven wordt het paard zenuwachtig, lijkt mij.
Gewoon doorrijden alsof je neus bloedt.