Primeur: Fjord Wodan @ dressuur!!!!!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vivanes

Primeur: Fjord Wodan @ dressuur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 20:54

Jaja, het was vanavond weer zover voor een fotosessie. Dit zijn de foto's van vanavond van Jytte (Esmir op bokt) met Wodan! Enjoy!!!

(Commentaar zal ze zelf wel geven, en oja geen cap is op eigen risico...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Marjon_

Re: Primeur: Fjord Wodan @ dressuur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:03

Ik vind het er eerlijk gezegd helemaal niet netjes uitzien. Op sommige foto's gesjor en getrek. Pony loopt alles behalve ontspannen, te diep.. Ik snap dat hij nog jong is (als het een stamboekfjord is)... En probeer de tenen niet naar buiten te draaien dat je prikt met de sporen..

Mag ik eigenlijk vragen waarom er met sporen gereden word op zo'n jonge pony? Daar ben ik altijd zo nieuwsgierig naar!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:05

dankje, ik vind die galop foto erg slecht

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:10

de ruiter zit netjes hoor, kan ik niets van zeggen. Maar de pony loopt gewoon veel te diep. Echt veel gesjor en getrek zie ik niet, maargoed. Lijkt me een pony die echt makkelijk te diep gaat.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:12

siets schreef:
de ruiter zit netjes hoor, kan ik niets van zeggen. Maar de pony loopt gewoon veel te diep. Echt veel gesjor en getrek zie ik niet, maargoed. Lijkt me een pony die echt makkelijk te diep gaat.

idd hij liep eerst helemaal met de kin oppe borst Haha!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:12

siets schreef:

Naja gesjor en getrek... het is niet echt ontspannen... Maar als mijn pony zo jong zou zijn zou ik me helemaal geen zorgen maken over dat dressuurgedoe... Maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk Lachen

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:15

ik vind het ook geen ontspannen plaatje, loopt veel te diep

verder een erg leuke fjord hoor!

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:30

Ik vind het er juist wel ontspannen uitzien, op die galopfoto na.
En dat te diep lopen is toch niet een teken van spanning? Of zit ik er naast?? Maar goed, leuke fjord hoor *LOL*

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:37

Zo te zien kruipt je pony inderdaad graag achter de loodlijn met zijn koppie.
Probeer hem wat meer ruimte te geven met je hand (met name galop) en zorg dat je goed blijft drijven zodat hij toch je hand wat meer in de lengte op gaat zoeken.
Ik adviseer je om niet meer te proberen hem aan de teugel te rijden maar meer het neusje eruit te rijden.
Het zou zonde zijn als hij zo in dit houdinkje zou blijven lopen.
Overigens vind ik het wel een mooi dier Ja
Nog wel typisch een jong pony kontje Haha!
Had Taco ook op die leeftijd Haha!

@ Bliksemlover, Overigens ben ik het niet eens met de opmerking dat hij op deze leeftijd nog niet aan dressuur gedoe hoeft te werken. Als ik het goed heb is deze jongen dit jaar 4 geworden.
Ik ben toen met Taco ook begonnen met wedstrijden.
Sterker nog toen Taco bijna 4 jaar en 11 maanden was was hij al M1 startgerechtigd Knipoog

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:14

Gewoon lekker voorwaarts rijden, komt het helemaal goed!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 06:54

ik sluit me aan bij de rest ,hij loopt idd heel erg diep en in mekaar getrokken en idd waarom rij je met sporen als ie je been niet snapt dan zal dat met sporen echt niet beter worden rij hem een tijd met zweep als ie niet voorwaarts is

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 07:29

Leuke fjordje!!
Hij loopt wel te diep, het lijk net of hij een beetje hangt..

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:32

bliksemluver schreef:
Ik vind het er eerlijk gezegd helemaal niet netjes uitzien. Op sommige foto's gesjor en getrek. Pony loopt alles behalve ontspannen, te diep.. Ik snap dat hij nog jong is (als het een stamboekfjord is)... En probeer de tenen niet naar buiten te draaien dat je prikt met de sporen..

Mag ik eigenlijk vragen waarom er met sporen gereden word op zo'n jonge pony? Daar ben ik altijd zo nieuwsgierig naar!

Je kunt ook overdrijven natuurlijk....

Er zijn heus wel wat opmerkingen bij te plaatsen, maar zó erg ziet het er echt niet uit.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:58

Wat een schatje, mooi lang voorbeen.
Hij loopt 'op de kop', probeer hem goed voorwaarts te houden en idd het neusje eruit proberen te rijden.

Maar nee, ik vind niet dat de ruiter trekt en sjort, en ik zie ook niet dat ze haar sporen overmatig gebruikt.

Komt wel goed..! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:08

Ik word moe als ik er naar kijk! Wat lijkt die pony gigantisch op je handen te hangen zeg! Inderdaad lekker goed voorwaarts houden en die neus eruit! Spoortje is dus helemaal zo'n slecht idee nog niet Lachen

Hij lijkt trouwens nog een ontzettend dikke vacht te hebben? Ben benieuwd hoe hij er 's zomers uitziet Lachen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:16

Nou ik vind dat gesjor en getrek wel meevallen. Ze houdt haar handen netjes gelijk en zit niet op haar knie-en, alleen de galopfoto komt wat tegenwerkend over. Verder kan iedereen wel zien dat deze Fjord wat diep en opgetrokken loopt, maar verder wel ontspannen eruit ziet. Veel meer Fjorden hebben hier last van, regelmatig zie ik ze zo lopen. Probeer inderdaad gewoon lekker dat neusje eruit te rijden...

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:57

probeer je handen recht op te houden en vooruit te kijken!
verder loopt hij netjes hoor!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:07

allereerst bedankt voor de reactie's.

hij loopt zeker te diep, dat weet ik, en er word ook aan gewerkt. ik ben pas sinds een paar weken weer begonnen met hem (dr waren wat dingetjes gebeurd waardoor ik hem niet heb gereden), en ik vind zelf dat het alweer een vrij aardig begin is.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:08

Taaclover schreef:

@ Bliksemlover, Overigens ben ik het niet eens met de opmerking dat hij op deze leeftijd nog niet aan dressuur gedoe hoeft te werken. Als ik het goed heb is deze jongen dit jaar 4 geworden.
Ik ben toen met Taco ook begonnen met wedstrijden.
Sterker nog toen Taco bijna 4 jaar en 11 maanden was was hij al M1 startgerechtigd Knipoog

Zoals ik al zei, mijn bescheiden mening.. Iedereen heeft (gelukkig) een andere mening Lachen. Ik overdrijf misschien een beetje heel erg, sorry daarvoor.. Zo ben ik gewoon.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:17

dat taco met die leeftijd al zo ver is wil niet zeggen dat dat voor elk paard/pony is weggelegd!
je moet dat per paard/pony bekijken en daar de training op toepassen.
dressuur is voor elk paard/pony goed. alleen moet je goed kijken hoever is die is die in balans loopt die recht en op eigen benen is die ontspannen.... dan ga je pas verder lijkt me en niet eerder

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:19

ziet er best goed uit, probeer inderdaad met wat meer lengte te rijden.
veel succes nog, en trek je niet teveel van het rare- zoekende comentaar aan Knipoog

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:32

Ik vind het er wel goed uit zien. En laag lopen heeft ook zo zijn voordelen. Er zijn er die hun paard expres omlaag rijden maar ja daar gaat het nu niet over.
En ik vind het nogmaals wel uit zien. Vork
Nou Jytte (esmir) veel plezier met rijden!!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:37

Ik vind wel dat ze teveel met de handen probeerd te regelen. Laat die handen los en doe ze naar voren. En voor gewoon loslaten en de neus eruit rijden Knipoog

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:42

Heej!!! Probeer gewoon meer lengte te krijgen in de hals, verder vind ik het er goed uitzien van wat ik al eens eerder op foto's heb gezien.

Ga zo door komt allemaal goed Haha!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:43

ik heb hem alleen van veraf de laatste tijd gezien, maar wat ziet hij er anders uit met zijn winterjas. Haha! Dat zijn haren maar weer snel uitvallen, wordt hij weer zo'n uberknappe fjord Vork Pling Nu is hij alleen knap Clown
Ik vind het rijden er ontspannen uitzien, kan geen getrek en gepluk uit de foto's halen Verward ...Tja en dat neusje eruit rijden heeft bij Marco ook lang lang geduurd. Heb je iig iets waar je aan kunt werken Knipoog