stumpertje heeft les op een M2 dressuur paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

stumpertje heeft les op een M2 dressuur paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 20:16

Degenen die mij kennen wisten het natuurlijk al, maar de rest van bokt nog niet.
Ik heb sinds februari elke week prive les op het wedstrijd paard van mijn instructrice.
Dit om de reden dat ik gewoonweg niet op andere paarden kan rijden behalve mijn eigen 2, en ook omdat ik het dressuur zelf heel moelijk vind.
Vooral omdat ik met mijn Tinker (de tank) alles samen moest leren, en ik dus nooit geleerd heb op een "dressuur beleerd" paard netjes te rijden.

Eerst een stuk of 5 keer alleen zonder teugels aan de longe voor mijn zit, en sinds vorige week gewoon los door de bak. Heb erg zitten twijfelen of ik de foto's zou plaatsen, ivm al het bokt commentaar, maar what the hell, ik ben geen talent, moet alles nog leren aanvoelen en dingen opnieuw heruitvinden, dus het kan mij eigenlijk niet schelen of mensen het slecht vinden Haha!
zolang het voor mij en mijn instructrice maar goed aanvoelt toch?
Het is echt om te leren om verder te komen met de training van mijn Tinker.
Want als je iets nog nooit hebt aangevoeld, hoe moet je het een paard dan aanleren?

De dingen waarom ik oa les heb:
- mijn handen staan te laag en ik kantel ze
-benen schuif ik vaak naar voren
-aan de teugel leren werken

Eerst even aan de longe met teugels:
Afbeelding

Dan los op de volte. Vanaf hier heb ik eigenlijk op alle foto's de teugels te lang. Best zonde eigenlijk.
Het voelde echt aan alsof ik hem erg kort had, maar nee dus Knipoog
Afbeelding

Ehm.. ja... m'n cap staat scheef Clown
Afbeelding

Hier zie je goed dat ik mijn handen veel te laag heb. Maar ikw as vandaag te druk bezig om op 10 andere verschillende dingen te letten geloof ik Haha!
Afbeelding

Oorlog met Nanne, laag werken en dan zo houden lukt niet zo goed nog.
Afbeelding

Cynthia wordt gelanceerd Clown
Afbeelding

Op de volte in galop. Hier moest ik een ophouding maken en vasthouden zodat Nanne laag zou blijven. ( een poging tot)
Afbeelding

wel een spectaculaire foto Cool Nanne denkt: laag en rond? neeehhh lekker koppie in de lucht Clown
Afbeelding

Al met al ging de les best goed. Beetje zijwaarts en schouder voor gereden, en proberen aan mijn fouten te werken. We hebben gelukkig nog minimaal een hele zomer te gaan Haha!

Hier nog even een foto van mij op m'n Tinker. hier zie je goed mijn fouten: naar beneden kijken, handen laag, en m'n benen druk ik naar voren.

Afbeelding

nou... nu zal het komen... commentaar...( doet het blik met alle bokkers open..)

laverite

Re: stumpertje heeft les op een M2 dressuur paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:22

hehe wat een grappige vlecht van je tinker Lachen echt leuk gedaan
nu het ziet er naar uit dat je goed les krijgt hoor Lachen

maar vind je het wel verstandig om direct op zo'n dressuurtopper te gaan rijden ? wij mogen dit pas als de instructeur ziet dat we manegepaarden deftig in de hand krijgen.

Nu , ik vind dat dit er al goed uitziet. En qua commentaar heb je het zelf al verteld Lachen

nog veel succes hoor met het rijden !!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 20:25

hihi ik heb nog nooit op manege paarden gereden. heb vanaf dag 1 al een eigen pony gehad en zit dus ook ehlemaal in dat wereldje. Mijn instructrice geeft verder niemand anders les op haar paard, ik ben de enige, dus als er dan mee gestumperd Clown wordt 1X per week, kan dat best. ik trek, schop etc niet hoor. kan prima een L1 proef rijden, alleen die verdomde paar punten van mij he.... en zoals je op de laatse foto kan zien kan ik prima een paard laag en rond rijden, alleen het algemene plaatje is gewoon niet voldoende, dat moet ik juist leren.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:28

ik vind het juist goed dat ze haar op een dressuurpaard zetten, dan leert ze hou het voelt. En ik vind het (PERSOONLIJK) dat het gezeur is dat ze bijv. slechte mensen niet op goede pony's laten rijden. Als je dan zelf ook echt zo goed bent kun je hem ook wel weer bij elkaar rijden. (laten we het nou niet hebben om een beginner op de paarden van anky te zetten Knipoog )

Ik vind jou super rijden op die tinker! Om eerlijk te zijn vind ik jou er ook beter op staan, maar het zijn moment foto's. Ik vind het heel goed dat je op het paard van je instructeur rijd!

Btw, mooie lange manen heeft jouwn tinker Bloos

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:31

lowara schreef:
hihi ik heb nog nooit op manege paarden gereden. heb vanaf dag 1 al een eigen pony gehad en zit dus ook ehlemaal in dat wereldje. Mijn instructrice geeft verder niemand anders les op haar paard, ik ben de enige, dus als er dan mee gestumperd Clown wordt 1X per week, kan dat best. ik trek, schop etc niet hoor. kan prima een L1 proef rijden, alleen die verdomde paar punten van mij he.... en zoals je op de laatse foto kan zien kan ik prima een paard laag en rond rijden, alleen het algemene plaatje is gewoon niet voldoende, dat moet ik juist leren.

hoj
hé ik wil je helemaal niet afbreken hoor Lachen
ik weet niet hoe jij rijd hoor
en vind het er best goed uit zien , zei ik al hé Knipoog
dus als je zo goed kan rijden ( L1 ) dan kan je tuurlijk met dat paard rijden Lachen
ik dacht gewoon dat je al op dit paard werd gezet voor je aan de teugel kon rijden Lachen maar blijkbaar is dit niet het geval !
wat ik al eerder zei : nog veel succes !!!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:34

meid als iemand inzet heeft ben jij het wel, het gaat vast super, als je nog een keer op een tuiger wilt leren rijden klop je maar aan }>

ziet er goed uit! Kus, Irene

mel_kreeft

Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:25

*hihih* Clown stupertje!
nou cynth, eerlijk gezegd had ik wel beter verwacht! het ziet er niet uit Tong uitsteken
hahaha, nee hoor grapje (familie mag dat Knipoog ) ik vind het super knap dat je het zo goed gaat, het is toch even heel wat anders dan lowara, en daar moet je toch aan wennen!
over een tijdje zal het vast al veel beter gaan (hoewel ik het er wel netjes vind uit zien, zo voor de 2 de keer zonder longe) Haha!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:26

Ik vind het er helemaal niet slecht uitzien hoor! Het is toch juist fantastisch dat je er zo serieus mee bezig bent! Haha! Keep on going!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:33

Klein tipje, puur voor de foto: doe de volgende keer een strakker zittende jas aan, maakt het plaatje wat mooier (heb je die iig al in je zak Knipoog )

Verder ziet het er best uit.. zie geen grove fouten. Tis ook altijd wennen op een paard van een ander, leuk dat je instructrise je er op laat Lachen
Laatst bijgewerkt door batje op 30-03-05 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:17

Jaaah, eindelijk eens super-Nanne op bokt Afbeelding
Je doet het netjes hoor meid! Ik weet hoe Nanne kan zijn. Heb een jaar of 4 geleden ook wel eens een paar lessen op hem gehad en toen was ie een stuk minder sterk dan hij nu zal zijn Clown
Toppie, en je komt er echt nog wel hoor! Eens zal je net zo netjes rijden als San Knipoog

Ennuhm... wie is er daar aan het hobbelen op opa-Zorba? Haha!
Afbeelding

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:06

Ik vind het er op zich helemaal niet zo verkeerd uit zien!
Het is heel mooi dat je zelf kritiek hebt en er zo goed aan werkt! Dat is het beste wat je kan doen.
Veel succes er verder mee!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:53

ik vind het heel erg knap van je dat je je fouten toegeeft en je hebt echt wel geluk dat je dan op een goed paard les kan krijgen! als je zo eraan blijft werken komt het allemaal goed!