Ik heb sinds februari elke week prive les op het wedstrijd paard van mijn instructrice.
Dit om de reden dat ik gewoonweg niet op andere paarden kan rijden behalve mijn eigen 2, en ook omdat ik het dressuur zelf heel moelijk vind.
Vooral omdat ik met mijn Tinker (de tank) alles samen moest leren, en ik dus nooit geleerd heb op een "dressuur beleerd" paard netjes te rijden.
Eerst een stuk of 5 keer alleen zonder teugels aan de longe voor mijn zit, en sinds vorige week gewoon los door de bak. Heb erg zitten twijfelen of ik de foto's zou plaatsen, ivm al het bokt commentaar, maar what the hell, ik ben geen talent, moet alles nog leren aanvoelen en dingen opnieuw heruitvinden, dus het kan mij eigenlijk niet schelen of mensen het slecht vinden
zolang het voor mij en mijn instructrice maar goed aanvoelt toch?
Het is echt om te leren om verder te komen met de training van mijn Tinker.
Want als je iets nog nooit hebt aangevoeld, hoe moet je het een paard dan aanleren?
De dingen waarom ik oa les heb:
- mijn handen staan te laag en ik kantel ze
-benen schuif ik vaak naar voren
-aan de teugel leren werken
Eerst even aan de longe met teugels:

Dan los op de volte. Vanaf hier heb ik eigenlijk op alle foto's de teugels te lang. Best zonde eigenlijk.
Het voelde echt aan alsof ik hem erg kort had, maar nee dus

Ehm.. ja... m'n cap staat scheef

Hier zie je goed dat ik mijn handen veel te laag heb. Maar ikw as vandaag te druk bezig om op 10 andere verschillende dingen te letten geloof ik

Oorlog met Nanne, laag werken en dan zo houden lukt niet zo goed nog.

Cynthia wordt gelanceerd

Op de volte in galop. Hier moest ik een ophouding maken en vasthouden zodat Nanne laag zou blijven. ( een poging tot)

wel een spectaculaire foto
Nanne denkt: laag en rond? neeehhh lekker koppie in de lucht

Al met al ging de les best goed. Beetje zijwaarts en schouder voor gereden, en proberen aan mijn fouten te werken. We hebben gelukkig nog minimaal een hele zomer te gaan
Hier nog even een foto van mij op m'n Tinker. hier zie je goed mijn fouten: naar beneden kijken, handen laag, en m'n benen druk ik naar voren.
nou... nu zal het komen... commentaar...( doet het blik met alle bokkers open..)

echt leuk gedaan