Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

) Daardoor wordt het ook makkelijker om je tenen in de beugel naar binnen te houden.
)
. In het begin had ik ook teveel mijn tenen naar buiten. Toen zei mijn instructrice steeds: tenen naar binnen! Dus ik deed tenen naar binnen. Dat deed inderdaad wel even zeer! Ik heb toen ook net zoals Claudia23 zegt: een aantal weken op de tandjes gebeten (tijdens het rijden). Maar na enkele weken deed het niet meer zeer en ik kon mijn tenen netjes naar binnen houden!
theelichtje schreef:ik ging het altijd oefenen op de fiets
.
annalover schreef:Je tenen moeten naar het hoofd van je paard wijzen. Dus je moet niet zo ver je tenen naar binnen draaien dat je met je teen op de singel zit, maar je moet je voeten ook niet recht houden.Overigens is het niet de bedoeling dat je je tenen naar binnen steekt, maar recht naarvoren!
.
) Ga lekker ontspannen zitten en maak je (ontspannen!!!!!!!!) lang dan wijzen je tenen vanzelf de goede kant op! Gamier schreef:Het komt op mijn over of tenen naar binnen een must is..... Je tenen naar buiten is niet goed maar het moet ook niet zo zijn dat je overdreven met je tenen naar binnen gaat rijden (en gespannen pijn gaat zitten lijden)! Dat is pas geen gezicht!
Kijk eens naar de top ruiters die rijden echt niet overdreven met hun tenen naar binnen. Die hebben hun benen ontspannen naar beneden. Als je ontspannen zit dan liggen je benen ook ontspannen rond het paard en staan je tenen precies de goede kant op!
Dus nogmaals tenen naar buiten is niet goed (gespannen zit) tenen overdreven naar binnen ook niet (ook een gespannen zit) Ga lekker ontspannen zitten en maak je (ontspannen!!!!!!!!) lang dan wijzen je tenen vanzelf de goede kant op!
Gamier schreef:Gamier schreef:Het komt op mijn over of tenen naar binnen een must is..... Je tenen naar buiten is niet goed maar het moet ook niet zo zijn dat je overdreven met je tenen naar binnen gaat rijden (en gespannen pijn gaat zitten lijden)! Dat is pas geen gezicht!
Kijk eens naar de top ruiters die rijden echt niet overdreven met hun tenen naar binnen. Die hebben hun benen ontspannen naar beneden. Als je ontspannen zit dan liggen je benen ook ontspannen rond het paard en staan je tenen precies de goede kant op!
Dus nogmaals tenen naar buiten is niet goed (gespannen zit) tenen overdreven naar binnen ook niet (ook een gespannen zit) Ga lekker ontspannen zitten en maak je (ontspannen!!!!!!!!) lang dan wijzen je tenen vanzelf de goede kant op!
Tja het is al laat! Apple schreef:Waarom zou je je tenen erg naar binnen willen hebben? Vooral als je een blessure hebt gehad waardoor dat niet meer kan of erg pijnlijk is?