) maar wel een snelle telgang.Hoe krijg ik haar dan in een normale draf?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) maar wel een snelle telgang.
MarjoEisla schreef:Wat je ook kan proberen is hem heel erg gaan verzamelen in de schwein, zodat je tolt gaat krijgen en vanuit daar hem zegmaar in drafgooien dus hup in 1 keer naar voren en bij drijven.. lastig uitleggen;)
Bets schreef:Voornameljik eerst goed rechtrichten en goed van achteren naar voren rijden via een actieve/snelle achterhand zodat je van voren gelijkmatige aanleuning krijgt. Waarop paard/pony kan ontspannen in de rug en de buikspieren kan gaan aanspannen en vervolgens in voorwaartse neerwaartse tendens kan gaan lopen. Maar de hoofdzaak zit in het rechtrichten, zet je paard/pony en jezelf in balans.
dravertje schreef:ha, komt me bekend voor!!!!! Heb zelf ook een draver met hetzelfde probleem.
Bij mij is het probleem dan dat ze te weinig aanleuning krijgt. Het
bovenstaande advies krijg ik ook met lessen.
Oefening baart kunst moet je maar denken.
. Bedankt voor je advies!!
dravertje schreef:klopt, je hebt helemaal gelijk! ik ben er een tijd uit geweest en ben nu net weer begonnen. Het is nu gewoon een kwestie van (weer) leren voelen en heeeeeeeeeel veel oefenen. Bedankt voor je advies!!