ik verzorg nu dus een haflinger, heel lief beesje hoor, maar.......
....met rijden is het heel erg.
Op stal is ze ontzettend lief, eerder nogal sloom. Als je haar in de bak zet doet ze helemaal niks, blijft gewoon staan. Als je er andere paarden bijzet, gaat ze net zo vaak stilstaan tot die het niet meer leuk vinden om haar op te jagen. *nog ff tussendoor, ze is dus wel drachtig en krijgt eind mei haar veulentje*
Maar als je gaat rijden is ze super snel. In stap gaat het nogwel, maar zodra je aandraaft gaat ze steeds harder tot uiteindelijk een vliegende galop. Het probleem is dat ze zo ontzettend sterk is, ze heeft niet alleen een enorme hals, maar ze is ontzettend hard in haar mond. Je kan trekken wat je wil, maar ze gaat niet langzamer, en ik ben ook niet zo supersterk:P
Als er een sterk, groot iemand opzit kan diegene haar wel inhouden, maarja, daar heb ik niks aan.
Als je trekt doet ze haar mond wel open (heb al een sperriempje geprobeerd maar dat hielp niet), maar ze heeft haar oortjes vrolijk naar voren, net alsof ze het niet voelt.
Nu rij ik haar met een gwoon bitje, wel redelijk scherp. Dit helpt niet dus. Nu wilde ik een ander bitje proberen, maar wat raden jullie mij aan??? Ik wil niet meer in haar mond gaan hangen, en zo kan ik ook niet naar buiten met haar als ze zo doorracet.
Ik probeer wel te 'kneden' laat maar zeggen als ik haar rijd, dat gaat wel iets beter, maar na een tijdje trekt ze zich er niks meer van aan.
Weten jullie alstjeblieft wat?
Ik rijdt ook zo'n idiote haflinger die denkt dat ie een racepaard is 
)