Galloperen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Galloperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 16:38

hoe gallopeer ik normaal aan? ik doe altijd (voor mijn gevoel iig) mijn ene been onwijs ver naar achter das echt onhandig.. weten jullie iets?

Madelief28

Re: Galloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:34

De meeste paarden is het zo wel aangeleerd... Wanner je bijvoorbeeld op de linkerhand rijd, en wil je in de hoek aanspringen dan leg je buitenbeen iets achter de singel gaat goed doorzitten in de het zadel en drijf met beide benen gelijk aan.

Mijn paard is daar erg gevoelig wanneer ik me been maar iets achter d singel leg zit ie al in galop... Vaak wil stem commados ook erg goed helpen-.-- Dus longeer je paard eens een aantal keren, en laat hem wennen aan jouw stemhulpen. Ga deze dan combineren wanneer je echt op je paard zit...

Succes!

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:08

Als je naar galop aan wilt springen moet je proberen je buitenschouder een beetje naar buiten te draaien. Dan komt namelijk automatisch je buitenbeen een beetje verder naar achteren te liggen.
Ook heb je dan meer gewicht op je binnenzitbeenknobbel en dan heb je meer kans dat het paard in de goede galop aanspringt.
Als je het maar lang genoeg oefent, hoef je er alleen nog maar aan te denken (en dan geef je automatisch een kleine gewichtshulp) en dan galoppeer je al!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:00

okee,hartstikke bedankt!