Doorzitten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 16:36

Kan iemand me tips geven? ik oefen,ook door mn beugels los te laten enzo maar ik word alle kanten op gehutseld..!
wat kan ik doen om normaal door te zitten?

Anick

Re: Doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:57

haha niks doen!! :p

meegaan met de gangen van het paard en helemaal voor je gevoel als een zoutzak gaan zitten.
Daarna kan je altijd nog aan je houding werken.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:11

achterover op je kont zitten, je benen loslaten en meegaan/ontspannen
ohja en zorgen dat je paard ontspant/nageeflijk is anders kan je ook niet fijn zitten! Dan zou ik dat ook niet doen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:13

Maak jezelf en je benen lang, door je benen op te trekken of te gaan 'klemmen' raak je alleen maar eerder je evenwicht kwijt.

Oefen korte stukjes draf, zorg dat je tijdens het draven het tempo van je paardje lager houdt. Zo wordt het voor jou ook makkelijker.

En verder, oefening baart kunst!!!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:42

Zoals er al is verteld en wat mij heel erg goed heeft geholpen is tijdens het doorzitten op je ademhaling gaan letten ipv hoe je zit (natuurlijk moet je er niet als een zak aardappelen op gaan hangen). Maar dan ben je niet helemaal bezig met doorzitten maar ook met gezond ademhalen (neus in, mond uit) en let maar op dan wordt je ontspannen en gaat het vanzelf.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:06

wij moeten wel eens in de les doen alsof we lichtrijden maar het lichtrijden niet doen, ja ik weet klinkt heel raar, ik hoop dat je t snapt, want het helpt wel heel erg. succes ermee

nicle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:39

meestal helpt het als je ook helemaal ontspant misschien kun je ook eens een liedje gaan zingen dat helpt ook. als je ontspant dan kun je weer beter door zitten.

maar blijf wel optijd adem halen want als ik door ga zitten dan vergeet ik dat nog wel is.

groetjes

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:44

Bekken naar voren kantelen, zodat je op het 'spek' van je billen gaat zitten. Dan vangen je heupen het hobbelen van het paard op...
Verder benen lekker lang laten, hakken uitdrukken, en rustig ademhalen.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:32

Onspan je, laat je benen lekker naar beneden hangen en lekker op je zitbeenknobbels gaan zit..

1manier2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:11

Silvaantje schreef:
Kan iemand me tips geven? ik oefen,ook door mn beugels los te laten enzo maar ik word alle kanten op gehutseld..!
wat kan ik doen om normaal door te zitten?

inderdaad, Lenn heeft gelijk. Een paard dat niet nageeflijk en rechtgericht is, is geen paard om op door te zitten. Ten eerste zit het niet lekker, en ten 2de is het pijnlijk voor het paard zijn rug!

Als je niet weet wat rechtrichten is: kijk dan eens op www.hoefkatrol.com

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:07

soofenflo schreef:
Bekken naar voren kantelen, zodat je op het 'spek' van je billen gaat zitten. Dan vangen je heupen het hobbelen van het paard op...
Verder benen lekker lang laten, hakken uitdrukken, en rustig ademhalen.

Da´s naar achteren kantelen (bolle rug) voorover kantelen is een holle rug trekken. Je zit dan op je schaambeen, nou ja, het vlees eronder.