ruimer rijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paula1

ruimer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 19:52

hoi ik wilde weten hoe je een paard ruimer in stap en draf kan krijgen. dat hij grotere stappen neemt mijn paard neemt nu kleine stappen en moet ik sneller lichtrijden dan op een andere paard wie weet wat ik er aan kan doen *

Inèske

Re: ruimer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:46

je moet gewoon langzamer lichtrijden en je paard voorruit drijven

dat is de oplossing

succes

laat je iets weten?

paula1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 20:52

ja dat kan ik eens proberen bedankt voor de tip

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:17

Vooral actief houden aan je been en natuurlijk van voren tegenhouden.

Oefenen en zorg er in ieder geval voor dat je niet vanwege bv snelheid continu je paard inhoudt. Als je continu vraagt om het tempo lager te houden dan ze zelf wil, kan ie juist kortere passen gaan nemen uit gespannenheid.

Sommige paarden lopen ook nu eenmaal van nature sneller/ langzamer of juist wel of niet ruim.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:59

mijn pony maakte ook altijd hele korte gehaastige passen probeer goed van achter naar voor te drijven en dat je zelf het tempo bepaalt.
als ze heel snel gaan lopen maken ze ook kleinere passen. probeer langzaam licht te rijden en maak veel overgangen zodat ze op jouw gaat letten,, ik laat mijn pony helemaal over zijn rug lopen en ga bewust langzamer draven. in een gehaast tempo kun je de ontspanning moeilijker vinden dan als je op een langzaam tempo draaft. uiteraard moet je pony wel actief blijven Knipoog

succes Pling

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:12

Als oefening kon ik tijdens het rijden + longeren, balkjes laten draven.

Je moet niet gespannen gaan zitten, het is eigelijk ook niet de bedoeling dat je paard keihard gaat draven, maar 'ruimer' gaat draven.