De eigenaresse is over 10 weken uitgerekend en kwam mijn moeder een aantal weken geleden tegen. Nadat we ongeveer 4 weken geleden kennismaakten klikte het direct tussen ons. We hebben beide dezelfde manier van rijden en beetje, dezelfde instelling en gebruiken beiden dezelfde loswerk methode. Oftewel, dat werd kijken of het met Shamrock ook zou klikken.
Shamrock is een 5-jarige ruin met als vader Voltaire. Flink springbloed dus.
Omdat Eva een keer met Shamrock over de kop is gevlogen vind hij het eng als je je rechterbeen aanlegt. Dan kromt hij rug en wil ervoor weglopen. Dat was dus even goed opletten, maar als je gauw twee kleine ophoudinkjes geeft gebeurd er niet zoveel. De eerste paar keer ben ik aan de longe geweest in een klein bakje. Eergister ben ik voor het eerst in de wei geweest aan de longe en toen ook een stukje gedraafd. Vanmorgen ging het zo goed aan de wei in de longe dat ik een stuk gegaloppeerd heb. Binnenkort probeer ik het los in de wei en dan kan ik lekker met hem aan het werk.
Zo, genoeg geklets en hier een paar foto's van dit super ventje!

*sjucht... heerlijk zo in het zonnetje in de wei*

*hmm, 't is wel lekker als je me zo kriebelt zeg*

*Oh, komt daar iemand*

Eerst weer even aan de longe...

En toen lekker los, het ging erg goed!
Vanwege gevoelige tanden (door wisselen) reed Eva tot de zomervakantie hem met een leren bit. Ik ben de eerste die er na de zomervakantie weer is opgestapt namelijk. BInnenkort koopt ze weer een gewone trens.
Verder.. het is allemaal nog even wennen want een 5-jarig paard van 1.70 wat erg rustig is is toch wel even iets anders dan een opgefokte 25-jarige pony