Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Ik heb er zelf ook een hekel aan, dus dat bedoelde ik ook eigenlijk niet met m'n vraag, maar omdat je bijvoorbeeld bij wijken (ik iig
) wel been blijft geven om zijwaarts te gaan, vroeg ik me dus af hoe je dat op de volte doet, met buiging etc. Annemarie87 schreef:Ik denk dat ze het in het algemeen bedoelt. Ik heb er zelf ook een hekel aan, dus dat bedoelde ik ook eigenlijk niet met m'n vraag, maar omdat je bijvoorbeeld bij wijken (ik iig
) wel been blijft geven om zijwaarts te gaan, vroeg ik me dus af hoe je dat op de volte doet, met buiging etc.
Ik dacht zelf eigenlijk been eraan houden voor de buiging en begrenzen met buitenbeen en -teugel. Of houd je je binnenbeen er ook aan tegen het naar binnen vallen (waarom zou een paard dat dan doen ?) ? In het eerste geval zou je op een kleine volte meer binnenbeen moeten geven (meer buiging) en in het tweede geval op een grotere volte (moet naar binnen vallen meer voorkomen).
En houd je dan je been 'eraan' zoals ook bij rechtuit rijden je wel ondersteunt maar niet drijft, druk je je been extra aan of drijf je echt ?
Zonder drijven oid ? Dan moet ik echt even hard gaan oefenen geloof ik ... ik drijf om en om, ene been achter de singel andere erop en begrenzen met buitenteugel natuurlijk.